راهنمای خرید مخزن آب
راهنمای خرید مخزن آب

کاملترین راهنمای خرید مخزن آب

خرید مخزن آب بدون داشتن اطلاعات اولیه و نیازسنجی برای کاربرد مد نظر شما می تواند موجب پرداخت هزینه بیشتر و یا انتخاب نادرستی شود. برای حل این مشکل ما راهنمای خرید مخزن آب را برای شما آماده کرده ایم. با در نظر گرفتن نکات ذیل می توانید بهترین انتخاب برای خرید مخزن آب داشته باشید.

ابتدا باید جنس مخزن آب را انتخاب نمایید

مخزن آب پلاستیکی و مخزن آب فلزی پر طرفدار ترین مخازن ذخیره سازی آب در یک دهه گذشته در ایران هستند. اما به دلیل مزایای مخازن آب پلاستیکی که از پلی اتیلن بهداشتی و با کیفیت ساخته شده اند موجب شده کمتر کسی به دنبال خرید مخزن فلزی باشد مگر اینکه نیاز به مخزنی با ابعاد خاصی داشته باشد و یا محل نصب مخزن به گونه ای است که در کنار شعله های آتش و یا امکان برخورد بسیار شدید اجسام به مخزن وجود داشته باشد. البته معمولاً محل نصب مخزن در محل های ایمنی انجام می شود و کمتر شاهد چنین مواردی خواهیم بود.

اصلی ترین مشکل مخازن آب فلزی زنگ زدگی و خورندگی آن است

البته به دلیل تنوع ابعاد و طرح های مخازن پلی اتیلن در سال های اخیر، بسیاری از مشتریانی که فضای نصب مخزن نامناسبی نیز داشتند توانستند مخزن پلی اتیلنی سازگار با ابعاد خود را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

در کل برای بسیاری از مصارف خانگی و صنعتی، ما مخزن پلی اتیلن را پیشنهاد می کنیم. برای اینکه از مزایای این مخازن اطلاع پیدا کنید پیشنهاد می کنیم مقاله مزایا و معایب مخازن پلی اتیلن را مطالعه فرمایید.

قیمت مخزن آب

قیمت مخزن آب برای برخی از مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این رابطه باید دو نکته را در نظر بگیرید. یکی اینکه مخازن آب موجود در بازار به دلیل تفاوت در مواد اولیه، طول عمر، بهداشتی بودن یا نبودن، گارانتی و خدمات پس از فروش و … تفاوت هایی دارند. نکته دوم این است که باید دقت کنید تا مخزن را به قیمت واقعی آن تهیه فرمایید. متاسفانه بارها ما شاهد این موضوع بودیم که برخی از فروشندگان با قیمت بسیار بالاتری از قیمت واقعی اقدام به فروش می کنند. یکی از اهداف مخزن بازار آگاهی بخشی به مشتریان در همین مورد است. در این راستا برای مشاهده لیست قیمت مخزن آب پلی اتیلن و پلاستیکی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

به ضد جلبک بودن، ضدیووی و آنتی با کتری بودن مخزن آب توجه فرمایید

اگر مخزن آب قرار است در فضایی نصب شود که نور به آن تابیده می شود حتماً باید خاصیت ضد جلبکی داشته باشد. در غیر این صورت آب درون آن جلبک خواهد زد و شرایط برای رشد باکتری ها فراهم شده و آن آب برای مصارف بهداشتی غیر قابل استفاده خواهد بود.

مخزن آب پلی اتیلن
مخزن آب پلی اتیلن

در میان مخازن پلی اتیلنی، مخزن آب پلی اتیلن سه لایه ضد جلبک بوده و انتخاب مناسبی است. همچنین باید دقت شود که بدنه مخزن آنتی یو وی باشد. در واقع در برابر اشعه یو وی آفتاب مقاومت داشته تا دچار پوسیدگی و ترک نشود.

حجم مورد نیاز مخزن ذخیره آب خود را به درستی تخمین بزنید

شما باید در کاربرد مد نظر خودتان بتوانید حجم مورد نیاز را به درستی تخمین بزنید. در کاربردهای صنعتی باید کارشناس مربوطه این موضوع را اعلام نماید.

برای استفاده از مخزن آب، به عنوان تانکر آب ساختما نیز به ازای هر واحد 250 لیتر آب نیاز خواهید داشت. یعنی به عنوان مثال برای آپارتمانی با 4 واحد 1000 لیتر ذخیره سازی آب نیاز است تا در صورت افت فشار و یا قطعی آب دچار کمترین مشکل شوید.

انتخاب محل نصب مخزن آب و آماده سازی آن

این موضوع پیش پا افتاده بسیار بسیار با اهمیت است و عدم توجه به آن باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. علاوه بر این باید شما محل هایی که مخزن از آن ها قرار است عبور داده شود مثل درب ها، راهروها و … نیز در نظر گرفته شود.

نصب مخزن آب
برای نصب مخزن آب به چه نکاتی توجه نماییم

مکان نصب مخزن آب معمولاً در داخل ساختمان و در جاهایی که کمتر در معرض دید هستند انتخاب می شوند . مکان هایی همچون پارکینگ ، زیر زمین ، موتورخانه ، پشت بام و … . بنابراین باید ابعاد محل نصب مخزن و فضایی که در دسترس هست در هنگام انتخاب مخزن مد نظر قرار گیرد .برای اینکار می توانید از فروشنده بخواهید شما را راهنمایی کند و یا با ارسال لیست ابعاد به شما اندازه مناسب را تعیین نمایید.

مکان استاندارد نصب در اتاق تاسیسات است. ولی اگر در ساختمان شما چنین فضایی پیش بینی نشده این فضا ها را بررسی فرمایید: نزدیک پمپ آب و در حیاط خلوت ، نزدیک پمپ در پیلوت ، پشت بام.

همچنین باید ابعاد مسیر دسترسی به این مکان ها نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا موارد زیادی به ما توسط مشتریان گزارش شده است که محصول خریداری شده ی آنها قابل انتقال به محل نصب پیشنهادی آنان نبوده و به ناچار یا مخزن خود را عوض کرده و یا مکان نصب را تغییر داده اند.

مطلب دیگر در این رابطه این است که سطح محل نصب مخزن باید کاملاً صاف بوده و بدون هرگونه  پستی و بلندی باشد زیرا در صورت پر شدن کامل مخزن، به دلیل فشار وارده توسط آب درون آن موجب سوراخی و یا پارگی می شود.

ارسال مخازن آب با رعایت نکات ایمنی انجام شود

در هنگام بارگیری، ارسال و تخلیه مخازن آب باید نکات ایمنی رعایت شود. بارها دیده شده افراد مبتدی به دلیل عدم اطلاع از نکات و قلق های بارگیری و ارسال موجب آسیب رسانی به مخزن می شوند.

فروش مخزن آب
فروش مخزن آب و ارسال فوری در تهران و سراسر کشور

مخازن آب مخزن بازار توسط رانندگان آموزش دیده شرکت بارگیری و ارسال می شوند از این رو هرگونه آسیب دیدگی پیش از تحویل به مشتری بر عهده ما خواهد بود و مخزن آسیب دیده بدون هیچگونه پیش شرطی تعویض خواهد شد.

مخزن آب باید دارای استاندارد و پروانه بهداشتی باشد

متاسفانه به دلیل تقاضای بالا خرید مخازن آب ما شاهد تولید مخازن آب غیر بهداشتی در کارگاه های زیر زمینی و یا توسط تولید کنندگان سودجو هستیم. کسانی که کیفیت محصول و بهداشتی بودن آن کوچکترین ارزشی برای آنها ندارد. متاسفانه به دلیل عدم نظارت بسیاری از این محصولات به نام شرکت های بزرگ نیز تولید می شود. برخی از این شرکت ها با افزودن مواد گوناگون در پی افزایش وزن و ضخامت محصولات کرده تا مردم را فریب دهند.

مخزن آب پلی اتیلن
مخزن آب پلی اتیلن دارای نشان استاندارد و سیب سلامت از وزارت بهداشت

حتماً خرید مخزن آب را از فروشگاه های معتبر انجام دهید و قیمت را فدای سلامتی و کیفیت نکنید. از فروشنده برگه های تاییده استاندارد و بهداشت را بخواهید.

در این خصوص ما در فروشگاه مخزن بازار، به دلیل اهمیت داشتن این موضوع تنها به فروش محصولات با کیفیت ترین تولید کنندگان مخازن آب پلی اتیلنی می نماییم. شرکت های پلاستونیک، طبرستان، کوشاپلاست و تهران پلیمر که سالهاست در این حوزه ها فعالیت دارند و کیفیت محصولاتشان برای تمامی فنی کاران مسجل شده است. در صورت تمایل به خرید می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط انتخابی:

یکی از جدیدترین روش های تولید مخازن آب کشاورزی، استفاده از ورق های پلی اتلینی خاصی است که به این نوع مخازن، مخازن آب کشاورزی ژئوممبران می گویند.

همانطور که می دانید وجود و اهمیت آب برای کشاورزی از موضوعاتی می باشد که غیر قابل انکار بوده و بسیار موثر می باشد و داشتن مخزن آب کشاورزی های متعدد می تواند سهم برزگی را در تامین آب مورد نیاز کشاورزان داشته باشد. به همین دلیل مهندسین ما سعی بر ان دارند تا بهترین و بزرگ ترین مخزن آب کشاورزی را طراحی کنند و امروزه در طراحی این مخازن ها از ورق های  ژئوممبران  استفاده می شود . استفاده از این ورق های در ساخت مخزن آب کشاورزی دارای یک سری مزیت ها و معایب می باشد که در بخش های بعدی راجع به آن ها توضیحاتی ارائه خواهد شد.

ورق های پلی اتیلن برای ساخت مخازن آب کشاورزی

ژئوممبران یکی از مدرن ترین و با کیفیت ترین ورق های عایق بندی می باشد که در بسیاری از ساخت و سازها و صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. این محصول بدون نیاز داشتن به زیر ساخت خاصی به راحتی مورد استفاده می باشد.  ژئوممبران  به شکل ورق های بسیار براق تولید و عرضه بازار می شوند که مصرف کنندگان می توانند با استفاده از جوشکاری حرارتی این ورق ها را به هم دیگر متصل کنند. جنس این ورق ها از پلی اتین می باشد که در برخی موارد از پلی وینیل کلراید  یا PVC نیز تولید می شوند. علاوه بر پلی اتین در ساختار ورق های ژئوممبران حدود ۳ درصد از carbon black استفاده می شود که این عنصر سبب می شود رنگ ورق های سیاه باشند. و مقاومت آنها را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید افزایش می دهد. ورق های  ژئوممبران  بسیار نفوذ ناپذیر بوده و همین امر سبب شده تا این محصول از با کیفیت ترین و مقاوم ترین ورق های عایق شناخته شده باشد. ورق های  ژئوممبران  بهترین جایگزین برای عایق بندی های قدیمی می باشد.

پرسش های مشتریان

رضا حاجی زادگان
از مخزن پلی اتیلن ۳۵۰ لیتری سه لایه میشه به عنوان مخزن انبساط پلی اتیلن استفاده کرد

پاسخ:سلام بستگی به استانداردهای اعلامی توسط آبفا در شهر شما دارد. در تهران و کرج هر واحد حداقل ۲۵۰ لیتر مورد تایید است که برای ۸ واحد می شود ۲۰۰۰ لیتر

حمید بزرگ علوی
مخزن افقی بهتر است یا عمودی برای اسید؟

پاسخ: سلام تفاوتی با دیگر محصولات ندارد و فقط نام قالب آن است.

ولید آبادی
سلام میخواستم بدونم مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰ عمودی مزیت خاصی نسبت به مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰ افقی دارند؟؟

پاسخ: سلام فقط بحث ابعاد و جا نمایی مطرح است. البته مخازن پلی اتیلن عمودی به دلیل وزن کمتر قیمت مناسبتری دارند.

اصغر فرهادی
این مخزن پلی اتیلن رو میشه در سطح شیب دار نصب کرد؟

پاسخ: مطابق شرایط توضیح داده شده در سایت و دفترچه گارانتی مخزن باید در سطح کاملا صاف نصب شود. مانند کف پارکینگ ساختمان که موزاییک شده و یا با سیمان لیسه کشی شده پوشانده شده باشد.

محمدرضا ساعدی
سلام-این مخزن پلی اتیلن رو میشه بالا پشت بوم قرار داد؟ با اینکه این مخزن پلی اتیلن تک لایه هستش؟ این تانکراین توانایی رو داره در مقابل آفتاب قرار بگیره؟

پاسخ: سلام پیشنهاد می کنیم نوع سه لایه این مخزن پلی اتیلن را انتخاب فرمایید که ضدجلبک است .

وحید نوری
آیا این مخازن افقی پایه دار رو میشود روی پالت یا آجر قرار داد؟

پاسخ: روی پالتی که سطح آن کاملا پر باشد بله ولی روی آجر خیر . کف مخزن می بایست روی سطح کاملا صاف و یکدست بنشیند

حسن مهاجر
سلام میخواستم بدونم در وسط(کمر) مخزن پلی اتیلنی ۵۰۰۰ لیتری تا چه سایزی فیتینگ برنجی میشود نصب کرد

پاسخ:سلام تا دو اینچ می توانید در محلی که کاملا صاف باشد فیتینگ را بزنید. فقظ دقت فرمایید سطح دور محل نشستن فیتینگ باید کاملا یکنواخت باشد.

سینا احمدی
برای آتشنشانی ۳۰۰۰ لیتر آب نیاز دارم. مخزن پلی اتیلن ۱۵۰۰ لیتری رو میشه ۲عدد مخزن پلی اتیلن رو به هم وصل کرد؟

پاسخ:سلام بله می توانید به روش موازی و کولکتوری با اتصال خروجی دو مخزن به شاه لوله و اتصال شاه لوله به پمپ به جای یک مخزن ۳۰۰۰ لیتری دو مخزن ۱۵۰۰ لیتری استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ

بهترین تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ و مزرعه

مخزن، منبع یا تانکر آب برای باغ و مزرعه در حال حاضر به دلیل مشکلات …

3 نظرات

  1. سلام
    برای یه باغ ۱۰۰۰ منری با ۴۸ عدد درخت مخزن چند لیتری مناسب است؟
    با تشکر

    • سلام. میزان حجم آب مورد نیاز به عوامل زیادی بستگی داره و نمی تونیم خدمتتون حجم مناسبی بگیم. یا باید با یک کارشناس کشاورزی مشورت بگیرید که اون هم باز مقدار خیلی دقیق نمیتونن بدن خدمتتون. یا بهتر است به صورت تجربی آب مورد نیاز یک درخت رو محاسبه بفرمایید و سپس با توجه به کل درختانتون محاسبه بفرمایید.

  2. با سلام من میخواهم بصورت عمده تعدادی مخزن اب خریداری کنم
    و میخواهم فروشگاه مخزن اب بزنم
    ایا بصرفه میباشد؟
    چه نوع مخزنی استفاده و فروشش بهتره؟
    از جه برندی استفاده کنم ؟
    ممنون میشم اطلاعات کامل رو در اختیارمون بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *