منبع تحت فشار
منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار پمپ آب

منبع تحت فشار پمپ آب

منبع تحت فشار در بازار با عناوینی چون مخزن تحت فشار و منبع انبساط بسته نیز شناخته می شود. این منبع در کنار پمپ آب نصب می شود و در سیستم های آبرسانی ساختمان ها و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه اصلی آن کاهش فشار کاری پمپ آب است.

چرا نیاز به منبع تحت فشار داریم؟

کاهش استهلاک پمپ آب و سیستم آبرسانی و کاهش برق مصرفی دلایل کافی برای استفاده از منبع تحت فشار است. منبع یا مخزن تحت فشار متناسب با حجم خود همیشه مقداری از آب را  در خود ذخیره نگه می دارند تا با هر باز و بست شیر آب در ساختمان لازم نباشد تا پمپ آب روشن شود. اصولا هر چه حجم منبع تحت فشار بیشتر باشد به پمپ فشار کمتری وارد می شود. لازم به ذکر است که قبل از پمپ و منبع تحت فشار نیاز به تهیه مخزن آب نیز خواهید داشت. در حال حاضر مخازن پلی اتیلن یکی از پرطرفدارترین مخازن ذخیره سازی آب ساختمان ها می باشد.

منبع تحت فشار چند لیتری نیاز است؟

منبع تحت فشار چند لیتری نیاز است
منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار چند لیتری نیاز است

محاسبه دقیق حجم منبع تحت فشار دارای فرمول پیچیده ای است که عموماً مورد استفاده قرار نمی گیرد. در عوض با توجه به تجربیات گذشته تخمین زده شده است که برای یک واحد 100 متری کم کم به یک منبع تحت فشار 24 لیتری نیاز خواهید داشت.

 آیا منبع تحت فشار خریداری شده نیاز به تنظیمات خاصی دارد؟

تنظیمات اولیه منبع تحت فشار

مشتریان زیادی از ما در خصوص تنظیمات اولیه منبع تحت فشار سوال می پرسند. منبع تحت فشار معمولاً دارای فشار باد اولیه ای است و بدون نیاز به تنظیم اولیه هم می توان آن را به پمپ آب متصل کرد. اما پیشنهاد می شود در هنگام نصب در هر پروژه ساختمانی فشار باد چک شود و در صورت نیاز تنظیم شود.

فشار باد مخزن تحت فشار می بایست همیشه کمی کمتر از میزان فشار استارت پمپ باشد. ( 2psi یا 0.14 بار). به خاطر داشته باشید این کار را قبل از ورود آب به مخزن تحت فشار انجام دهید و یا پس از تخلیه کامل آب از داخل مخزن تحت فشار.

انواع منبع تحت فشار :

منبع های تحت فشار را می توان در دسته های گوناگونی دسته بندی کرد. ولی عموماً این منبع های آب را به دو دسته ی منبع تحت فشار دیافراگمی و منبع تحت فشار تیوپی تقسیم می کنند.

نصب منبع تحت فشار
نصب منبع تحت فشار

متاسفانه در بازار تاسیسات عموماً تمامی منبع های تحت فشار  را با عنوان منبع تحت فشار دیافراگمی عنوان می کنند. 99 درصد این منبع ها تیوپ دار هستند و با نوع دیافراگمی از لحاظ طول عمر، قیمت و نحوه عملکرد تفاوت دارند.

1- منبع تحت فشار دیافراگمی:

در این مخازن دیافراگمی محل ذخیره آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.آب توسط فشار باد تخلیه می شود و در هنگامی که نیاز است تا مخزن پر شود هوای فشرده متراکم می شود.

2- منبع تحت فشار تیوپی:

در این مخازن به جای دیافراگم ، تیوپی داخل مخزن ، آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.

کار نکردن منبع تحت فشار

  • پمپ را خاموش کنید. شیر فلکه آب ورودی به پمپ را ببندید.
  • نزدیکترین شیر تخلیه بعد از پمپ را باز کنید به گونه ای که به صورت ثقلی آب داخل پمپ ، مخزن تحت فشار و  لوله ها تخلیه شود. شیر را باز بگذارید.
  • مخزن تحت فشار را کمی تکان دهید. اگر داخل آن آب است تیوپ شما ترکیده و نیاز به تعویض دارد.
  • با کمک فشار سنج فشار باد منبع را اندازه بگیرید. اگر فشار بیش از 2psi کمتر از فشار استارت پمپ بود با کمک کمپرسور آن را باد کنید. اگر فشار باد بیش از فشار استارت پمپ بود باد آن را با تخلیه به اندازه 2psi پایینتر از فشار استارت پمپ برسانید.
  • با کمک کف صابون هر گونه نشتی هوا را در محل شارژ باد مخزن بررسی فرمایید.
  • در صورتی که تیوپ دچار پارگی یا پنچری باشد پمپ به تناوب روشن و خاموش می شود. ( این مسئله به شدت از عمر پمپ خواهد کاست)

یکی از دلایل نوسان فشار آب هنگام مصرف ( روشن و خاموش شدن متناوب پمپ) مربوط به تنظیم نبودن فشار باد مخزن تحت فشار است. به عبارت دیگر در مواردی که فشار باد منبع بیش از حد باشد با انبارش حجم بسیار کمی آب در این منبع اتومات مکانیکی به فشار ماکسیمم می رسد و فرمان خاموش به پمپ می دهد.

از آنجایی مصرف کننده همچنان با دبی پایین به مصرف آب ادامه می دهد خیلی سریع مخزن تحت فشار خالی شده و فشار به زیر نقطه مینیمم می رسد و اتومات به پمپ فرمان استارت می دهد.

شرایط نگهداری منبع تحت فشار

  • فشار ماکسیمم و مینیمم تنظیم شده برای پمپ باید متناسب با فشار ماکسیمم و فشار اولیه منبع تحت فشار باشد.
  • با انتخاب درست توان پمپ و حجم منبع تحت فشار و تنظیم صحیح فشار مینیمم و ماکسیمم پمپ ، مانع از روشن و خاموش شدن های متوالی پمپ شوید. این مسئله به شدت از عمر تیوپ منبع و پمپ می کاهد.
  • با استفاده از لرزه گیر منبع را در برابر ضربات چکشی آب محافظت کنید.(کله قوچی)
  • مواد معلقی مانند براده های بسیار ریز زنگ آهن ( در آب شهری وجود دارند ) و سایر مواد رسوب کننده مانند منگنز می توانند با رسوب روی تیوپ کشسانی آن را کاهش دهند و از عمر آن بکاهند. پیشنهاد می شود قبل از مخزن ذخیره و پمپ حتمی از فیلترهایی استفاده کنید که این ذرات را از آب جدا می کنند.
  • وجود کلر زیاد نیز تاثیر مخربی روی تیوپ خواهد داشت.
  • مخزن را در حالت درست مطابق توضیحات محصول نصب کنید. مثال: مخزن عمودی تحت فشار را به هیچ وجه صورت مایل و یا افقی نصب نکنید

فروش منبع تحت فشار – مشخصات فنی و قیمت مخزن تحت فشار – لیست قیمت منبع تحت فشار هاماک و واتس ترکیه – مخازن تحت فشار پمپ آب ، منبع تحت فشار ، مخزن تحت فشار ، cruwa ، قیمت مخزن پمپ آب خانگی ، فروش مخزت تحت فشار ، مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی ، مخازن تحت فشار خانگی ، نماینده انحصاری مخزن تحت فشار کرووا

ما در وب سایت مخزن بازار انواع منابع تحت فشار را به فروش میرسانیم. کارشناسان فروش ما آمادگی دارند تا هرگونه پرسشی که در خصوص خرید منبع تحت فشار، منبع پلی اتیلن و یا سایر مخازن ذخیره سازی دارید را پاسخ دهند. کافی است با شماره زیر تماس بگیرید.

02144547176

مقالات مرتبط انتخابی:

مطمئنا هیچ یک از ما دوست نداریم مخزن آب پلی اتیلنی که درون آن آب نگهداری می کنیم جلبک بزند. زیرا این جلبک باعث تغییر در بو و مزه آب شده و همچنین در طولانی مدت می تواند موجب رشد کپک و باکتری های مختلفی شود.

رشد جلبک ها بیشتر در مناطق گرمسیر صورت می گیرد چرا که زمینه و شرایط رشد جلبک در این مناطق آماده تر است. جلبک ها دارای رنگ سبز و ماده ای به حالت لزج می باشد که بر روی دیواره های مخزن ها رشد می کنند و بسیار متراکم هستند این گیاهان تک سلولی از خود بوی بسیار نامطبوعی را نیز ایجاد می کنند .

روش های جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب پلی اتیلن

اولین روشی که به شما پیشنهاد می شود استفاده از مخزن های آب ضد جلبک می باشد که شما می توانید با تهیه و خریداری آن ها از مزیت داشتن یک مخزن ضد جلبک برخوردار باشید. امروزه مخزن های پلی اتیلن عرضه شده در مخرن آب دات کام از بهترین و با کیفیت ترین مخازنی هستند که توسط شرکت بزرگ و معتبر فعال در این عرصه تولید می شوند.

  • مخزن آب را زیر تابش نور مستقیم خورشید نصب نکنید: یکی از عوامل مهم در رشد و تشکیل جلبک در مخزن های آب ، تابش مستقیم نور خورشید می باشد به همین دلیل توصیه می شود که تا حدالامکان مخزن های آب خود را در محل سایه و به دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید. بیشترین رشد جلبک ها در مخزن های مشاهده می شود که بر روی پشت بام ساختمان ها مستقرر هستند که در این صورت نیز می توانید سایه بانی برای مخزن آبی خود مهیا کنید تا از تابش مستقیم آفتاب به دور بماند.
  • مخزن آب را به کمک پوششهایی مانند فوم با پوشش آلمینیوم یا نایلون حبابدار با پوشش ورقه آلومینیوم و با کمک سیم مفتول بپوشانید تا هم میزان رسیدن نور را به آنها را به حداقل برسانید و هم در برابر گرما و سرما برای مدت زمان بیشتر دمای آب داخل آنها ثابت باقی بماند.
  • مخزن آب خود را به صورت مرتب تمیز کنید: اگر دارای یک مخزن آبی در ساختمان مسکونی و یا اداری خود هستید به شما توصیه می شود که هر چند ماه یک بار مخزن خود را تمیز و شست و شوی دهید. در بسیار از موارد مشاهده شده است که برخی از افراد سالیان سال مخزن های آب خود را تمیز نمی کنند که همین گزینه می تواند بستر خوبی برای رشد جلبک ها باشد. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب نظافت ادواری داخل مخزن آب می باشد که دوستان عزیز بایستی آن را جدی گرفته و هر چند وقت یکبار به نظافت درون مخزن آب خود بپردازند.
  • تمام محفظه های که نور از آنجا به داخل مخزن تابش می کند را مسدود کنید: از دیگر راه های جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب می توان به مسدود کردن تمام محفظه های که نور خورشید به آن ورود پیدا می کند. هم چنین با مسدود کردن تمام محفظه های ورودی از ورود سایر اجسام نیز به داخل مخزن جلو گیری نموده و باعث سالم و تمیز ماندن آب درون مخزن خواهید شد. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه ترک و یا سوراخی در بدنه مخزن، با نمایندگی مربوطه تماس حاصل فرمایید تا همکاران حاضر در قسمت خدمات پس از فروش با استفاده از پیشرفته ترین جوش WELDING TANK در کم ترین زمان مشکل به وجود آمده را حل نمایند.
  • اضافه کردن مواد شیمیایی و فیلتراسون کردن : یکی از راحت ترین و آسان ترین راه های جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب می تواند استفاده از فیلتر آب و خرید مخزن ضد جلبک مخزن آب دات کام باشد. مواد شیمیایی موجود در فیلتراسون های به کار رفته شده در درون مخزن های آب مانع از رشد و تجمع جلبک ها می شود. البته بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مواد شیمیایی مورد استفاده برای سلامتی انسان ها بی ضرر می باشد.

منبع: چگونه از مانع از رشد جلبک شویم؟

پرسش های مشتریان

رضا میرهاشمی:
سلام، من می خواستم به عنوان فلاسک آب از این مخزن در کارگاه ساختمانی استفاده کنم. تا چه زمانی آب داخل مخزن سرد می ماند؟

پاسخ: با سلام. یک مخزن ۷۰ لیتری با شیر آب یک دوم می تواند به راحتی جایگزین فلاسک آب شود. جنس این مخازن به گونه ای است که در مقابل انتقال حرارت به خوبی مقاومت می کند.

محسن رحمانی:

سلام ببخشید میخاستم مخازن پلی اتلین تا چند درجه تحمل دارن برای نگهداری اب در دمای ۸۰ درجه تا ۱۰۰ درجه مناسبه

پاسخ: سلام ، دوست عزیز حداکثر دمایی که شرکت گارانتی می کند ۵۵+ درجه می باشد.

اکبر

سلام این مخازن سه لایه عایق حرارت هستند؟یعنی در معرض هوای ازاد دمای اب داخلش گرم و سرد نمیشه یا درزمستون در مناطق سرد اب توش یخ نمی زنه،؟ لطفا راهنمایی بفرمایین اگه تو ایمیل جواب بدین ممنون میشم.

پاسخ:سلام این مخازن نسبت به مخازن فلزی مقاومت دمایی بیشتری دارند و دنای آب را در زمان بیشتری حفظ می کنند. اگر نوع فومدار انها تهیه شوند این مقامت دمایی بسیار بیشتر خواهد شد.

امیری
سلام.مخزن ۱۵۰۰لیتری ایستاده با وسایل ورودی خروجی برای استفاده در آپارتمان می خواستم قیمت بپرسم.تشکر

پاسخ: سلام پاسخ خدمتتان ایمیل شد.

احمد رضا منتظری
با سلام من از شهرستان اسفراین در خراسان شمالی می باشم
می خواستم ببینم یک تانکر ۴۰۰ لیتری سه لایه را چگونه می توان خرید وطریقه ارسال چگونه است

پاسخ: سلام بله ارسال محصولات پلاستونیک از طریق نزدیکترین نمایندگی و یا انبارهای کارخانه در سراسر کشور امکانپذیر است. پاسخ های تکمیلی خدمتتان ارسال شد.

ستارزاده
با سلام لطفا”
۱-برای ۵۰ نفر در یک کارخانه مخزن ۲۰۰۰ لیتری کافی است؟
۲-مخزن یک با دو و سه لایه چه فرقی میکنه؟چه مشخصات معایب و مزیت دارند؟
۳-مشخصات پمپ جهت استفاده از خروجی تانک برای مصارف سرویس بهداشتی چه میباشد؟

سلام

پاسخ:
۱- هر نفر در یک روز ۱۵۰ لیتر آب مصرف می کند. پیشنهاد می کنیم ۵۰درصد این مقدار را برای هر نفر در نظر بگیرید و برای ۵۰ نفر حداقل ۳۰۰۰ لیتر در هر روز ذخیره داشته باشید. اگر آب لوله کشی همیشه در دسترس است و مخزن مرتب پر می شود ۲۰۰۰ لیتر کافی خواهد بود.
۲-مخازن سه لایه و بیشتر به واسطه لایه های رنگی داخلی مانع از عبور نور می شوند و اجازه رشد جلبک را نمی دهند.
۳-نیاز به کارشناسی در محل دارد.
موفق باشید

Summary
Review Date
Reviewed Item
نماینده مخزن تحت فشار هاماک و واتس با تیوپ ایتالیایی
Author Rating
51star1star1star1star1star