منبع تحت فشار
منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار پمپ آب

منبع تحت فشار پمپ آب

منبع تحت فشار در بازار با عناوینی چون مخزن تحت فشار و منبع انبساط بسته نیز شناخته می شود. این منبع در کنار پمپ آب نصب می شود و در سیستم های آبرسانی ساختمان ها و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه اصلی آن کاهش فشار کاری پمپ آب است.

چرا نیاز به منبع تحت فشار داریم؟

کاهش استهلاک پمپ آب و سیستم آبرسانی و کاهش برق مصرفی دلایل کافی برای استفاده از منبع تحت فشار است. منبع یا مخزن تحت فشار متناسب با حجم خود همیشه مقداری از آب را  در خود ذخیره نگه می دارند تا با هر باز و بست شیر آب در ساختمان لازم نباشد تا پمپ آب روشن شود. اصولا هر چه حجم منبع تحت فشار بیشتر باشد به پمپ فشار کمتری وارد می شود. لازم به ذکر است که قبل از پمپ و منبع تحت فشار نیاز به تهیه مخزن آب نیز خواهید داشت. در حال حاضر مخازن پلی اتیلن یکی از پرطرفدارترین مخازن ذخیره سازی آب ساختمان ها می باشد.

منبع تحت فشار چند لیتری نیاز است؟

منبع تحت فشار چند لیتری نیاز است
منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار چند لیتری نیاز است

محاسبه دقیق حجم منبع تحت فشار دارای فرمول پیچیده ای است که عموماً مورد استفاده قرار نمی گیرد. در عوض با توجه به تجربیات گذشته تخمین زده شده است که برای یک واحد 100 متری کم کم به یک منبع تحت فشار 24 لیتری نیاز خواهید داشت.

 آیا منبع تحت فشار خریداری شده نیاز به تنظیمات خاصی دارد؟

تنظیمات اولیه منبع تحت فشار

مشتریان زیادی از ما در خصوص تنظیمات اولیه منبع تحت فشار سوال می پرسند. منبع تحت فشار معمولاً دارای فشار باد اولیه ای است و بدون نیاز به تنظیم اولیه هم می توان آن را به پمپ آب متصل کرد. اما پیشنهاد می شود در هنگام نصب در هر پروژه ساختمانی فشار باد چک شود و در صورت نیاز تنظیم شود.

فشار باد مخزن تحت فشار می بایست همیشه کمی کمتر از میزان فشار استارت پمپ باشد. ( 2psi یا 0.14 بار). به خاطر داشته باشید این کار را قبل از ورود آب به مخزن تحت فشار انجام دهید و یا پس از تخلیه کامل آب از داخل مخزن تحت فشار.

انواع منبع تحت فشار :

منبع های تحت فشار را می توان در دسته های گوناگونی دسته بندی کرد. ولی عموماً این منبع های آب را به دو دسته ی منبع تحت فشار دیافراگمی و منبع تحت فشار تیوپی تقسیم می کنند.

نصب منبع تحت فشار
نصب منبع تحت فشار

متاسفانه در بازار تاسیسات عموماً تمامی منبع های تحت فشار  را با عنوان منبع تحت فشار دیافراگمی عنوان می کنند. 99 درصد این منبع ها تیوپ دار هستند و با نوع دیافراگمی از لحاظ طول عمر، قیمت و نحوه عملکرد تفاوت دارند.

1- منبع تحت فشار دیافراگمی:

در این مخازن دیافراگمی محل ذخیره آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.آب توسط فشار باد تخلیه می شود و در هنگامی که نیاز است تا مخزن پر شود هوای فشرده متراکم می شود.

2- منبع تحت فشار تیوپی:

در این مخازن به جای دیافراگم ، تیوپی داخل مخزن ، آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.

کار نکردن منبع تحت فشار

  • پمپ را خاموش کنید. شیر فلکه آب ورودی به پمپ را ببندید.
  • نزدیکترین شیر تخلیه بعد از پمپ را باز کنید به گونه ای که به صورت ثقلی آب داخل پمپ ، مخزن تحت فشار و  لوله ها تخلیه شود. شیر را باز بگذارید.
  • مخزن تحت فشار را کمی تکان دهید. اگر داخل آن آب است تیوپ شما ترکیده و نیاز به تعویض دارد.
  • با کمک فشار سنج فشار باد منبع را اندازه بگیرید. اگر فشار بیش از 2psi کمتر از فشار استارت پمپ بود با کمک کمپرسور آن را باد کنید. اگر فشار باد بیش از فشار استارت پمپ بود باد آن را با تخلیه به اندازه 2psi پایینتر از فشار استارت پمپ برسانید.
  • با کمک کف صابون هر گونه نشتی هوا را در محل شارژ باد مخزن بررسی فرمایید.
  • در صورتی که تیوپ دچار پارگی یا پنچری باشد پمپ به تناوب روشن و خاموش می شود. ( این مسئله به شدت از عمر پمپ خواهد کاست)

یکی از دلایل نوسان فشار آب هنگام مصرف ( روشن و خاموش شدن متناوب پمپ) مربوط به تنظیم نبودن فشار باد مخزن تحت فشار است. به عبارت دیگر در مواردی که فشار باد منبع بیش از حد باشد با انبارش حجم بسیار کمی آب در این منبع اتومات مکانیکی به فشار ماکسیمم می رسد و فرمان خاموش به پمپ می دهد.

از آنجایی مصرف کننده همچنان با دبی پایین به مصرف آب ادامه می دهد خیلی سریع مخزن تحت فشار خالی شده و فشار به زیر نقطه مینیمم می رسد و اتومات به پمپ فرمان استارت می دهد.

شرایط نگهداری منبع تحت فشار

  • فشار ماکسیمم و مینیمم تنظیم شده برای پمپ باید متناسب با فشار ماکسیمم و فشار اولیه منبع تحت فشار باشد.
  • با انتخاب درست توان پمپ و حجم منبع تحت فشار و تنظیم صحیح فشار مینیمم و ماکسیمم پمپ ، مانع از روشن و خاموش شدن های متوالی پمپ شوید. این مسئله به شدت از عمر تیوپ منبع و پمپ می کاهد.
  • با استفاده از لرزه گیر منبع را در برابر ضربات چکشی آب محافظت کنید.(کله قوچی)
  • مواد معلقی مانند براده های بسیار ریز زنگ آهن ( در آب شهری وجود دارند ) و سایر مواد رسوب کننده مانند منگنز می توانند با رسوب روی تیوپ کشسانی آن را کاهش دهند و از عمر آن بکاهند. پیشنهاد می شود قبل از مخزن ذخیره و پمپ حتمی از فیلترهایی استفاده کنید که این ذرات را از آب جدا می کنند.
  • وجود کلر زیاد نیز تاثیر مخربی روی تیوپ خواهد داشت.
  • مخزن را در حالت درست مطابق توضیحات محصول نصب کنید. مثال: مخزن عمودی تحت فشار را به هیچ وجه صورت مایل و یا افقی نصب نکنید

فروش منبع تحت فشار – مشخصات فنی و قیمت مخزن تحت فشار – لیست قیمت منبع تحت فشار هاماک و واتس ترکیه – مخازن تحت فشار پمپ آب ، منبع تحت فشار ، مخزن تحت فشار ، cruwa ، قیمت مخزن پمپ آب خانگی ، فروش مخزت تحت فشار ، مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی ، مخازن تحت فشار خانگی ، نماینده انحصاری مخزن تحت فشار کرووا

ما در وب سایت مخزن بازار انواع منابع تحت فشار را به فروش میرسانیم. کارشناسان فروش ما آمادگی دارند تا هرگونه پرسشی که در خصوص خرید منبع تحت فشار، منبع پلی اتیلن و یا سایر مخازن ذخیره سازی دارید را پاسخ دهند. کافی است با شماره زیر تماس بگیرید.

02144547176

مقالات مرتبط انتخابی:

عدم نصب مخزن پلی اتیلن پیش از پمپ آب ساختمان کاری اشتباه است زیرا:

اتصال مستقیم پمپ آب به شبکه آب شهری غیر قانونی است. به غیر از منع قانونی این کار موجب پرداخت آبهای چند برابری ( قبض آب به دلیل عملکرد ناصحیح کنتور مصرف چند برابری را نشان می دهد. ) می شود. به دلیل این که در مواقع اوج مصرف، آب کافی در لوله ها وجود ندارد، پمپ هوای داخل لوله ها را نیز به همراه آب مکش می کند. این مسئله علاوه بر تحمیل آب بهای چندبرابری، موجب خرابی پمپ و اختلال در عملکرد آن و نیز هزینه برق بیشتر نیز می گردد.

برای عملکرد بهتر پمپ تا حد امکان پمپ و مخزن ذخیره را نزدیک به هم نصب کنید. همچنین برای جلوگیری از کاویتاسیون قطر لوله رابط بین مخزن و پمپ را برابر یا بیشتر از قطر ورودی پمپ در نظر بگیرید. لازم به ذکر است به دلیل جریان دائمی ، همیشه آب داخل مخزن تازه می ماند.

پرسش های مشتریان

علی تاجیک:
این تانکر پلی اتیلن بزرگ را می توان روی کف پارکینگ قرار داد؟ نیاز به کف سازی دارد؟ آیا تانکر پلی اتیلن پنج هزار لیتری همان نوع پلاستیکی آن است؟

پاسخ : بله کف پارکینگ اگر کاملا صاف باشد و فاقد سنگریزه . محل قرار گیری مخزن باید کاملا یکنواخت و بدون پستی و بلندی باشد. این مخازن از پلی اتیلن تولید می شوند که نوعی پلاستیک می باشند.

سهیل مرادی کرمانی :
آیا امکان نصب همزن در مخازن عمودی هست؟

پاسخ: بله می بایست همزن و تجهیزات روی شاسی فلزی نصب شوند و وزنشان روی مخزن نباشد

ایمان مروتی:
سلام خیلی خوبه که دو تا درب داره هم تو تخلیه با جرثقیل به دردمان خورد(تسمه از داخل آن رد کردیم ) و هم خیلی خوب می توان داخل مخزن را دید. تانکر ده هزار لیتری قبلی تک درب بود و موقع کنترل و نگاه به داخل مخزن جلوی نور گرفته می شد. وقتی هر دو درب این تانکر باز باشد داخل کاملا دیده می شود. همه چیز عالی بود. لطفا بابت خرید یک تانکر ده هزار لیتری دیگر برای کارخاته ورامین پیش فاکتور ایمیل فرمایید. ممنون

با سلام و احترام ایمیل پیش فاکتور خدمتتان ارسال شد.

حسین زاده:
سلام تانکر ده هزار لیتری بیش از سه لایه چه برتری داره نسبت به آن؟

سلام مخازن چند لایه اصولا بیشتر با اهدف اضافه کردن لایه ای به عنوان عایق تولید می شوند. لایه مشکی برای ممانعت از نفوذ نور و لایه فوم برای کاهش رسانایی دما . مخازن سه لایه مشکی مخزن آب دات کام کاملا ضد جلبک می باشند و نیاز به اضافه کردن لایه رنگی دیگری برای فیلتر نور خورشید ندارند. البته درخواست مشتری امکان تولید مخازن سه ، چهار ، پنج لایه . بیشتر هم وجود دارد.

رضا رضوانی:
آیا محدودیتی برای نصب فیتینگ بر روی تانکر ده هزار لیتری وجود دارد؟ من هر چهار طرف آن فیتینگ ۴ اینچ نصب کردم ولی یک تاسیساتی به من گفت این کار مخزن را ضعیف می کند. کسی می داند؟

چهار تا محل استاندارد نصب فیتینگ دارد و مشکلی وجود ندارد.

کوروش تهام زاده:
سلام خسته نباشید
میتونیم برای نصب محل ورودی بالای مخزن و محل خروجی قسمت پایین مخزن رو انتخاب کنیم؟؟؟

سلام. تنها در محل های مجاز نصب اتصالات که در تصویر مخزن نیز قابل مشاهده است امکان نصب اتصالات وجود دارد. در غیر این صورت محصول شما از شرایط گارانتی خارج می شود. ما به شما مخازن قیفی که امکان نصب اتصالات در بالا و انتها آنها وجود دارد را پیشنهاد می کنیم.

مریم حسنی:
سلام میشه این مخزن پلی اتیلن کتابی رو پشت هم به همدیگه وصل کرد؟ چون ما درب اتاق تاسیساتمون کوچیکه مخزن بزرگ نمیتونیم ببریم اونجا.

سلام بله خانم می توانید چیدمانشان را به این صورت قرار دهید و به روش سری یا موازی به هم متصل سازید تا به حجم آب مورد نیازتان دست یابید

Summary
Review Date
Reviewed Item
نماینده مخزن تحت فشار هاماک و واتس با تیوپ ایتالیایی
Author Rating
51star1star1star1star1star