مخازن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن؛ منبع ای مطمئن و ایمن برای ذخیره سازی آب و مایعات

امروزه انواع مخزن پلی اتیلن که در طرح ها و ابعاد مختلفی تولید می شوند در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. این مخازن به دلیل مزایا و ویژگی هایی که دارند بازار مخازن ذخیره سازی را قبضه کردند و به عنوان منبع ای مطمئن و ایمن برای ذخیره سازی آب و مایعات مورد استفاده قرار می گیرند.  از جمله کاربردهای انواع مخازن پلی اتیلن می توان به نگهداری مایعات و یا انواع مواد شیمیایی اشاره کرد که در منازل یا تاسیسات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن با توجه به شکل طراحی و سایز و همچنین ضد جلبک بودن یا نبودن به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. مخازنی که ضد جلبک هستند با عنوان مخازن آب شرب بهداشتی شناخته می شوند و به صورت سه لایه تولید می شوند. در این مخازن نور خورشید به هیچ عنوان داخل مخزن نمی شود در نتیجه جلبک نمی زند. مخازن پلی اتیلن را براساس شکل ظاهری به دسته های زیر می توان تقسیم کرد.

مخزن پلی اتیلن افقی یا خوابیده:

مخزن آب پلی اتیلن افقی
مخزن آب پلی اتیلن افقی

این نوع مخزن پلی اتیلن خوابیده نیز نامیده می شود. در واقع جهت قرارگیری منبع پلی اتیلن افقی  همانطور که از نام آن مشخص است به صورت افقی بوده و در ظرفیت های مختلفی اغلب از 70 لیتر تا 10000 لیتر تولید می شود. ابعاد این نوع از مخزن پلی اتیلنی نیز با توجه به نوع قرارگیری و محل قرار گیری آن متفاوت می باشد. این مخازن به صورت یک لایه تا سه لایه تولید شده و از درجه استحکام و مقاومت بالایی در مقابل هر گونه فشار وارد شده یا نشتی مایعات برخوردار می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که مخزن پلی اتیلن افقی به دلیل نوع طراحی و شکل هندسی خاصی که دارد می تواند به راحتی موجب انتقال مایعات شود که در نمونه های دیگر و انواع منبع پلی اتیلن که دارای اشکال هندسی دیگری هستند این مزیت چندان مشاهده نمی شود. از همین رو توصیه می کنیم در صورتی که نیاز دارید تا از یک مخزن پلی اتیلن استثنایی و بسیار خاص استفاده کنید که بتواند نیازهای شما را در هر موقعیتی پاسخگو باشد حتما مخزن پلی اتیلن افقی را انتخاب و خریداری نمایید. در این نوع مخزن و سایر منابع پلی اتیلن موجود همچنین می توان به راحتی انشعابات و اتصالات آب را نیز نصب نموده و مورد بهره برداری قرار داد. همچنین به دلیل وزن مناسبی که مخزن پلی اتیلن افقی دارد می توان آن را به راحتی جابجا نموده و در نقاط مختلفی قرار داد. این نوع از منابع پلی اتیلن همچنین دارای رنگ های متنوعی بوده که در سایر نمونه ها این تنوع دیده نمی شود. به همین دلیل است که مشتری از انتخاب آزادانه تری در این زمینه برخوردار است و می تواند هر نوع مدل یا طرح و رنگ مورد نظر خود را از بین انواع منبع پلی اتیلن افقی انتخاب نماید.

مخزن پلی اتیلن عمودی یا ایستاده:

مخزن آب پلی اتیلن عمودی
مخزن آب پلی اتیلن عمودی

یکی دیگر از انواع مخازن مورد نظر مخزن پلی اتیلن ایستاده یا عمودی می باشد. این نوع منبع پلی اتیلن نیز به صورت ایستاده قابل استفاده می باشد و موارد مصرف متعددی را شامل می شود. البته از جمله مزایایی که مخزن پلی اتیلن ایستاده در مقایسه با سایر منابع دارد غیر از کیفیت عالی آن قیمت مناسب این نوع از منابع می باشد. مخزن پلی اتیلن عمودی به صورت ایستاده یا عمودی قابل استفاده بوده و می تواند در مصارف مختلف کشاورزی، صنعتی یا خانگی به کار گرفته شود. گنجایش این نوع از مخازن پلی اتیلن بین 70 تا 6500 لیتر از مایعات مختلف می باشد. منبع پلی اتیلن ایستاده یا عمودی همچنین به صورت تک لایه یا سه لایه می باشد که از درجات مقاومت بالایی در مقایسه با نمونه های دیگر برخوردار است. کیفیت و دوام این نوع از مخازن در نوع خود بی نظیر و ستودنی است. بدون شک همانطور که اشاره شد به دلیل قیمت مناسب این نوع مخزن پلی اتیلن می تواند یکی از گزینه های مورد پسند کشاورزان یا افرادی باشد که به هر دلیل قصد ذخیره آب یا سایر مواد شیمیایی و صنعتی را دارند. استحکام و ماندگاری مخزن پلی اتیلن عمودی نیز از هر نظر تضمین شده و معمولا شرکت های تولید کننده انواع منبع پلی اتیلن ایستاده تا 3 سال کیفیت قطعات آن را از هر نظر تضمین می نمایند.

مخزن پلی اتیلن زیر پله:

مخازن آب زیرپله ای
مخازن آب زیرپله ای

از مخزن پلی اتیلن زیر پله معمولا به منظور مصارف خانگی به خصوص در اماکن و ساختمان هایی که از فضای کافی به منظور قرار گیری انواع منبع پلی اتیلن برخوردار نیستند برخوردار می باشد. همانطور که از نام این نوع مخزن پلی اتیلن بر می آید این نوع از منابع نگهداری و حفظ ذخایر آب و مایعات دیگر در زیر پله ها قرار گرفته و چندان فضای زیادی را اشغال نمی کنند. به طور کلی معمولا فضای ایجاد شده در زیر راه پله ها می تواند مکان مناسبی برای قرارگیری این نوع از مخازن باشد. در این نوع مخزن نیز می توان از انشعابات و اتصالات مختلف استفاده نمود و همچنین به دلیل انعطاف خاص آن قابلیت های بسیار بالایی به منظور مصارف خانگی دارد. منبع پلی اتیلن زیر پله همچنین در ظرفیت های 500 لیتری، 1000 لیتری  و 1500 لیتری تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

مخزن پلی اتیلن مکعبی و کتابی:

مخزن آب پلی اتیلن مکعبی یا کتابی
مخزن آب پلی اتیلن مکعبی یا کتابی

انواع مخازن پلی اتیلن مکعبی و کتابی تا حدود زیادی باریکتر و همچنین از حیث ضخامت دارای ضخامت کمتری نسبت به سایر منابع پلی اتیلن می باشد. انواع منبع پلی اتیلن کتابی یا مکعبی به راحتی قابل حمل و نقل بوده و می تواند از راهروها و یا مکان های تنگ و باریک نیز عبور داده شده و به راحتی نصب شود. هر چند به دلیل کاربردهای فوق العاده این مخازن و نیز کارایی بی نظیری که دارد از حیث قیمت از سایر مدل ها گران قیمت تر می باشد. در واقع زمانی که سایر نمونه های مخازن پلی اتیلن جوابگوی نیازهای مشتری نباشد از این نوع منبع استفاده می شود. دلیل اصلی قیمت بالای این محصول را می توان به کیفیت بی نظیر مواد اولیه به کار گرفته شده در تولید آن و همچنین سهولت حمل و نقل آن ربط داد. به طور کلی این نوع از مخازن نیز غیر از زیبایی و طراحی مطلوب آن در حجم های متفاوتی از 230 لیتر، 800 لیتر، 1000 لیتر و 2000 لیتر تولید شده و در بازار فروش عرضه می شوند.

 

مخزن پلی اتیلن قیفی:

مخزن قیفی پلی اتیلن
مخزن قیفی پلی اتیلن و پلاستیکی

مخزن پلی اتیلن قیفی از زمره مخازنی می باشد که به دلیل انتقال سریع مواد داخل آن به سایر انشعابات خانگی یا صنعتی می تواند از معروفترین منابع ذخایر آب یا مایعات دیگر برشمرده شود. مخزن پلی اتیلن قیفی را مخزن پلی اتیلن مخروطی شکل یا زوک نیز می گویند و علت تسریع در انتقال این مایعات به همان حالت قیف مانند ته آتن می باشد که به سرعت مایعات درون آن خالی می شود. انواع منبع پلی اتیلن قیفی شکل نیز در احجام مختلفی از جمله 200، 500، 1000، 1500 لیتری و 2000 لیتری در بازار عرضه می شود. عمده مصارف این نوع از مخازن نیز در صنایع غذایی، کشاورزی و یا شیمیایی می باشد. به طور کلی این نوع از منابع نگهداری و ذخایر مایعات نیز می تواند به سایر انشعابات متصل شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

درباره مخزن پلی اتیلن بیشتر بدانیم

مخازن و منابع ذخیره مایعات به طور کلی در ابعاد و طرح های متنوعی به بازار عرضه می شوند. سفارش دهندگان یا مشتریان انواع منبع پلی اتیلن را با توجه به نیازهای خود و نیز نوع مصارفی که از مخزن پلی اتیلن انتظار دارند آن را مورد استفاده قرار می دهند. هر چند به طور کلی انواع مخزن پلی اتیلن ویژگیهای مشترکی با همدیگر دارند ولی می توانند به بهترین نحوی نیازهای مشتریان را برطرف سازند که استفاده از منابع و مخازن ذخیره سازی از جنس فولاد و یا پلاستیک فاقد کیفیت و کارایی لازم در این خصوص می باشند. اهمیت انواع مخزن پلی اتیلن زمانی بیشتر آشکار می شود که دریابیم این مخازن به تدریج هم در منازل و هم در صنایع مختلف جای خود را باز کرده و توانسته اند به یک وسیله مقرون به صرفه و با دوام تبدیل شوند که نقش مهمی در ذخیره سازی مایعات مختلف و ماندگاری آنها دارند. انواع مخزن پلی اتیلن دارای لایه های مختلفی می باشند که توانسته اند در مقایسه با سایر مخازن از جمله مخازن دارای ورق فلزی گالوانیزه از کیفیت بالا و قدرت حفاظت بالایی برخوردار باشند. همچنین این منابع اصولا مخزن پلی اتیلن ضمن دارا بودن خواص ضد فساد پذیری مایعات و اکسیداسیون در مقایسه با مخازن فازی یا گالوانیزه از مزیت فوق العاده ای در این زمینه برخوردار می باشد. این مخزن همچنین می تواند در برابر فشارهای جانبی نیز مقاومت بالایی از خود نشان دهد. انواع منبع پلی اتیلن که می تواند در نقاط مختلفی از ساختمان های مسکونی یا تاسیسات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. محل قرار گیری این نوع مخازن نیز غالبا پشت بام یا زیر پله های اماکن مختلف بوده و با توجه به نوع کاربرد و ظرفیت آنها به طور کلی در حالت ایستاده یا در حالت عمودی قرار می گیرد. توصیه می کنیم در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص انواع مخزن پلی اتیلن کسب نمایید در ادامه این مطلب نیز با ما همراه باشید.

مخازن پلی اتیلن، پرفروش ترین مخزن 

همانطور که اشاره شد مخزن پلی اتیلن در ظرفیت های مختلفی با توجه به نوع کاربرد و موارد استفاده از آن در طرح ها و مدل های مختلفی تولید شده است. امروزه استفاده از منبع پلی اتیلن در کشاورزی و صنایع مختلف و نیز در مناطق کم آب به یک ضرورت تبدیل شده است. نگهداری طولانی مدت آب و یا مایعات دیگر می تواند  توجیه مناسبی برای خرید آن  به صورت عمده و به طور گسترده در داخل کشور و یا کشورهای همسایه باشد. هر چند توصیه ما به طور کلی استفاده از مخزن پلی اتیلن ساخت ایران می باشد. انواع منبع پلی اتیلن در شهرهای مختلف صنعتی ایران از قبیل اصفهان یا تبریز تولید می شوند و در تمام نقاط کشور مورد استفاده قرار می گیرند. مخازن پلی اتیلن به دلیل مقاومت بالا در تمام نقاط جغرافیایی و آب و هوایی کشور می تواند مورد استفاده قرار گیرد و از کیفیت عالی و مثال زدنی  بهره مند می باشند. مخزن پلی اتیلن ساخت ایران در مقایسه با نمونه های دیگر تولید شده از قبیل مخازن فولادی یا فایبرگلاس  محصولات تولید شده در داخل کشور از قبیل انواع منبع پلی اتیلن کیفیت بی نظیری داشته که می توانند با محصولات مشابه خارجی از هر نظر برابری و رقابت کنند. معروفترین مخازن پلی اتیلن که در مصارف مختلف از جمله مصارف صنعتی و یا خانگی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: مخزن پلی اتیلن افقی، مخزن پلی اتیلن عمودی (ایستاده)، مخزن پلی اتیلن زیر پله، مخزن پلی اتیلن  مکعبی یا کتابی و مخزن پلی اتیلن قیفی. در ادامه به تشریح و توضیح هر یک از مخازن ذکر شده و کاربردهای آنها می پردازیم.

البته غیر از مخازن ذکر شده انواع مخازن دیگری از قبیل مخازن سمپاشی نیز وجود دارند که به منظور نگهداری مواد شیمیایی و سموم مورد استفاده در مزارع تولید و مورد استفاده قرار می گیرند که دارای کیفیت و همچنین کاربردهای متعددی می باشد.

ویژگیهای مشترک انواع مخازن پلی اتیلن

  • قابلیت ایجاد سوراخ با ابزارهای معمولی در نجاری
  • قابلیت نصب انواع انشعابات لوله کشی و شیرآلات مختلف
  • نگهداری و حفظ آب شرب و مایعات مختلف بدون تغییر رنگ، مزه و بو (در صورت استفاده از مواد اولیه با کیفیت)
  • عدم رشد قارچ ها و جلبک ها در انواع سه لایه
  • جلوگیری از انتقال گرما به دلیل خاصیت عایق بودن آن
  • انتقال مناسب مایعات به سایر مجاری و انشعابات مختلف
  • مقاومت از جانب مواد شیمیایی در برابر خوردگی یا پوسیدگی

مقالات مرتبط انتخابی:

عدم نصب مخزن پلی اتیلن پیش از پمپ آب ساختمان کاری اشتباه است زیرا:

اتصال مستقیم پمپ آب به شبکه آب شهری غیر قانونی است. به غیر از منع قانونی این کار موجب پرداخت آبهای چند برابری ( قبض آب به دلیل عملکرد ناصحیح کنتور مصرف چند برابری را نشان می دهد. ) می شود. به دلیل این که در مواقع اوج مصرف، آب کافی در لوله ها وجود ندارد، پمپ هوای داخل لوله ها را نیز به همراه آب مکش می کند. این مسئله علاوه بر تحمیل آب بهای چندبرابری، موجب خرابی پمپ و اختلال در عملکرد آن و نیز هزینه برق بیشتر نیز می گردد.

برای عملکرد بهتر پمپ تا حد امکان پمپ و مخزن ذخیره را نزدیک به هم نصب کنید. همچنین برای جلوگیری از کاویتاسیون قطر لوله رابط بین مخزن و پمپ را برابر یا بیشتر از قطر ورودی پمپ در نظر بگیرید. لازم به ذکر است به دلیل جریان دائمی ، همیشه آب داخل مخزن تازه می ماند.

پرسش های مشتریان

داریوش مازندرانی:
مخزن پلی اتیلن برای آتشنشانی میخواستیم که همکاراتون گفتن باید ۳۰۰۰ لیتری تهیه کنیم- مخزن پلی اتیلن عمودی بگیرم یا مخزن پلی اتیلن عمودی ؟

پاسخ: تفاوت مخازن پلی اتیلن عمودی و افقی فقط در ابعاد و انداره آنهاست و کارایی یکسانی دارند. البته قیمت مخازن عمودی نسبتا مناسبتر است.

بله قربان مخازن پلی اتیلن ۳۰۰۰ لیتری اگر کاملا پر شود کمی هم بیشتر از ۳۰۰۰ لیتر آبگیری می کنند. منظور از ۳۰۰۰ لیتر حجم آبگیری مفید و قایل استفاده برای مصرلف کننده می باشد.

امین رستمی
آیا میشه این مخزن پلی اتیلن رو برای آب شرب استفاده کرد؟ یا تانکر دیگری باید استفاده کرد؟

مخازن پلی اتیلن مخزن بازار دارای نشان ملی استاندارد و نشان سیب سلامت هستند و مورد تایید سازمان غذا و دارو با خیالی آسوده می توانید برای دخیره آب شرب از این مخازن استفاده کنید.

عبدالله نوری زاد
از این مخزن پلی اتیلن ۵۰۰۰ لیتری میشود به عنوان مخزن دفنی استفاده کرد؟

بله در صورت رعایت شرایط استاندارد می توانید استفاده کند. لطفا با کارشناسان ما مشورت فرمایید.

آیا اسیدسیتریک در این مخزن پلی اتیلن۵۰۰۰ جواب میده؟

ارشاد :سلام
آیا این مخزن برای نگهداری آب ژاول مناسب میباشد؟؟

سلام بله مناسب است.

وحید
سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتان. آیا می توان چند مخزن بیست هزار لیتری را به هم متصل ساخت؟

سلام بله به راحتی می توان چند صد هزار لیتر آب را به کمک این مخازن دخیره کرد.

عباس نصیری
آیا در مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰۰ عمودی میشود اسید فرمیک ذخیره کرد؟

بله پیشنهاد می کنم از مخازن سوپریور مخزن آب دات کتم استفاده کنید

مطلب پیشنهادی

مخزن آب پلی اتیلن اصفهان

قیمت مخزن آب پلی اتیلن در اصفهان | فروش مخزن، منبع و تانکر آب در اصفهان

مخزن آب پلی اتیلن برای ذخیره سازی و نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *