منبع تحت فشار هاماک – نمایندگی فروش و قیمت منبع تحت فشار هاماک – hamak

منبع تحت فشار هاماک چیست؟

منبع تحت فشار هاماک، به عنوان منبع آب پشت پمپ مورد استفاده قرار می گیرد و از کار پیوسته پمپ کم کرده و باعث می شود پمپ آب دیر به دیر خراب شود.

برای مشاهده لیست قیمت منبع تحت فشار هاماک کلیک کنید

منبع تحت فشار در بازار با عناوینی چون مخزن تحت فشار، منبع انبساط بسته و مخزن پمپ آب نیز شناخته می شود و انواع مختلفی نیز دارد و معمولاً در دو رنگ آبی و قرمز تولید می شوند.

منبع تحت فشار هاماک از سه قسمت اصلی بدنه، فلنچ، تیوپ و یا دیافراگم پلاستیکی سفا ایتالیایی ساخته شده اند. با توجه به این موضوع به طور کلی این مخازن به دو دسته منبع تحت فشار تیوپی و منبع تحت فشار دیافراگمی تقسیم می شوند.

در بازار منبع تحت فشار هاماک را با عنوان منبع تحت فشار دیافراگمی هاماک می شناسند درحالیکه این مخزن تیوپ دار بوده و دیافراگمی نیست.

قیمت منبع تحت فشار هاماک

قیمت منبع تحت فشار دیافراگمی پمپ آب بسیار بیشتر از قیمت منبع تحت فشار تیوپی است ولی در عوض خرابی آن کمتر بوده و طول عمر آن بیشتر خواهد بود. با این وجود مخازن تحت فشار تیوپی در ایران با استقبال بیشتری نسبت به مخازن دیافراگمی مواجه شده اند. در ادامه لیست قیمت منبع تحت فشار هاماک یا مخزن تحت فشار هاماک برای ذخیره سازی آب پشت پمپ اعلام شده است:

به علت نوسانات بازار، برای اطلاع از قیمت بروز منبع تحت فشار هاماک تماس بگیرید
02144547176مخزن بازار (کلیک کنید)

قیمت منبع تحت فشار هاماک
قیمت منبع تحت فشار هاماک hamak

متاسفانه به دلیل مشکلات واردات، تولید و نقل و انتقالات ارزی قیمت منبع تحت فشار هاماک در ایران نوسان شدیدی داشته به همین اعلام قیمت دقیق این محصولات بدون استعلام قیمت امکان پذیر نمی باشد.

با این وجود ما سعی خواهیم کرد قیمت روز منبع تحت فشار هاماک را در این قسمت اعلام نماییم.

چند نکته در خرید منبع تحت فشار هاماک

خرید منبع تحت فشار هاماک

پیش از خرید منبع تحت فشار هاماک حتماً باید به دو نکته توجه نمایید.

1- بسیاری از منبع های تحت فشار موجود در بازار اعم از منبع تحت فشار دیافراگمی، منبع تحت فشار تیوپی چینی یا تقلبی بوده و کیفیت بسیار پایینی دارند. به همین دلیل در هنگام خرید دقت نمایید.

2- اینکه متاسفانه تعداد زیادی از فروشندگان و همکاران تاسیساتی منبع های تحت فشار تیوپی را با عنوان مخازن تحت فشار دیافراگمی به فروش می رسانند. در حالی که این دو کاملاً با یکدیگر متفاوت می باشند.

منبع تحت فشار چیست، چه کاربردی دارد و چگونه می توان آنرا تعمیر کرد؟

برای افرادی که از پمپ آب در خانه خود استفاده می کنند ممکن است این سوال در ذهنشان به وجود بیاید که مخزن رنگی که بر روی پمپ بسته می شود چیست و چه کاربردی دارد. این مخازن رنگی با نام منبع انبساط بسته، منبع تحت فشار، مخزن تحت فشار ، مخزن پمپ آب و منبع پمپ آب شناخته می شوند و در سایزها و رنگ های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می گردند. کاربرد منبع انبساط بسته به این صورت است که یک تیوپ در داخل منبع تحت فشار قرار دارد، با گاز نیتروژن یا هوا داخل منبع و فضای پشت تیوپ را پر می کنند و در اثر فشار این هوای فشرده پشت تیوپ آب درون لوله ها با فشار کافی جریان می یابد. این تیوپ میان منبع فلزی و فلنج محکم شده و موجب آب بندی منبع انبساط بسته نیز می گردد. با استارت پمپ ، آب پر فشار ضمن تامین جریان آب مصرفی یعد از بستن شیر توسط مصرف کننده تا زمان رسیدن فشار داخل لوله ها و منبع تحت فشار به فشار ماکسیمم ( مثلا 4 بار ) که قبلا روی فشار سنج یا pressure switch ست شده است به پمپاژ ادامه می ذهذ. اگر مصرف کننده دیگری شیر آب را باز کند اگر میزان آبی که نیاز دارد کم باشد (مثلا آب مورد نیاز برای مسواک زدن ، وضو گرفتن و … ) و خروج آب ذخیره شده در منبع تحت فشار با عث رسیدن فشار داخل شبکه به فشار مینیمم نگردد پمپ روشن  نخواهد شد. حال اگر میزان آب مصرف شده باعث افت فشار مثلا تا نقطه مینیمم گردد ، جریان برق پمپ به کمک فشارسنج برقرار شذه و پمپ استارت خواهد خورد. حال هر چه مخزن تحت فشار حجم آب ذخیره بیشتری داشته باشد ( بزرگتر باشد ) تعداد دفعات استارت و استاپ پمپ کاهش یافته که باعث افزایش عمر پمپ ، مخزن تحت فشار و همچنین کاهش مصرف برق می گردد.

   از منبع انبساط بسته در کنار پمپ هایی که توان یک اسب و بالاتر را دارند استفاده می گردد. منبع انبساط بسته پمپ آب جهت ذخیره کردن آب و ارسال آن به خروجی آب بکار گرفته می شود. منبع تحت فشار باعث می گردد تا عمر پمپ آب بیشتر شود زیرا با هر بار باز شدن شیر آب پمپ شروع به فعالیت نمی کند. منبع تحت فشار را همراه با درجه فشار، پنج راهی و کلید خودکار به پمپ آب وصل می کنند. با استفاده از این قطعات که بر روی پمپ بسته می شوند هنگامی که شیر آب باز شود قبل از همه، آبی که درون منبع انبساط بسته وجود دارد تخلیه می گردد. اگر شیر آب همین طور باز بماند در این هنگام فشار داخل منبع انبساط بسته افت می کند زیرا آب آن تخلیه شده و بلافاصله از طریق سوئیچ فشار فرمان راه اندازی پمپ آب صادر می گردد و پمپ آب در مدار قرار می گیرد تا افت فشار آب را جبران نماید.

تنظیم فشار منبع انبساط بسته یا منبع تحت فشار

   فشار گاز نیتروژن یا هوایی که پشت تیوپ منبع انبساط بسته پر می شود به ارتفاع ساختمان، تعداد واحدها و متراژ آنها ، قطر لوله و … بستگی دارد. اما به طور معمول عددی بین ۲۰ تا ۴۵ پی اس آی است.  یعنی بین 1.4 تا 3 bar است. باید فشار منبع تحت فشار قبل از اتصال به شبکه لوله کشی ساختمان به اندازه حداکثر 10 درصد کمتر از فشار مینیمم تنظیم شده روی pressure switch باشد. هر یک بار 1bar فشار معادل 14.5 psi است.

   منبع انبساط بسته در سایزهای مختلف بین ۸ لیتر تا ۵۰۰ لیتر برای پمپ های آب خانگی، پمپ آب آتش نشانی، پمپ صنعتی و برای بهبود فرآیند خودکار کردن پمپ به کار می روند.  منبع تحت فشار که دارای پایه است باعث می شود که اتصال لوله های ورودی به آن راحت تر انجام گیرد.

دسته بندی مخازن انبساط 

   منبع انبساط بسته در سایزها و اقسام متنوع در کارخانه های گوناگون تولید می شود. برند های مختلفی از کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین و ایران در بازار یافت می شود. این منبع تحت فشار در سایزهای مختلف برای کاربری های گوناگون وجود دارند. معمولا برای خانه های یک و دو طبقه یکی از متداولترین سایزهای منبع انبساط بسته، سایز ۲۴ لیتری آن است که عملکرد خوبی در آبرسانی با فشار مناسب به واحد ها دارد. سایز ۲۴ لیتری منبع تحت فشار ممکن است در اشکال گوناگون باشد ولی حجم و اندازه تیوب آنها همگی یک اندازه است.

پس ظاهر منبع تحت فشار، سایز آن را مشخص نمی کند و حتما باید برچسب روی خود منبع انبساط بسته یا جعبه آن را مطالعه کنید تا در خرید منبع تحت فشار دچار اشتباه نشوید. حجم های بعد از ۲۴ لیتر به ترتیب ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ لیتر هستند. برای ساختمان هایی که ۴ طبقه می باشند و تک واحدی اند معمولا 50 یا 80 لیتر جواب می دهد. ولی برای تعداد طبقات بیشتر حتما باید به وسیله محاسبات دقیق مهندسی سایز مورد نیاز منبع تحت فشار و نوع پمپ و میزان توان مورد نیاز را محاسبه نمود.

برای دریافت لیست قیمت منبع تحت فشار در تهران با ما تماس بگیرید.

منبع تحت فشار چند لیتری خریداری کنیم؟

  این سوال ممکن است برای شما و دیگران پیش بیاید که علت این که برای تعداد واحد ها و طبقات بیشتر منبع تحت فشار بزرگتری تعبیه می کنیم چیست؟ آیا دلیل آن این است که نیاز داریم فشار آب زیادتر شود؟ جواب این سوال خیر است. منبع انبساط بسته بزرگتر هیچ تاثیری در میزان فشار آب ندارد. بلکه این پمپ آب است که میزان فشار آب را تعیین می کند. منبع انبساط بسته فقط برای این استفاده می شود که مقدار معینی آب در خود ذخیره نماید و مانع روشن و خاموش شدن پشت سرهم پمپ آب گردد. از طرف دیگر در مصرف برق صرفه جویی می کند. پس اگر می خواهید ذخیره آب بیشتری داشته باشید و پمپ پشت سر هم روشن نشود باید منبع تحت فشار بزرگتری بخرید. از طرف دیگر هرچه توان پمپ آب بیشتر باشد فشار بیشتری به تیوپ منبع انبساط بسته وارد می شود پس اگر برای ساختمان های بلند مرتبه اگر منبع تحت فشار کوچکی انتخاب کنیم به دلیل اینکه توان پمپ آب زیاد است امکان دارد تیوپ داخل آن بترکد. بنابراین باید منبع انبساط بسته متناسب با تعداد طبقات و تعداد واحدها خریداری کرد.

برای آگاهی از قیمت روز منبع انبساط در تهران با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

آیا منبع انبساط بسته توان پمپ آب را کاهش می دهد؟

   جواب این سوال خیر می باشد. اگر از کسی شنیده اید که به جای استفاده از منبع انبساط بسته از اتوماتیک استفاده کنید به دلیل اینکه توان پمپ آب توسط منبع تحت فشار گرفته می شود، این حرف صحیح نیست. اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم باید بگوییم که شما در سیستم آب رسانی دو حالت دارید. یا خروجی های آب باز هستند یا بسته. اگر خروجی باز شود انرژی پمپ که در آب منبع تحت فشار ذخیره شده به سمت خروجی باز شده حرکت می کند. به دلیل وجود هوایی که در تیوپ است وقتی پمپ روشن می شود آب اول به طرف خروجی باز شده می رود و بعد منبع تحت فشار را پر می کند. بنابراین هنگامی که شیر آب توسط شخص باز می شود اول آب شیر باز شده را ارسال می کند و در ادامه منبع انبساط بسته پر می شود. به این دلیل است که فرقی برای پمپ آب ندارد که سیستم آن دیجیتال باشد یا مکانیکی. شاید بپرسید که چرا فشار آب با وجود اتوماتیک بیشتر است. جواب سوال این است که اتوماتیک بیشینه فشار پمپ را وارد سیستم لوله کشی می کند اما هنگامی که منبع تحت فشار باشد هیچ موقع فشار بیشینه روی آخرین حد آن تنظیم نمی گردد.

برای اطلاع از قیمت منبع انبساط بسته در تهران با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

چگونگی عملکرد منبع انبساط بسته

  عملکرد منبع انبساط بسته به صورتی است که با فشار پمپ، آب داخل تیوپی که در منبع تحت فشار قرار دارد ذخیره می گردد. این ذخیره آب در منبع انبساط بسته می ماند تا هنگامی که شخص شیر آب را باز کند. با در نظر گرفتن سایز منبع تحت فشار و نوع تنظیمات سوئیچ فشار اگر شیر آب باز بماند، سوئیچ فشار فرمان می دهد که پمپ راه اندازی شود و بدین ترتیب جریان آب قطع نمی گردد و دوباره منبع انبساط بسته پر می شود هنگامی که منبع تحت فشار پر شد سوئیچ فشار فرمان قطع به پمپ می دهد. نحوه عملکرد کلی سیستم آبرسانی با پمپ و منبع انبساط بسته به این صورت بود که گفته شد. با نکاتی که گفته شد با منبع انبساط بسته بیشتر آشنا شدید و از این به بعد می دانید چه سایزی از منبع تحت فشار را بخرید و بهتر خواهید توانست از آن مراقبت نمایید. داشتن این اطلاعات باعث می شود تا طول عمر سیستم پمپ آب خانگی شما افزایش یابد.

برای دریافت کاتالوگ محصولات منبع انبساط بسته در تهران و آگاهی از قیمت روز منبع تحت فشار در تهران با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید.

فرق مخزن انبساط باز و مخزن انبساط بسته (مخزن تحت فشار)

معرفی منبع انبساط بسته منبع تحت فشار
منبع انبساط بسته که به آن منبع تحت فشار نیز می گویند، موجب می گردد تا در مصارف کوچک و کم حجم( باز کردن کوتاه مدت یک شیر آب )، کاهش فشار آب باعث نیاز به استارت مکرر پمپ نگردد . همچنین کمک می کند طبقات بالای ساختمان بتوانند آب را با فشار مناسب و یکنواخت دریافت نمایند.

البته می توان این کار را به تنهایی و فقط با پمپ انجام داد، ولی موجب بالا رفتن هزینه برق و کوتاه شدن شدید عمر پمپ می گردد. به دلیل اینکه هر بار که شیر آب باز می شود پمپ شروع به فعالیت می کند، حتی اگر باز کردن شیر آب تنها برای چند لحظه باشد.توجه فرمایید روشن و خاموش شدن مداوم پمپ باعث استهلاک زودرس آن می گردد.

برای همین است که از منبع انبساط بسته یا منبع تحت فشار، جهت جبران افت فشار سیال در طبقات بالایی بهره می برند. منبع انبساط بسته دارای ابعاد و حجم های متنوعی است و کارخانه های مختلف این منبع تحت فشار را در سایزهای گوناگون تولید می نمایند. مثلا برای یک خانه سه طبقه یا سه واحده معمولا از منبع انبساط بسته ۴۰ تا ۵۰ لیتری استفاده می کنند. البته باید توجه داشته باشید که برای ساختمان های بزرگتر، محاسبه اندازه منبع تحت فشار به این راحتی نیست و نیاز به محاسبات دقیق مهندسی دارد. زیرا باید آب با فشار مناسب بین طبقات توزیع شود و هیچ کدام از واحد ها افت فشار آب نداشته باشند. عواملی که برای محاسبه ابعاد منبع انبساط بسته مورد استفاده قرار می گیرد شامل، ارتفاع ساختمان، توان پمپ و میزان دبی آن، تخمین میزان مصرف ساختمان و تعداد نفرات و … است.

برای اطلاع از قیمت منبع انبساط بسته با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

معرفی منبع انبساط بسته منبع تحت فشار
منبع انبساط بسته که به آن منبع تحت فشار نیز می گویند، هنگامی که در مسیر جریان سیال قرار گیرد و همراه با پمپ بسته شود، موجب می گردد تا در مصارف کوچک و کم حجم کاهش فشار آب موب نیاز به استارت پمپ نگردد . به ویژه طبقات بالای ساختمان بتوانند آب را با فشار مناسب در بخش های مختلف ساختمان دریافت نمایند.

البته می توان این کار را به تنهایی و غفط با پمپ انجام داد، ولی موجب بالا رفتن هزینه برق و کوتاه شدن شدید عمر پمپ می گردد. به دلیل اینکه هر بار که شیر آب باز می شود پمپ شروع به فعالیت می کند، حتی اگر باز کردن شیر آب تنها برای چند لحظه باشد.توجه فرمایید روشن و خاموش شدن مداوم پمپ باعث استهلاک زودرس آن می گردد.

برای همین است که از منبع انبساط بسته یا منبع تحت فشار، جهت جبران افت فشار سیال در طبقات بالایی بهره می برند. منبع انبساط بسته دارای ابعاد و حجم های متنوعی است و کارخانه های مختلف این منبع تحت فشار را در سایزهای گوناگون تولید می نمایند. مثلا برای یک خانه سه طبقه یا سه واحده معمولا از منبع انبساط بسته ۴۰ تا ۵۰ لیتری استفاده می کنند. البته باید توجه داشته باشید که برای ساختمان های بزرگتر، محاسبه اندازه منبع تحت فشار به این راحتی نیست و نیاز به محاسبات دقیق مهندسی دارد. زیرا باید آب با فشار مناسب بین طبقات توزیع شود و هیچ کدام از واحد ها افت فشار آب نداشته باشند. عواملی که برای محاسبه ابعاد منبع انبساط بسته مورد استفاده قرار می گیرد شامل، ارتفاع ساختمان، توان پمپ و میزان دبی آن، تخمین میزان مصرف ساختمان و تعداد نفرات و … است.

برای اطلاع از قیمت منبع انبساط بسته با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

منبع تحت فشار تیوپی و دیافراگمی

در منبع انبساط بسته تیوپی و یا دیافراگمی، برای افزایش یا کاهش فشار داخل منبع به آن آب تزریق می گردد و  یا از مخزن خارج می شود. منبع تحت فشار دیافراگرامی در واقع دو بخش دارد که یک بخش خالی است و بخش دیگر با هوا یا نیتروژن پر می گردد و یک دیافراگم لاستیکی که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد دو بخش ذکر شده را از یکدیگر جدا می کند. قسمتی که با گاز یا هوا پر شده، فشار معینی دارد و هنگامی که در بیشترین حالت تراکم قرار می گیرد، حداکثر میزان فشار را متحمل می شود. قسمت خالی مخزن تحت فشار به وسیله افزایش حجم آب انبساط پیدا می کند. آب ذخیره شده در منبع انبساط بسته، باعث می شود تا دیافراگم قرار گرفته بین دو قسمت به سمت قسمت گازی حرکت کرده و گاز آن قسمت را متراکم نماید و بدین ترتیب فشار مورد نیاز برای ارسال سیال تامین می شود.

برای آگاهی از قیمت فروش منبع انبساط بسته در شیراز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساختار منبع تحت فشار تیوپی و دیافراگمی

منبع انبساط بسته دیافراگمی از سه بخش تشکیل می شود: پوسته منبع، تیوپ و فلنج. در داخل پوسته منبع یک تیوپ قرار می گیرد و به وسیله فلنج لبه آن بین فلنج و پوسته منبع محکم می شود، این کار موجب می گردد تا منبع انبساط بسته آب بندی شود.

پوسته منبع
پوسته منبع از جنس ورق فلزی است و در کارخانه به صورت دو نیمکره تولید می گردد و این نیم کره ها با دقت به یکدیگر جوش داده می شوند. پس از اینکه عملیات جوش انجام شد، صحت و ایمنی آن توسط بازرسین تست شده و اگر ایرادی نداشته باشد تایید می گردد. پس از اینکار تیوپ و فلنج در محل های مخصوص خود نصب می شوند. تیوپ باید به نحوی درون پوسته قرار بگیرد که نیم کره ها را به نسبت مساوی پر کند. منبع تحت فشار اگر در شرایط استاندارد قرار بگیرد می توان فشاری معادل ۱۰ تا ۱۵ بار تحمل نماید.

تیوپ منبع تحت فشار
تیوپ که در داخل پوسته منبع قرار می گیرد جنسی لاستیکی دارد و از انعطاف پذیری لازم و استحکام بالا برخوردار است. امکان دارد پس از مدتی این تیوپ سوراخ شود یا مشکل دیگری پیدا کند و نتواند فشار مورد نظر را تامین نماید. در صورتی که چنین شرایطی پیش بیاید باید منبع تحت فشار تعویض گردد و نمی توانید آن را تعمیر کنید. همچنین لازم به ذکر است که تیوپ های مورد استفاده در منبع تحت فشار خانگی حتما باید بهداشتی باشد، زیرا در تماس مستقیم با آب شرب قرار دارد. به همین دلیل جنس این تیوب ها به گونه ای است که بهداشتی و به دور از هرگونه آلودگی است.

فلنج منبع تحت فشار
فلنج که بر روی منبع انبساط قرار می گیرد را نباید جوش بدهند و باید پرس شود. فشار هوای پشت تیوپ منبع تحت فشار بستگی به تعداد طبقه ها و واحدهای ساختمان و متراژ آن دارد.

برای دریافت لیست قیمت منبع تحت فشار با ما تماس بگیرید.

عملکرد منبع تحت فشار در سیستم آبرسانی ساختمان ( آب سرد )

کارکرد منبع انبساط بسته به گونه ای است که پمپ، آب را با فشار وارد منبع انبساط می کند و روی میزان فشاری که تنظیم شده قطع می شود. سپس هنگامی که مصرف کننده شیر آب را باز می کند، آبی که درون منبع انبساط ذخیره شده با فشار تیوپ وارد لوله ها می شود و به خروجی آب می رسد. اگر میزان آب مصرفی کمتر از آب ذخیره شده در منبع انبساط بسته باشد، پمپ روشن نمی شود ولی اگر آب بیشتری مورد نیاز باشد آنگاه دوباره پمپ روشن شده و منبع تحت فشار را پر می کند. یعنی فشار آبی که در منبع انبساط بسته ذخیره می شود برابر است با فشاری که پمپ توانایی دارد تا آن را ایجاد نماید.

در منبع تحت فشار، نیروی فشار از طریق تیوب که داخل منبع تحت فشار قرار دارد به آب وارد می شود. فشاری که به هنگام وارد شدن آب به مخزن انبساط بسته ایجاد می شود موجب می گردد تا بخش خشک یا هوایی که در منبع انبساط است فشرده شود زیرا در این حالت راه خروجی ندارد. این کار باعث می شود تا آب داخل منبع تحت فشار به دنبال مسیری برای خروج باشد تا فشار داخل منبع تحت فشار و لوله ها با هم برابر گردد.

وقتی فشار هوای داخل منبع انبساط از حد پایینی تعیین شده پایین تر رود سنسور فشار به پمپ فرمان می دهد تا روشن شود و دوباره منبع تحت فشار را از آب پر کند تا به حد بالایی فشار تعیین شده برسد. در این هنگام سنسور فشار فرمان قطع پمپ را ارسال می کند.

در منبع تحت فشار مقدار حجم مشخص شده نشان می دهد که چه مقدار آب با میزان فشار معین می تواند در آن ذخیره گردد. همانطور که گفتیم فشار آب داخل منبع انبساط بسته برابر با فشار پمپ آب می باشد و تا هنگامی که ذخیره آب درون منبع تحت فشار خالی نشود پمپ آب استارت نمی کند.

اگر بخواهیم بطور خلاصه عملکرد منبع انبساط بسته را توضیح دهیم باید بگوییم کاری که این منبع انجام می دهد این است که بسته به میزان ظرفیتش، مقداری آب درون خود ذخیره می کند و آب مصرفی ساختمان از طریق این منبع هدایت می شود، زمانی که آب منبع تحت فشار خالی شد، دوباره پمپ آن را پر می کند.

برای آگاهی از قیمت روز منبع انبساط در با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

توصیه های مفید برای نصب منبع انبساط بسته برای بالانس فشار آب گرم  در گردش شوفاژخانه

در هنگام نصب منبع تحت فشار بهتر است، منبع در مسیر مکش پمپ سیرکولاسیون شوفازخانه بسته شود. با این کار قسمت مکش زیر فشار ثابتی کار می کند و قرار دادن منبع تحت فشار در مسیر دهش پمپ باعث می گردد که بازدهی پمپ پایین بیاید. زیرا جایی برای نصب منبع انبساط بسته خوب است که وقتی پمپ روشن است، فشار کمی به آن بیاید. به بیان دیگر، در ساختمانی که یک طبقه دارد، نقطه کم فشار، نزدیک مسیر مکش پمپ است ولی در ساختمان هایی با تعداد طبقات زیاد، نقطه کم فشار در کنار بالاترین قسمت در مسیر لوله برگشت به سمت پمپ می باشد.

یک نکته مهم دیگر که اهمیت زیادی دارد این است که قرار دادن منبع در موقعیت مناسب در سیستم، باعث نمی شود که اندازه آن را کوچکتر در نظر بگیریم. با توجه به این نکته بهترین موقعیت برای نصب منبع تحت فشار، جایی است که بتوانید منبع انبساط بسته را به راحتی در آن موقعیت قرار دهید. مثلا اتاق موتورخانه که دارای فضای مناسب برای نصب و نگهداری و تعمیر منبع تحت فشار است.

پیش از اینکه منبع تحت فشار را به سیستم متصل کنیم، می توانید با اعمال فشار آزمایش نمایید. گاهی اوقات به دلیل نبود آگاهی لازم و تجربه کافی، مجریان تاسیسات در هنگام نصب و راه اندازی سیستم گرمایش با منبع تحت فشار، به مشکل بر می خورند و عملیات آنها با عیب ها و ایراداتی همراه است. مثلا فکر می کنند که فشار داخل منبع تحت فشار دیافراگمی که در کارخانه تنظیم شده برای نصب مناسب است و آن را چک نمی کنند. باید همیشه قبل از نصب و راه اندازی منبع انبساط بسته با توجه به اصول طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات که در نقشه مشخص شده فشار منبع تحت فشار تنظیم شود.

اگر قصد خرید منبع تحت فشار در را دارید می توانید برای دریافت اطلاعات محصولات و آگاهی از قیمت منبع انبساط بسته با ما تماس بگیرید.

نکات مهم قبل از نصب منبع تحت فشار برای بالانس آب در گردش شوفاژخانه

اطمینان پیدا کنید که در پوش شیر شارژ گاز به طور کامل بسته است. اگر فشار قبل از شارژ کاهش یابد و شیر نشتی داشته باشد سیستم دچار اختلال در کارکرد می شود.
برای تنظیم فشار باید هنگامی که منبع تحت فشار بسته خالی است و متناسب با میزان فشار آب سردی که وارد می شود و قبل از شارژ اقدام نمود.
درپوشی که روی شیر گاز قرار دارد باز شود
اطمینان حاصل کنید که اندازه منبع تحت فشار با سیستم متناسب است
برای اینکه آب به درون شبکه آبرسانی بازگشت نداشته باشد هنگامی که جریان آب ورودی قطع است، یک شیر یکطرفه در سیستم لوله کشی ببندید.
کارشناسان ما در بخش فروش، می توانند به شما برای خرید منبع تحت فشار در شیراز کنند.

نکات مهم در حین نصب منبع تحت فشار در شوفاژخانه

برای تنظیم درجه ترموستات بویلر آن را روی درجه ای قرار دهید که از دمای مجاز منبع تحت فشار کمتر باشد
قبل از اینکه بویلر را روشن نمایید، کل سیستم باید هواگیری شود.
از عدم وجود هر گونه نشتی در مسیر آب سرد ورودی مطمئن شوید
اگر منبع انبساط بسته شما حجمی بیشتر از ۶۰ لیتر دارد حتما باید بر روی شاسی نصب شده و محکم شود
جایی که منبع تحت فشار نصب می شود باید در مسیر آب سرد بوده و قبل از ورودی بویلر و پس از شیر یک طرفه قرار گیرد.
برای دریافت کاتالوگ محصولات منبع انبساط بسته  و آگاهی از قیمت روز منبع تحت فشار هاماک با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید.

تعویض تیوپ منبع تحت فشار هاماک

نحوه کار منبع تحت فشار و چگونگی تعویض تیوپ آن
“در این مقاله ضمن توضیح مقدمات در خصوص منبع تحت فشار در پایان روش آسان تعویض تیوپ منبع تحت فشار را شرح داده ایم.”

هنگام مصرف آب ، هوای فشرده در منبع تحت فشار مثل یک فنر عمل می کند به عبارت دیگر آب را از منبع انبساط بسته یا منبع تحت فشار خارج کرده و به لوله های تامین آب ساختمان می فرستد و به همین ترتیب آب به شیرآلات لوله کشی ساختمان ارسال می شود. اگر تعداد زیادی از شیرآلات در یک زمان باز باشند، یا اگر جریان آب تولید شده توسط پمپ و لوله و کنترل آن مقدار نسبتا کمی باشد، پمپ ممکن است به طور مداوم کار کند. اما اگر فقط یک شیر آب باز باشد، تا زمانی که بسته نشود، پمپ در فواصل زمانی معینی روشن و خاموش می گردد. همان طور که آب از منبع انبساط بسته خارج می گردد، فشار آب در منبع تحت فشار کاهش می یابد. از آنجا که منبع تحت فشار حاوی هوا است، فشار هوا نیز کاهش می یابد. در منبع انبساط بسته، فشار آب و فشار هوا در هر زمان برابر هستند.

یک سوئیچ یا کلید کنترل فشار، معمولا بر روی منبع تحت فشار یا در نزدیکی آن نصب شده است. این سوئیچ هنگامی که افت فشار را حس کرد به پمپ آب فرمان می دهد تا روشن شود و دوباره منبع تحت فشار را از آب پر کند. پمپ آب که در کنار منبع انبساط بسته قرار گرفته، آب را از مخزن آب یا لوله آب شهر گرفته و به درون منبع تحت فشار و همین طور به لوله کشی ساختمان به صورت همزمان هدایت می نماید. سوئیچ کنترل فشار، زمانی که فشار آب در منبع انبساط بسته به مقدار معینی برسد پمپ آب را خاموش می کند.

چگونه می توان ترکیدگی تیوپ منبع انبساط بسته را تعمیر کرد؟
تشخیص ترکیدگی تیوپ منبع تحت فشار
اگر آب از پین شیر سوزنی خارج شد تیوپ پاره شده
خروج هوا همراه آب از شیرآلات ساختمان
عدم خروج آب از منبع تحت فشار با وجود پر یا نیمه پر بودن منبع تحت فشار از آب
بر روی منبع انبساط بسته یک شیر سوزنی وجود دارد که از این شیر هوا به داخل تیوپ تزریق شده یا از آن خارج می گردد. اگر کلاهک روی این شیر سوزنی را بردارید و پین وسط شیر سوزنی را فشار دهید هوای داخل تیوپ تخلیه می گردد.

هیچگاه در حالت عادی و هنگامی که سیستم آبرسانی با پمپ آب در حال فعالیت است، پین را پایین نگه ندارید یا شارژ هوای آن را خالی نکنید، اما در صورتی که احساس کردید مشکلی در کارکرد سیستم پیش آمده می توانید با تست منبع انبساط بسته از سالم بودن آن مطمئن شوید.

برای تست منبع تحت فشار می توانید پین شیر سوزنی را فشار دهید، اگر همراه با هوا، آب از دهانه شیر خارج شد مشخص می شود که تیوپ منبع انبساط بسته ترکیده یا سوراخ شده است و آب به داخل تیوپ نشت کرده است. در این حالت منبع تحت فشار شما نیاز به تعمیر دارد.

علامت دوم ترکیدگی تیوپ منبع تحت فشار: در صورتی که هوا همراه با آب از خروجی ها و شیرآلات در سیستم لوله کشی به بیرون فوران کند علت آن می تواند ترکیدگی یا سوراخ شدن تیوپ منبع تحت فشار باشد. زیرا هوای داخل تیوپ به داخل سیستم لوله کشی وارد شده و با فشاری که دارد موجب ایجاد چنین پدیده ای می گردد.

سومین نشانه ترکیدگی تیوپ منبع انبساط بسته: اگر منبع آب پر یا تقریبا پر باشد ولی آب از منبع خارج نشود آنگاه تیوپ منبع تحت فشار ممکن است مسیر خروجی آب را در پایین منبع مسدود کرده باشد. تیوپ منبع انبساط بسته ای که ترکیده یا سوراخ باشد می تواند به پایین منبع سقوط کند و مانع خروج آب از منبع تحت فشار گردد. در نتیجه هیچ فشار آبی در شیر آلات ساختمان وجود ندارد و منبع انبساط بسته قادر نیست آب درون خود را تخلیه نماید.

تفاوت منبع تحت فشار آب دارای تیوپ و منبع تحت فشار آب بدون تیوپ
منبع تحت فشار که دارای تیوپ است شارژ هوای منبع را در قسمت بالای منبع انبساط فولادی ذخیره می کند. آب در منبع تحت فشار در خارج از یک تیوپ لاستیکی در پایین مخزن ذخیره می شود.

در منبع تحت فشار بدون تیوپ فولادی از یک مخزن فولادی برای نگه داشتن هوا و تامین آب استفاده می کنند. داخل منبع تحت فشار فولادی بدون تیوپ ممکن است با لایه ای پوشش داده شود تا مقاومت آن در برابر خوردگی و عمر مخزن آب افزایش یابد. در منبع تحت فشار آب بدون تیوپ، به دلیل اینکه آب و هوا در یک ظرف قرار می گیرند و با هم تماس مستقیم دارند، در طول زمان فشار هوای داخل منبع انبساط بسته از دست می رود زیرا هوا به داخل آب جذب می شود و نیاز است که هوای داخل منبع تحت فشار را دوباره شارژ نماییم.

اما مشکلی که در منبع انبساط بسته ایجاد می گردد ترکیدگی یا سوراخ شدن تیوپ منبع تحت فشار است که موجب کاهش شدید فشار آب یا قطعی آن و همچنین کوتاه شدن سیکل کارکرد پمپ آب می شود. برای بعضی از منابع تحت فشار امکان تعویض تیوپ آن وجود دارد و می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. نکاتی که در ادامه برای شما بیان می کنیم می تواند برای تعویض تیوپ منبع انبساط بسته برای شما مفید باشد.

برای خرید تیوپ منبع تحت فشار با ما تماس بگیرید.

فروش تیوپ منبع تحت فشار
تعمیر تیوپ مخزن تحت فشار
در این مقاله، تعمیر یا جایگزینی تیوپ منبع تحت فشار آب توصیف می شود. ما توضیح می دهیم که چگونه ترکیدن یا سوراخ شدن تیوپ منبع تحت فشار باعث ایجاد مشکل در کارکرد پمپ آب و سیستم آبرسانی می گردد و نشان خواهیم داد که چگونه این مشکل را حل کنید.

تعمیر ترکیدگی تیوپ منبع تحت فشار
بعضی از افراد توصیه می کنند که تیوپ منبع تحت فشار را تعویض کنید زیرا نتیجه این کار می تواند برای شما رضایت بخش باشد. معمولا هنگامی یک تیوپ منبع تحت فشار آب پاره می شود و آب وارد قسمت های دیگر مخزن فولادی می گردد تیوپ به پایین منبع انبساط بسته سقوط می کند و مانع تخلیه آب از منبع می گردد. در این حالت برای پمپ آب نیز غیرممکن است تا بتواند آب به داخل منبع انبساط بسته تزریق کند و حتی اگر چنین کاری انجام شود تیوپ سقوط کرده به هم چسبیده است و به همین دلیل مقدار خیلی کمی آب وارد آن می شود و اگر مصرف کننده شیر آب را باز کند پمپ در فواصل زمانی کوتاهی خاموش و روشن می گردد.

تعمیر و تعویض تیوپ منبع تحت فشار آب:
همانطور که در بالا ذکر شد، ممکن است تیوپ پاره شده به خروجی آب بچسبد و مانع از بیرون آمدن آب از منبع انبساط بسته شود. در نتیجه سیکل پمپ آب کم خواهد شد. در هر صورت حجم آب خروجی کاهش می یابد و احتمال این که منبع انبساط بسته زودتر پوسیده شود وجود خواهد داشت.

یکی از مشتریان، مشکل پیش آمده برای مخزن تحت فشار را به صورت زیر بیان می کند:

«سیکل کاری پمپ آب به طور عجیبی کوتاه شده بود. بنابراین من تصمیم گرفتم منبع تحت فشار آب را تخلیه کنم و فشار آن را اندازه بگیرم. فشار صفر بود. در این حالت دوباره به منبع انبساط بسته به میزان استاندارد هوا تزریق کردم. سیکل کاری پمپ آب کمی بهتر شد اما پس از گذشت چند روز دوباره به حالت قبل برگشت. بنابراین دوباره منبع تحت فشار را تخلیه و فشار آن را اندازه گیری کردم. فشار صفر شده بود. دوباره به منبع تحت فشار، هوا تزریق کردم ولی این بار با فشار بیشتر تا تمام آب درون آن خالی شود. پس از این کار منبع تحت فشار را تکان دادم اما انگار منبع انبساط بسته هنوز پر از آب بود و صدای آب از داخل آن به گوش می رسید. من فقط قادر به دریافت درصد کمی از آب داخل منبع انبساط بسته بودم. تنها نتیجه ای که می توانستم از این شرایط بگیرم این بود که تیوپ منبع انبساط بسته ترکیده است و همین باعث شده مسیر خروجی آب بسته شود. (البته گاهی اوقات مسیر خروجی به وسیله رسوبات مسدود می شود که بحثی جداگانه دارد) در هر صورت یک منبع انبساط بسته جدید نصب کردم و مشکل برطرف شد.»

برای آگاهی از قیمت روز تیوپ منبع انبساط  با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

این مشتری لازم بود که تیوپ منبع تحت فشار خود را تعویض کند یا به توصیه اکثر لوله کش ها کل منبع انبساط بسته را تعویض نماید. شما هم به راحتی می‌توانید عملیات تعویض تیوپ منبع انبساط بسته را انجام دهید.

تعویض تیوپ منبع انبساط بسته:
منبع تحت فشار را از سیستم لوله کشی جدا کنید.
کلاهک شیر هوای سوزنی را بردارید و پین آن را فشار دهید تا هوا تخلیه گردد.
منبع را روی زمین بخوابانید تا آب داخل آن کامل تخلیه گردد.
پس ار آن کانکتور و فلنج را از انتهای منبع باز کنید.
تیوپ را بیرون بکشید.
داخل منبع فلزی و همچنین لبه ها را به کمک سمباده هر گونه ناصافی را از بین ببرید.
مخزن را دوباره به پهلو می خوابانیم تا عملیات نصب تیوپ راحت تر انجام گیرد.
تیوپ جدید را داخل محفظه فلزی قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که تیوپ در داخل منبع انبساط بسته به درستی قرار گرفته و پیچ نخورده باشد.
اتصال فلنچ را روی تیوپ انداخته دهانه آن را کمی بیرون می کشیم.
فلنج را طوری قرار می دهیم که به خوبی لبه های تیوپ را بپوشاند تا پس از بستن پیچها منبع آب بند شود.
مهره ای که فلنج را نگه می دارد به صورت ضربدری با آچار مخصوص محکم می کنیم.
دور اتصالات پایین سیستم را با نوار تفلون می پیچانیم تا درزگیری و آب بندی شوند
در برخی از منابع تحت فشار آب، قطعات منبع انبساط بسته می تواند از هم جدا شود و تیوپ جایگزین گردد. ممکن است از لوله کش خود بخواهید که این تعمیر را قبل از این که به فکر جایگزینی کل منبع تحت فشار بیفتد انجام دهد. تعویض تیوپ منبع انبساط بسته شامل تخلیه آب از سیستم و منبع تحت فشار است مانند زمانی که بخواهید کل منبع تحت فشار را تعویض کنید.

بعضی از تامین کنندگان پیشنهاد می دهند که برای بعضی از منابع انبساط بسته و مخازن هیدروپنوماتیک می توانید تیوپ جدید را جایگزین تیوپ خراب شده نمایید و دیگر نیازی به تعویض منبع تحت فشار نیست. جایگزینی تیوپ منبع انبساط بسته بسیار آسان است فقط باید به صورت گام به گام پیش بروید.

با جدا کردن منبع انبساط بسته از سیستم شروع کنید. کلاهک شیر سوزنی را بردارید و پین آن را فشار دهید تا هوای داخل مخزن به طور کامل خالی شود. سپس منبع تحت فشار را روی زمین بخوابانید تا آب داخل آن نیز تخلیه گردد.

پس از آن کانکتور را از انتهای منبع باز کرده و مهره را نیز باز کنید. اتصال فلنج را باز کرده و آن را از منبع انبساط بسته جدا نمایید. پوشش بالایی منبع تحت فشار را خارج نموده و تیوپ را به بیرون بکشید. اطمینان حاصل نمایید که مهره و اتصالات سیستم را در جای امنی نگه می دارید تا گم نشوند.

اتصال پایین سیستم را تمیز کنید. سپس محل نصب تیوپ را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ لبه تیزی وجود ندارد که باعث بریدگی تیوپ و دست شما شود.

داخل منبع تحت فشار را برای وجود لبه های تیز، رسوبات و رطوبت بررسی نمایید. هر لبه تیزی باید هموار شود یا به وسیله کاغذ سمباده از بین برود. این کار باعث جلوگیری از صدمه به تیوپ جدید منبع انبساط بسته خواهد شد.

تیوپ جدید را از جعبه خارج کرده و قبل از نصب در داخل منبع تحت فشار آن را از نظر داشتن پارگی یا سوراخ بررسی کنید. اتصال فلنچ را روی تیوپ انداخته و به قسمت باز پایین هدایت می کنیم. اتصال پایینی تیوپ را از انتها به بیرون می کشیم و فلنج را طوری قرار می دهیم که به خوبی لبه های تیوپ را پوشش دهد. مخزن را دوباره به پهلو می خوابانیم تا عملیات نصب تیوپ راحت تر انجام گیرد. سپس مهره ای که فلنج را نگه می دارد به صورت ضربدری با آچار مخصوص محکم می کنیم. دور اتصالات پایین سیستم را با نوار تفلون می پیچانیم تا درزگیری و آب بندی شوند و سپس اتصالات دیگری که به انتهای منبع تحت فشار وصل می گردد متصل می کنیم. اطمینان حاصل کنید که تیوپ در داخل منبع انبساط بسته به درستی قرار گرفته و پیچ نخورده باشد.

پوشش روی منبع تحت فشار را دوباره نصب کرده و منبع را با فشار استاندارد از هوا پر کنید. در این حالت کار تعویض تیوپ منبع تحت فشار تمام شده است و منبع انبساط بسته آماده است تا دوباره وارد مدار شود. ۲۴ ساعت پس از نصب منبع تحت فشار، مطمئن شوید که فشار داخل منبع انبساط بسته تغییری نکرده است و هر ۶ تا ۱۲ ماه یک بار فشار منبع را چک کنید.

 

منبع:

منبع انبساط چیست؟
تعویض تیوپ منبع تحت فشار؟
منبع تحت فشار چیست و چگونه کار می کند؟

 

مقالات مرتبط انتخابی:

مخزن پلی اتیلن برای ذخیره سازی آب و طیف وسیعی از سیالات مورد استفاده قرار می گیرد.این مخازن که در بین عموم مردم با عنوان مخازن پلاستیکی نیز شناخته می شوند عموماً در ساختمان ها، صنایع کشاورزی، شیمیایی و خوراکی برای ذخیره سازی و حمل و نقل آب و دیگر مایعاتمورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر در دنیا ذخیره سازی و حمل و بسته بندی انواع آفت کش ها و بسیاری از مواد شیمیایی توسط مخازن پلی اتیلنی انجام می شود.

مخازن پلی اتیلن در سال های اخیر به دلیل مزایای بسیار، مورد توجه تمامی بخش های عمومی و صنعتی واقع شده است و جایگزین سایر مخازن نظیر مخازن فلزی، مخازن بتونی و مخازن فایبرگلاس شده است.

مزایای و معایب مخازن پلی اتیلن

قیمت مخازن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ارزان تر بوده و در بازار در دسترس تر هستند.
از نظر طراحی و نما، بسیار زیباتر از سایر مخازن هستند و می توان آنها را حتی در مکان هایی که در معرض دید هستند بدون نگرانی از نظر زیبایی شناختی نصب کرد.
برای نگهداری دامنه وسیعی از مواد می توان از این مخازن استفاده کرد و با توجه به جنس و ترکیب ساختاری شان می توانند برای مقاصد و اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
در رابطه با طراحی و از نقطه نظر شکل پذیری می توانند در شکل ها و مدل ها مختلف و مناسب برای فضاهای مختلف تولید شوند.
دارای وزن نسبتا کمی بوده و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.
در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند و طول عمر قابل توجهی از خود نشان می دهند. انواعی از آنها نیز به دلیل داشتن مواد آنتی یووی در برابر اثر مخرب اشعبه فرابنفش آفتاب بسیار مقاوم هستند.
نقاط ضعف مخازن پلی اتیلن
همان طور که همه می دانند هیچ محصولی همیشگی نیست و مخازن و تانکرهای نگهداری و حمل مواد همه پس از مدتی از بین می روند. مخازن پلی اتیلن نسبت به انواع دیگر مخازن طول عمر بسیار بالاتری دارند. یکی نقاط ضعف این مخازن نسبت به مخازن فلزی آسیب پذیری آنها در برابر ضربات شدید مکانیکی است که به یک نقطه وارد می شود.

یک مخزن پلی اتیلن در طول یک دوره طولانی زمانی بیش از ۱۰ سال در محیط باز قرار گیرد و دارای لایه محافظ در برابر یووی نباشد، یا تراکم آنتی یو وی در لایه بیرونی آن کم باشد، تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند ترکیبات پلی اتیلنی موجود در آن را از بین ببرد و آن را از یک ماده سخت و انعطاف پذیر به یک ماده سخت و شکننده تبدیل می کند و این احتمال شکستگی مخازن را افزایش می دهد.

پرسش های مشتریان

رضا میرهاشمی:
سلام، من می خواستم به عنوان فلاسک آب از این مخزن در کارگاه ساختمانی استفاده کنم. تا چه زمانی آب داخل مخزن سرد می ماند؟

پاسخ: با سلام. یک مخزن ۷۰ لیتری با شیر آب یک دوم می تواند به راحتی جایگزین فلاسک آب شود. جنس این مخازن به گونه ای است که در مقابل انتقال حرارت به خوبی مقاومت می کند.

محسن رحمانی:

سلام ببخشید میخاستم مخازن پلی اتلین تا چند درجه تحمل دارن برای نگهداری اب در دمای ۸۰ درجه تا ۱۰۰ درجه مناسبه

پاسخ: سلام ، دوست عزیز حداکثر دمایی که شرکت گارانتی می کند ۵۵+ درجه می باشد.

اکبر

سلام این مخازن سه لایه عایق حرارت هستند؟یعنی در معرض هوای ازاد دمای اب داخلش گرم و سرد نمیشه یا درزمستون در مناطق سرد اب توش یخ نمی زنه،؟ لطفا راهنمایی بفرمایین اگه تو ایمیل جواب بدین ممنون میشم.

پاسخ:سلام این مخازن نسبت به مخازن فلزی مقاومت دمایی بیشتری دارند و دنای آب را در زمان بیشتری حفظ می کنند. اگر نوع فومدار انها تهیه شوند این مقامت دمایی بسیار بیشتر خواهد شد.

امیری
سلام.مخزن ۱۵۰۰لیتری ایستاده با وسایل ورودی خروجی برای استفاده در آپارتمان می خواستم قیمت بپرسم.تشکر

پاسخ: سلام پاسخ خدمتتان ایمیل شد.

احمد رضا منتظری
با سلام من از شهرستان اسفراین در خراسان شمالی می باشم
می خواستم ببینم یک تانکر ۴۰۰ لیتری سه لایه را چگونه می توان خرید وطریقه ارسال چگونه است

پاسخ: سلام بله ارسال محصولات پلاستونیک از طریق نزدیکترین نمایندگی و یا انبارهای کارخانه در سراسر کشور امکانپذیر است. پاسخ های تکمیلی خدمتتان ارسال شد.

ستارزاده
با سلام لطفا”
۱-برای ۵۰ نفر در یک کارخانه مخزن ۲۰۰۰ لیتری کافی است؟
۲-مخزن یک با دو و سه لایه چه فرقی میکنه؟چه مشخصات معایب و مزیت دارند؟
۳-مشخصات پمپ جهت استفاده از خروجی تانک برای مصارف سرویس بهداشتی چه میباشد؟

سلام

پاسخ:
۱- هر نفر در یک روز ۱۵۰ لیتر آب مصرف می کند. پیشنهاد می کنیم ۵۰درصد این مقدار را برای هر نفر در نظر بگیرید و برای ۵۰ نفر حداقل ۳۰۰۰ لیتر در هر روز ذخیره داشته باشید. اگر آب لوله کشی همیشه در دسترس است و مخزن مرتب پر می شود ۲۰۰۰ لیتر کافی خواهد بود.
۲-مخازن سه لایه و بیشتر به واسطه لایه های رنگی داخلی مانع از عبور نور می شوند و اجازه رشد جلبک را نمی دهند.
۳-نیاز به کارشناسی در محل دارد.
موفق باشید

مطلب پیشنهادی

منبع تحت فشار؛ آیا ساختمان شما نیاز به منبع تحت فشار دارد؟

منبع تحت فشار چیست و چه کاربردی دارد؟ حتماً تا به حال مخازن کوچکی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *