روش نصب مخزن آب پلی اتیلن و پلاستیکی در فضاهای کوچک و باریک

فضای کافی برای نصب مخزن آب پلی اتیلن و پلاستیکی ندارید؟

در تهران و بسیاری از شهر های بزرگ ایران که بافت های فرسوده دارند و یا تراکم ساخت و سازها بسیار است عموماً فضاهای مناسبی برای نصب تجهیزات تاسیساتی در نظر گرفته نشده و یا این فضاها بسیار کوچک هستند. به همین جهت در صورت نیاز به نصب مخزن آب و تجهیزات جانبی یکی از دغدغه های اصلی نبود فضای کافی برای نصب این تجهیزات است.

برای رفع این چالش بهترین را ه و یا شاید تنها ترین راه اتصال موازی و یا سری چند عدد مخزن کوچکتر است. مثلاً در صورتی که یک واحد ساختمانی به 1000 لیتر مخزن ذخیره آب نیاز داشته باشد و فضای کافی برای عبور و نصب یک مخزن 1000 لیتری مهیا نباشد می توان از 4 عدد مخزن پلی اتیلن 250 لیتری که به صورت موازی به هم متصل شده اند استفاده کرد.

اتصال موازی مخازن آب به صورت موازی علاوه بر حل مشکل فوق باعث افزایش تحمل پذیری مدار آبرسانی در برابر خرابی ها می شود.در واقع در این روش اگر یکی از مخازن به هر دلیلی دچار مشکل شود و از مدار خارج شود سایر مخازن می توانند بدون هیچگونه مشکلی کار خود را انجام بدهند. ضمن اینکه در صورت نیاز به افزایش حجم ذخیره سازی آب به راحتی می توان به این مخازن با اتصال موازی مخازن دیگری افزود.

به بیان دیگر با اتصال موازی این مخازن مانند تصویر می توانیم ضمن دستیابی به حجم مورد نیاز در ذخیره آب ساختمان با رزرو نگهداشتن تعدادی از مخازن بدون قطعی آب در ساختمان اقدام به عملیات سرویس و نگهداری کرد. ( مانند تخلیه رسوبات کف مخزن )

علاوه بر اتصال موازی مخازن می توان به صورت سری و در کنار هم نیز اقدام به نصب مخازن کرد. در واقع در این حالت، خروجی مخزن آب به عنوان ورودی مخزن دیگر در نظر گرفته می شود . البته اتصال مخازن بدین صورت دیگر مزایای اتصال موازی را نخواهد داشت و اینکار را در شرایطی که سایر روش ها جواب ندهند پیشنهاد می شود.

در هنگام نصب و اتصال مخازن پلی اتیلن به صورت موازی به این نکات توجه کنید

  • حتماً باید سطح محل نصب مخازن صاف بوده و فاقد هرگونه پستی و بلندی باشد.
  • محل نصب باید توانایی تحمل وزن مخازن به همراه مواد درون آن را داشته باشد.
  • اتصالات بین پمپ و مخزن را به گونه ای انتخاب کنید تا لرزش ناشی از کارکرد پمپ باعث آسیب به محل اتصال فیتینگ به مخزن نشود.

 

مطلب پیشنهادی

مخزن آب پلی اتیلن اصفهان

قیمت مخزن آب پلی اتیلن در اصفهان | فروش مخزن، منبع و تانکر آب در اصفهان

مخزن آب پلی اتیلن برای ذخیره سازی و نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *