پرسش های متداول پیش از خرید مخازن آب پلی اتیلن (پلاستیکی)

در این صفحه به پرسش های متداول مشتریان که در طی سالها فروش انواع مخازن آب پلی اتیلن و وان های پلاستیکی از ما پرسیده اند پاسخ داده ایم. در صورتی که پاسخ پرسش شما در بین آنها موجود نیست از طریق فرم انتهای صفحه پرسش خود را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود.

1-تفاوت قیمت نسبتاً زیاد انواع مخازن موجود در بازار به چه دلیل می باشد و چرا برخی از شرکت ها محصولات خود را با قیمت بسیار کمتری ارائه می کنند؟

  قیمت ماده اولیه (پلی اتیلن Food Grade و یا استفاده از پلاستیک غیر بهداشتی بازیافتی ) ، سطح تکنولوژی به کار گرفته شده در تولید محصولات و خدمات ارائه شده هنگام فروش (حمل رایگان ، بیمه بار ، خدمات تحویل در محل و …) به همراه میزان تعهدات شرکت برای خدمات پس از فروش (گارانتی تعویض و …) ، همه و همه از عوامل تعیین کننده قیمت این محصولات می باشند. شرکت پلاستونیک از پلی اتیلن Food Grade دارای پروانه بهداشتی به شماره 21/16124 برای تولید محصولات خود استفاده می کند. طراحی کلیه محصولات این شرکت کاملا مهندسی شده بوده و بسیار با دوام می باشند ( عمر بیش از 10 سال ) . حمل رایگان محصولات بیش از 1000 لیتر در تهران ، بیمه و تضمین سلامت محصول تا هنگام تحویل به مشتریان به همراه سایر خدمات ، از مزایایی خرید  مستقیم از شرکت پلاستونیک می باشند. در کنار همه این موارد گارانتی تعویض کلیه محصولات به مدت 3 سال به همراه خدمات پس از فروش 10 ساله از دیگر خدماتی است که پلاستونیک به مشتریان خود متعهد می باشد.

2-دوام مخازن پلی اتیلنی در مقایسه با مخازن فلزی چقدر است؟

   در صورت استفاده از مواد اولیه ی نو و  Food Grade و عدم استفاده از پلاستیک غیر بهداشتی بازیافتی در تولید مخزن ذخیره آب آشامیدنی و نگهداری اصولی مخزن پلی اتیلن (تراز بودن و یکنواخت بودن سطح زیرین مخزن ) به دلیل خاصیت ضد خوردگی پلی اتیلن ، این مخازن می توانند سالهای بسیار طولانی ( بیش از 10 سال ) قابل استفاده و بهره برداری باشند. مخازن فلزی گالوانیزه ( غیر استیل ) به دلیل از بین رفتن لایه ضد زنگ پوشاننده ورقه آهنی در نقاط جوشکاری از همان آغاز آبگیری مخزن شروع به زنگ زدن می کنند . این زنگ زدگی علاوه بر تغییر طعم آب ، متناسب با ضخامت ورقه به کار گرفته شده در طول زمان منجر به سوراخ شدن مخزن می گردد.

همچنین به دلیل استفاده از مواد ضد یو وی در تولید مخازن پلی اتیلن امکان شستشو و نظافت این مخازن بسیار راحت تر از مخازن تولید شده از ورق های گالوانیزه است و به راحتی توسط آب با فشار مناسب قابل شستشو می باشند. این درحالی است که به دلیل تغییر سطح و زنگ زدگی و همچنین نا هموار شدن سطح داخلی مخازن گالوانیزه، امکان تجمع باکتری ها و جلبک ها حتی پس از شستشو کامل درون مخزن وجود خواهد داشت.

3-چه نوع مواد شیمیایی در این مخازن قابل نگهداری می باشند؟

اکثر مواد شیمیایی را می توان (پایین تر از دمای 55 درجه) در این مخازن نگهداری کرد. برای اطلاعات بیشتر و کسب اطمینان از سازگاری ماده شیمیایی با پلی اتیلن 3840 با ما تماس بگیرید.

4-فرق بین مخازن پلاستیکی تک لایه و سه لایه در چیست؟

ضخامت مخازن پلاستیکی ( پلی اتیلن ) سه لایه و تک لایه یکسان است ولی در مخازن پلاستیکی سه لایه ، یک لایه سیاه رنگی بین دو لایه دیگر قرار گرفته است که باعث می شود نور آفتاب به داخل مخزن پلاستیکی نفوذ نکند در نتیجه باعث می شود تا داخل مخزن جلبک رشد نکند. ولی در مخازن تک لایه این لایه تیره رنگ وجود ندارد در نتیجه اگر در برابر نور آفتاب قرار گیرد جلبک می زند. لازم به ذکر است که ضخامت مخازن سه لایه نسبت به مخازن تک لایه یکسان می باشد.

5-در صورتی که در هنگام ارسال بار اتفاقی برای محصول خریداری شده بیفتد و آسیب ببیند مسئولیت جبران خسارت آن با چه کسی است؟

در صورت وقوع هر گونه اتفاق غیر مترقبه و آسیب دیدن محصول خریداری شده، مسئولیت جبران خسارت آن و یا جایگزینی محصول آسیب دیده با یک نمونه جدید بر عهده شرکت می باشد. خوشبختانه تمامی محصولات در هنگام ارسال چه در داخل شهر تهران و چه ارسال از طریق باربری ها بیمه می باشند.

6-تانکر تک لایه ( بی رنگ ) در چه مواردی کاربرد دارند؟

مخزن یا تانکر تک لایه از یک لایه شفاف تشکیل شده است ومقدار محتویات درون آن تا حدودی قابل روئیت است و عموماً برای نگهداری مواد سوختی تظیر بنزین ، گازوئیل و سایر مواد شیمیایی با حداکثر چگالی ۱٫۷ برابر آب مورد استفاده قرار می گیرد.

7-چرا مدت زمان گارانتی مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی موجود در بازار با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند؟

اکثر تولید کنندگان مطرح مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی در ایران مدت زمان های گارنتی یکسان یا نزدیک به هم را اعلام می نمایند.(عموماً بین ۲ تا ۳ سال) دلیل آن هم این است که گارانتی های این شرکت ها واقعی بوده و برای ارائه خدمات گارانتی و پس از فروش تمهیداتی چیده اند و بابت اجرای صحیح آنها، خود را متعهد می دانند. اما برخی از شرکت ها که اتفاقاً قیمت های محصولاتشان نیز بسیار پایین تر از میانگین بازار است گارانتی هایی بعضاً ۱۰ تا ۱۵ ساله اعلام می کنند. نکته جالب توجه این است که مدت زمان گارانتی این شرکت ها حتی از مطرح ترین تولید کنندگان اروپایی و آمریکایی مخازن پلی اتیلنی نیز بالاتر است و خود این موضوع سوال برانگیز است. بهتر است در هنگام خرید از فروشنده در رابطه با شرایط ابطال گارانتی سوال نمایید و حتماً در هنگام تحویل از فروشنده بخواهید در فاکتور گارانتی و مدت زمان آن ذکر شود تا بعداً دچار مشکل نشوید.

8-برای تامین آب شرب ساختمان ، مخزن آب پلی اتیلن چند لیتری تهیه کنیم؟

مطابق اعلام آبفا شهر تهران برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ لیتر حجم ذخیره آب مورد نیاز است. مثلا یک مجتمع هشت واحدی به ۲۰۰۰ لیتر آب ذخیره قبل از پمپ (تامین فشار آب ) در ساختمان نیازمند است.در نتیجه باری چنین سناریویی نیاز به یک مخزن پلاستیکی ۲۰۰۰ لیتری می باشد.

9-مخازن پلاستیکی با تانکر پلاستیکی ، مخازن پلی اتیلن و منبع پلاستیکی چه تفاوتی دارند؟

مخازن پلاستیکی فرقی با مخازن پلی اتیلن ، منبع پلاستیکی و اسامی از این دست ندارند و در تولید تمامی آنها از پلی اتیلن استفاده می شود.

10-پس از ثبت سفارش ، چه مدت طول میکشد تا محصول به دست مشتری برسد؟

اگر محل دریافت محصول استان تهران ویا البرز باشد ، در همان روز ثبت سفارش، بار ارسال خواهد شد و برای سایر استان ها همجوار نیز حداکثر تا روز بعد و برای سایر استان ها حداکثر ۵ روزه بار ارسال خواهد شد که این زمان ها با توافق مشتری قابل تغییر نیز می باشند. برای اطلاع از زمان دقیق تر می توانید با ما تماس بگیرید

11-برای اینکه داخل مخزن آب جبلک نزند چه کار باید کرد؟

در صورتی که کوچکترین پرتو نوری بتواند به داخل مخزن آب نفوذ کند باعث ایجاد جلبک می شود. به همین دلیل از مخازن پلاستیکی ( مخازن پلی اتیلن ) سه لایه که خاصیت ضد جلبکی دارند استفاده میشود.

12- آیا آب درون مخازن پلی اتیلن در سرمای شدید یخ می زند ؟

اگر مخزن پلی اتیلن یا پلاستیکی به مدت طولانی در معرض سرمای شدید قرار بگیرد یخ خواهد زد.این مساله در بسیاری از شهر های ایران همچون تهران تا به حال گزارش نشده است. لازم به ذکر است که عموماً لوله کشی ها بسیار زودتر از خود مخزن شروع به یخ زدگی می کنند.

 

 

[gravityform id=”4″ title=”false” description=”true”]

 

 

مقالات مرتبط انتخابی:

روش های نصب مخزن

روش های متفاوتی برای نصب مخزن وجود دارد که شما می توانید با توجه به مکان نصب و مساحتی که مورد نیاز می باشد، منبع آب خود را نصب نمایید. در این بخش سعی بر آن دارین تا در مورد سه مورد از روش های نصب تانکر آب توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم:

  • نصب مخزن آب بر روی زمین: این روش رایج ترین روش نصب تانکر آب می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد. نکته اصلی که در استفاده از این روش وجود دارد ، تراز بودن سطحی می باشد که قرار است تانکر آب بر روی آن نصب شود. بنابراین قبل از انجام مراحل نصب بهتر می باشد که از تراز و هموار و یکنواخت بودن سطح مورد نظر اطمینان داشته باشید.
  • نصب مخزن آب به صورت هوایی: در برخی از مناطق مخازن آب را در ارتفاعات بسیار بلندی نصب می کنند که برای این روش بایستی فنداسیون مناسبی و ایمنی را طراحی کرد. فشار آب در این روش بسیار زیاد می باشد چرا که ارتفاع تاثیر مثبتی بر روی فشار آب خواهد داشت. به ازای هر ۱۰ متر اختلاف ارتفاع ۱ بار یا ۱۴٫۵ پی اس آی فشار ایجاد می شود.

توجه به نکاتی که در نصب مخزن های آب می باشد بسیار ضروری و از الزامات می باشد به طوری که هر فرد با تجربه در این زمینه به خوبی از این نکات آگاهی دارد و می داند که بایستی از این نکات پیروی کند. از آن جایی که نصب مخازن آب یک کار تخصصی بوده،توصیه می شود که بهترین و با کیفیت ترین مخزن آب را جهت استفاده و نصب خریداری نمایید. یکی از بهترین مدل های منبع های آب، مخزن آب پلی اتیلن می باشد که با داشتن مقاومت بسیار بالا و هم چنین نصب راحت می تواند گزینه بسیار ایده آلی برای خرید شما باشد. شما می توانید فیلترهای مورد نظر خود را در ورودی آب به مخزن نصب کنید که در این صورت تعویض و تمیز کردن قیلترها نیز به راحتی امکان پذیر خواهد بود. در ادامه به نکاتی که بایستی در نصب منبع آب رعایت شود اشاره های شده است:

  • از یخ زدگی پمپ در فصول سرد جلو گیری نمایید.
  • بازدیدهای ادواری از مخزن و تاسیسات را جدی گرفته و به هیچ وجه فراموش نکنید.
  • در صورت نیاز با توجه به ابعاد مخزن تان می توانید پایه مخزن مناسبی را تدارک ببینید.
  • قطر فیتینگ و لوله خروجی از مخزن می بایست برابر یا بیشتر از ورودی پمپ آب باشد.
  • توصیه می شود پمپ و مخزن را در یک مکان بسته و سرپوشیده مانند اتاق تاسیسات نصب کنید.
  • مخزن را در مکانی که به دور از جریان الکتریسیته باشد نصب کنید تا مانع از وقوع اتفاقات ناگوار باشید.
  • قبل از نصب بایستی محل و مکان نصب مخزن را مشخص کنید طبیعتا این مکان باید پاسخگوی ابعاد و اندازه مخزن تان باشد.

در نصب تانکر آب سعی کنید طبق اصول و استاندارد ها عمل نمایید تا بتوانید از گارانتی و ضمانت نامه ی مخزن آب خریداری شده بهره مند شوید.

منبع: فروشگاه مخزن آب

پرسش های مشتریان

سوال: مخزن آب پلی اتیلن شرکت شما رو میشه به عنوان مخزن آب روی ماشین استفاده کرد؟

پاسخ: برای حمل بهتر است از مخازن آب تقویت شده و یا ماژولار شرکت ما استفاده نمایید. مخازن معمولی پلی اتیلنی آب در بلند مدت ممکن است آسیب ببیند.

سوال – مصلحی: سلام ، مخزن آب پلی اتیلن ۴۰۰۰ لیتری برای یک ساختمان ۲۰ واحدی مناسبه ؟

پاسخ: 4000 لیتر برای 20 واحد کم است و ممکن است در صورت قطعی و یا افت فشار زیاد آب بعضی از واحد ها دچار مکشل شوند . ما مخزن پلی اتیلن 5000 لیتری را به شما پیشنهاد می دهیم.

سوال – کیانی نیا : تو بازار انواع مختلفی از مخازن وجود دارد. چطوری میشه فهمید مخزن آب از مواد دسته دوم و کهنه ساخته شده است یا نه؟

پاسخ: برند محصول، قیمت پایین، گارانتی نکردن و یا اعلام گارانتی های طولانی مدت، ظاهر مخزن، ضخامت بیش از حد. تمامی این موارد می تواند نشانه هایی از بی کیفیت بودن مخزن باشد. عموماً مخازنی که از مواد دسته دوم یا کهنه ساخته می شوند علی رغم ارزان بودن ضخامت بیشتری نسبت به میانگین ضخامت برندهای معتبر موجود در بازار دارند.

سوال – تهرانی :سلام. یه سوال داشتم میخواستم بدونم تو سرما این مخزن های پلی اتیلنی مثل مخزن فلزیا یخ میزنن یا نه؟

پاسخ: اگر در طولانی مدت آب داخل مخزن اگر در جریان و در حال مصرف نباشد ممکن است دچار یخزدگی شود. اگر در زمانی طولانی در ساختمان یا ویلا تشریف ندارید بهتر است آب داخل لوله ها و مخزن را تا حد امکان تخلیه کنید تا دچار مشکلات ناشی از یخزدگی و ترکیدن لوله ها نشوید.

سوال – محسن البرزی: من یه مخزن آب پلی اتیلنی می خوام بذارم تو تراس خونمون برای زمانایی که آب ساختمون قطع میشه. این مخزن تک لایه هاتون بهتر بخرم یا سه لایه؟

پاسخ: پیشنهاد می کنیم از نوع سه لایه این مخزن پلی اتیلن تهیه فرمایید. تا مشکل جلبک زدن در داخل مخزن در تراس نداشته باشیم.

سوال: رضا دماوندی: سلام علیکم. آیا محدودیتی برای نصب فیتینگ بر روی تانکر پلی اتیلنی مثلاً ده هزار لیتری وجود دارد؟ من هر چهار طرف آن فیتینگ ۴ اینچ نصب کردم ولی همسایه تاسیساتیمون می گفت این کار مخزن را ضعیف می کند. کسی می داند؟

پاسخ: هر چقدر اتصالات کمتری در مخزن نصب شود، استحکام و عمر مخزن بیشتر میشود .