منبع تحت فشار
منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار پمپ آب

منبع تحت فشار پمپ آب

منبع تحت فشار در بازار با عناوینی چون مخزن تحت فشار و منبع انبساط بسته نیز شناخته می شود. این منبع در کنار پمپ آب نصب می شود و در سیستم های آبرسانی ساختمان ها و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه اصلی آن کاهش فشار کاری پمپ آب است.

چرا نیاز به منبع تحت فشار داریم؟

کاهش استهلاک پمپ آب و سیستم آبرسانی و کاهش برق مصرفی دلایل کافی برای استفاده از منبع تحت فشار است. منبع یا مخزن تحت فشار متناسب با حجم خود همیشه مقداری از آب را  در خود ذخیره نگه می دارند تا با هر باز و بست شیر آب در ساختمان لازم نباشد تا پمپ آب روشن شود. اصولا هر چه حجم منبع تحت فشار بیشتر باشد به پمپ فشار کمتری وارد می شود. لازم به ذکر است که قبل از پمپ و منبع تحت فشار نیاز به تهیه مخزن آب نیز خواهید داشت. در حال حاضر مخازن پلی اتیلن یکی از پرطرفدارترین مخازن ذخیره سازی آب ساختمان ها می باشد.

منبع تحت فشار چند لیتری نیاز است؟

منبع تحت فشار چند لیتری نیاز است
منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار چند لیتری نیاز است

محاسبه دقیق حجم منبع تحت فشار دارای فرمول پیچیده ای است که عموماً مورد استفاده قرار نمی گیرد. در عوض با توجه به تجربیات گذشته تخمین زده شده است که برای یک واحد 100 متری کم کم به یک منبع تحت فشار 24 لیتری نیاز خواهید داشت.

 آیا منبع تحت فشار خریداری شده نیاز به تنظیمات خاصی دارد؟

تنظیمات اولیه منبع تحت فشار

مشتریان زیادی از ما در خصوص تنظیمات اولیه منبع تحت فشار سوال می پرسند. منبع تحت فشار معمولاً دارای فشار باد اولیه ای است و بدون نیاز به تنظیم اولیه هم می توان آن را به پمپ آب متصل کرد. اما پیشنهاد می شود در هنگام نصب در هر پروژه ساختمانی فشار باد چک شود و در صورت نیاز تنظیم شود.

فشار باد مخزن تحت فشار می بایست همیشه کمی کمتر از میزان فشار استارت پمپ باشد. ( 2psi یا 0.14 بار). به خاطر داشته باشید این کار را قبل از ورود آب به مخزن تحت فشار انجام دهید و یا پس از تخلیه کامل آب از داخل مخزن تحت فشار.

انواع منبع تحت فشار :

منبع های تحت فشار را می توان در دسته های گوناگونی دسته بندی کرد. ولی عموماً این منبع های آب را به دو دسته ی منبع تحت فشار دیافراگمی و منبع تحت فشار تیوپی تقسیم می کنند.

نصب منبع تحت فشار
نصب منبع تحت فشار

متاسفانه در بازار تاسیسات عموماً تمامی منبع های تحت فشار  را با عنوان منبع تحت فشار دیافراگمی عنوان می کنند. 99 درصد این منبع ها تیوپ دار هستند و با نوع دیافراگمی از لحاظ طول عمر، قیمت و نحوه عملکرد تفاوت دارند.

1- منبع تحت فشار دیافراگمی:

در این مخازن دیافراگمی محل ذخیره آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.آب توسط فشار باد تخلیه می شود و در هنگامی که نیاز است تا مخزن پر شود هوای فشرده متراکم می شود.

2- منبع تحت فشار تیوپی:

در این مخازن به جای دیافراگم ، تیوپی داخل مخزن ، آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.

کار نکردن منبع تحت فشار

  • پمپ را خاموش کنید. شیر فلکه آب ورودی به پمپ را ببندید.
  • نزدیکترین شیر تخلیه بعد از پمپ را باز کنید به گونه ای که به صورت ثقلی آب داخل پمپ ، مخزن تحت فشار و  لوله ها تخلیه شود. شیر را باز بگذارید.
  • مخزن تحت فشار را کمی تکان دهید. اگر داخل آن آب است تیوپ شما ترکیده و نیاز به تعویض دارد.
  • با کمک فشار سنج فشار باد منبع را اندازه بگیرید. اگر فشار بیش از 2psi کمتر از فشار استارت پمپ بود با کمک کمپرسور آن را باد کنید. اگر فشار باد بیش از فشار استارت پمپ بود باد آن را با تخلیه به اندازه 2psi پایینتر از فشار استارت پمپ برسانید.
  • با کمک کف صابون هر گونه نشتی هوا را در محل شارژ باد مخزن بررسی فرمایید.
  • در صورتی که تیوپ دچار پارگی یا پنچری باشد پمپ به تناوب روشن و خاموش می شود. ( این مسئله به شدت از عمر پمپ خواهد کاست)

یکی از دلایل نوسان فشار آب هنگام مصرف ( روشن و خاموش شدن متناوب پمپ) مربوط به تنظیم نبودن فشار باد مخزن تحت فشار است. به عبارت دیگر در مواردی که فشار باد منبع بیش از حد باشد با انبارش حجم بسیار کمی آب در این منبع اتومات مکانیکی به فشار ماکسیمم می رسد و فرمان خاموش به پمپ می دهد.

از آنجایی مصرف کننده همچنان با دبی پایین به مصرف آب ادامه می دهد خیلی سریع مخزن تحت فشار خالی شده و فشار به زیر نقطه مینیمم می رسد و اتومات به پمپ فرمان استارت می دهد.

شرایط نگهداری منبع تحت فشار

  • فشار ماکسیمم و مینیمم تنظیم شده برای پمپ باید متناسب با فشار ماکسیمم و فشار اولیه منبع تحت فشار باشد.
  • با انتخاب درست توان پمپ و حجم منبع تحت فشار و تنظیم صحیح فشار مینیمم و ماکسیمم پمپ ، مانع از روشن و خاموش شدن های متوالی پمپ شوید. این مسئله به شدت از عمر تیوپ منبع و پمپ می کاهد.
  • با استفاده از لرزه گیر منبع را در برابر ضربات چکشی آب محافظت کنید.(کله قوچی)
  • مواد معلقی مانند براده های بسیار ریز زنگ آهن ( در آب شهری وجود دارند ) و سایر مواد رسوب کننده مانند منگنز می توانند با رسوب روی تیوپ کشسانی آن را کاهش دهند و از عمر آن بکاهند. پیشنهاد می شود قبل از مخزن ذخیره و پمپ حتمی از فیلترهایی استفاده کنید که این ذرات را از آب جدا می کنند.
  • وجود کلر زیاد نیز تاثیر مخربی روی تیوپ خواهد داشت.
  • مخزن را در حالت درست مطابق توضیحات محصول نصب کنید. مثال: مخزن عمودی تحت فشار را به هیچ وجه صورت مایل و یا افقی نصب نکنید

فروش منبع تحت فشار – مشخصات فنی و قیمت مخزن تحت فشار – لیست قیمت منبع تحت فشار هاماک و واتس ترکیه – مخازن تحت فشار پمپ آب ، منبع تحت فشار ، مخزن تحت فشار ، cruwa ، قیمت مخزن پمپ آب خانگی ، فروش مخزت تحت فشار ، مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی ، مخازن تحت فشار خانگی ، نماینده انحصاری مخزن تحت فشار کرووا

ما در وب سایت مخزن بازار انواع منابع تحت فشار را به فروش میرسانیم. کارشناسان فروش ما آمادگی دارند تا هرگونه پرسشی که در خصوص خرید منبع تحت فشار، منبع پلی اتیلن و یا سایر مخازن ذخیره سازی دارید را پاسخ دهند. کافی است با شماره زیر تماس بگیرید.

02144547176

مقالات مرتبط انتخابی:

متداولترین روش تولید مخازن پلی اتیلن استفاده از فرایند قالب گیری چرخشی است که به آن دورانی نیز می گویند است. این فرایند در فشار پایین و دمای بالا انجام می‌شود و در این حین قالب مورد نظر حول دو محور عمود بر هم به اندازه ۳۶۰ درجه چرخانده می‌شود تا یک شی یک تکه‌ی تو خالی به وجود بیاید.

قالبی که پلاستیک یا پلی اتیلن در آن ریخته می‌شود تا شکل موردنظر را به خود بگیرد از جنس فولاد می‌باشد و ابدا تغییر شکل نمی‌دهد تا اینکه مخزن پلی اتیلن به صورت دقیقی به شکل دلخواه دربیاید. در مرحله‌ی اول قالب گیری دورانی با یک فرم از پودر پلی اتیلن پر می‌شود. مقدار پلیمری که در قالب ریخته می‌شود به اندازه‌ی مخزن (حجیم، فوق حجیم، ۱۰۰۰۰ لیتری یا ۲۰۰۰۰ لیتری یا بیشتر) و ضخامتی که لازم دارد (بسته به استفاده‌ای که قرار است از آن شود و مایعاتی که در آن نگه داری خواهد شد)، بستگی دارد. در ادامه قالب به همراه پودری که داخل آن وجود دارد، به کوره منتقل می‌شود تا ضمن چرخش حرارت ببنید. گرما به آرامی پلیمر داخل قالب را ذوب می‌کند و در حالی که قالب به آرامی حول دو محور مختلف چرخانده می‌شود، پودر داخلِ قالبِ کاملا ذوب شده و توسط کامپیوتری که زاویه چرخش و سرعت را کنترل می‌کند و با آن می‌توان اندازه،‌ شکل و ضخامت را به راحتی انتخاب کرد، شکل دلخواهی به خودش می‌گیرد.

مرحله‌ی دوم به خنک کردن مربوط می‌شود. چرخش هنوز هم ادامه پیدا می‌کند در پایان این مرحله به قالب اجازه داده می‌شود تا خنک شود و حرارت آن کاملا از دست برود. در طول این مدت پلاستیک و پلی اتیلنِ داخلِ قالب کاملا جامد شده و به شکل سطح داخلیِ قالب درمی‌آید. این فرایند معمولا به چند ساعت زمان نیاز دارد.

مرحله‌ی سوم و نهایی به جداسازی و استخراج مخزن پلی اتیلن از قالب مربوط می‌شود. مخازن کوچکتر که فوق حجیم نیستند را به راحتی می‌توان با دست از قالب جدا کرد و مورد استفاده قرار داد اما مخازن حجیم و فوق حجیم باید با استفاده از یک بالابر یا تجهیزات بزرگ دیگر جدا سازی شوند. روش چرخشی نسبت به روش‌ تزریقی و روش‌های دیگر ارزان تر است. امروزه مخازن پلی اتیلنی که از طریق روش قالب گیری چرخشی ساخته می‌شود بهترین نوع قالب‌ها از نظر مقاوت در برابر نشتی و مقرون به صرفه بودن می‌باشد.

پرسش های مشتریان

داریوش مازندرانی:
مخزن پلی اتیلن برای آتشنشانی میخواستیم که همکاراتون گفتن باید ۳۰۰۰ لیتری تهیه کنیم- مخزن پلی اتیلن عمودی بگیرم یا مخزن پلی اتیلن عمودی ؟

پاسخ: تفاوت مخازن پلی اتیلن عمودی و افقی فقط در ابعاد و انداره آنهاست و کارایی یکسانی دارند. البته قیمت مخازن عمودی نسبتا مناسبتر است.

بله قربان مخازن پلی اتیلن ۳۰۰۰ لیتری اگر کاملا پر شود کمی هم بیشتر از ۳۰۰۰ لیتر آبگیری می کنند. منظور از ۳۰۰۰ لیتر حجم آبگیری مفید و قایل استفاده برای مصرلف کننده می باشد.

امین رستمی
آیا میشه این مخزن پلی اتیلن رو برای آب شرب استفاده کرد؟ یا تانکر دیگری باید استفاده کرد؟

مخازن پلی اتیلن مخزن بازار دارای نشان ملی استاندارد و نشان سیب سلامت هستند و مورد تایید سازمان غذا و دارو با خیالی آسوده می توانید برای دخیره آب شرب از این مخازن استفاده کنید.

عبدالله نوری زاد
از این مخزن پلی اتیلن ۵۰۰۰ لیتری میشود به عنوان مخزن دفنی استفاده کرد؟

بله در صورت رعایت شرایط استاندارد می توانید استفاده کند. لطفا با کارشناسان ما مشورت فرمایید.

آیا اسیدسیتریک در این مخزن پلی اتیلن۵۰۰۰ جواب میده؟

ارشاد :سلام
آیا این مخزن برای نگهداری آب ژاول مناسب میباشد؟؟

سلام بله مناسب است.

وحید
سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتان. آیا می توان چند مخزن بیست هزار لیتری را به هم متصل ساخت؟

سلام بله به راحتی می توان چند صد هزار لیتر آب را به کمک این مخازن دخیره کرد.

عباس نصیری
آیا در مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰۰ عمودی میشود اسید فرمیک ذخیره کرد؟

بله پیشنهاد می کنم از مخازن سوپریور مخزن آب دات کتم استفاده کنید

Summary
Review Date
Reviewed Item
نماینده مخزن تحت فشار هاماک و واتس با تیوپ ایتالیایی
Author Rating
51star1star1star1star1star