منبع تحت فشار
منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار پمپ آب

منبع تحت فشار پمپ آب

منبع تحت فشار در بازار با عناوینی چون مخزن تحت فشار و منبع انبساط بسته نیز شناخته می شود. این منبع در کنار پمپ آب نصب می شود و در سیستم های آبرسانی ساختمان ها و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه اصلی آن کاهش فشار کاری پمپ آب است.

چرا نیاز به منبع تحت فشار داریم؟

کاهش استهلاک پمپ آب و سیستم آبرسانی و کاهش برق مصرفی دلایل کافی برای استفاده از منبع تحت فشار است. منبع یا مخزن تحت فشار متناسب با حجم خود همیشه مقداری از آب را  در خود ذخیره نگه می دارند تا با هر باز و بست شیر آب در ساختمان لازم نباشد تا پمپ آب روشن شود. اصولا هر چه حجم منبع تحت فشار بیشتر باشد به پمپ فشار کمتری وارد می شود. لازم به ذکر است که قبل از پمپ و منبع تحت فشار نیاز به تهیه مخزن آب نیز خواهید داشت. در حال حاضر مخازن پلی اتیلن یکی از پرطرفدارترین مخازن ذخیره سازی آب ساختمان ها می باشد.

منبع تحت فشار چند لیتری نیاز است؟

منبع تحت فشار چند لیتری نیاز است
منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار چند لیتری نیاز است

محاسبه دقیق حجم منبع تحت فشار دارای فرمول پیچیده ای است که عموماً مورد استفاده قرار نمی گیرد. در عوض با توجه به تجربیات گذشته تخمین زده شده است که برای یک واحد 100 متری کم کم به یک منبع تحت فشار 24 لیتری نیاز خواهید داشت.

 آیا منبع تحت فشار خریداری شده نیاز به تنظیمات خاصی دارد؟

تنظیمات اولیه منبع تحت فشار

مشتریان زیادی از ما در خصوص تنظیمات اولیه منبع تحت فشار سوال می پرسند. منبع تحت فشار معمولاً دارای فشار باد اولیه ای است و بدون نیاز به تنظیم اولیه هم می توان آن را به پمپ آب متصل کرد. اما پیشنهاد می شود در هنگام نصب در هر پروژه ساختمانی فشار باد چک شود و در صورت نیاز تنظیم شود.

فشار باد مخزن تحت فشار می بایست همیشه کمی کمتر از میزان فشار استارت پمپ باشد. ( 2psi یا 0.14 بار). به خاطر داشته باشید این کار را قبل از ورود آب به مخزن تحت فشار انجام دهید و یا پس از تخلیه کامل آب از داخل مخزن تحت فشار.

انواع منبع تحت فشار :

منبع های تحت فشار را می توان در دسته های گوناگونی دسته بندی کرد. ولی عموماً این منبع های آب را به دو دسته ی منبع تحت فشار دیافراگمی و منبع تحت فشار تیوپی تقسیم می کنند.

نصب منبع تحت فشار
نصب منبع تحت فشار

متاسفانه در بازار تاسیسات عموماً تمامی منبع های تحت فشار  را با عنوان منبع تحت فشار دیافراگمی عنوان می کنند. 99 درصد این منبع ها تیوپ دار هستند و با نوع دیافراگمی از لحاظ طول عمر، قیمت و نحوه عملکرد تفاوت دارند.

1- منبع تحت فشار دیافراگمی:

در این مخازن دیافراگمی محل ذخیره آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.آب توسط فشار باد تخلیه می شود و در هنگامی که نیاز است تا مخزن پر شود هوای فشرده متراکم می شود.

2- منبع تحت فشار تیوپی:

در این مخازن به جای دیافراگم ، تیوپی داخل مخزن ، آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.

کار نکردن منبع تحت فشار

  • پمپ را خاموش کنید. شیر فلکه آب ورودی به پمپ را ببندید.
  • نزدیکترین شیر تخلیه بعد از پمپ را باز کنید به گونه ای که به صورت ثقلی آب داخل پمپ ، مخزن تحت فشار و  لوله ها تخلیه شود. شیر را باز بگذارید.
  • مخزن تحت فشار را کمی تکان دهید. اگر داخل آن آب است تیوپ شما ترکیده و نیاز به تعویض دارد.
  • با کمک فشار سنج فشار باد منبع را اندازه بگیرید. اگر فشار بیش از 2psi کمتر از فشار استارت پمپ بود با کمک کمپرسور آن را باد کنید. اگر فشار باد بیش از فشار استارت پمپ بود باد آن را با تخلیه به اندازه 2psi پایینتر از فشار استارت پمپ برسانید.
  • با کمک کف صابون هر گونه نشتی هوا را در محل شارژ باد مخزن بررسی فرمایید.
  • در صورتی که تیوپ دچار پارگی یا پنچری باشد پمپ به تناوب روشن و خاموش می شود. ( این مسئله به شدت از عمر پمپ خواهد کاست)

یکی از دلایل نوسان فشار آب هنگام مصرف ( روشن و خاموش شدن متناوب پمپ) مربوط به تنظیم نبودن فشار باد مخزن تحت فشار است. به عبارت دیگر در مواردی که فشار باد منبع بیش از حد باشد با انبارش حجم بسیار کمی آب در این منبع اتومات مکانیکی به فشار ماکسیمم می رسد و فرمان خاموش به پمپ می دهد.

از آنجایی مصرف کننده همچنان با دبی پایین به مصرف آب ادامه می دهد خیلی سریع مخزن تحت فشار خالی شده و فشار به زیر نقطه مینیمم می رسد و اتومات به پمپ فرمان استارت می دهد.

شرایط نگهداری منبع تحت فشار

  • فشار ماکسیمم و مینیمم تنظیم شده برای پمپ باید متناسب با فشار ماکسیمم و فشار اولیه منبع تحت فشار باشد.
  • با انتخاب درست توان پمپ و حجم منبع تحت فشار و تنظیم صحیح فشار مینیمم و ماکسیمم پمپ ، مانع از روشن و خاموش شدن های متوالی پمپ شوید. این مسئله به شدت از عمر تیوپ منبع و پمپ می کاهد.
  • با استفاده از لرزه گیر منبع را در برابر ضربات چکشی آب محافظت کنید.(کله قوچی)
  • مواد معلقی مانند براده های بسیار ریز زنگ آهن ( در آب شهری وجود دارند ) و سایر مواد رسوب کننده مانند منگنز می توانند با رسوب روی تیوپ کشسانی آن را کاهش دهند و از عمر آن بکاهند. پیشنهاد می شود قبل از مخزن ذخیره و پمپ حتمی از فیلترهایی استفاده کنید که این ذرات را از آب جدا می کنند.
  • وجود کلر زیاد نیز تاثیر مخربی روی تیوپ خواهد داشت.
  • مخزن را در حالت درست مطابق توضیحات محصول نصب کنید. مثال: مخزن عمودی تحت فشار را به هیچ وجه صورت مایل و یا افقی نصب نکنید

فروش منبع تحت فشار – مشخصات فنی و قیمت مخزن تحت فشار – لیست قیمت منبع تحت فشار هاماک و واتس ترکیه – مخازن تحت فشار پمپ آب ، منبع تحت فشار ، مخزن تحت فشار ، cruwa ، قیمت مخزن پمپ آب خانگی ، فروش مخزت تحت فشار ، مخزن تحت فشار پمپ آب خانگی ، مخازن تحت فشار خانگی ، نماینده انحصاری مخزن تحت فشار کرووا

ما در وب سایت مخزن بازار انواع منابع تحت فشار را به فروش میرسانیم. کارشناسان فروش ما آمادگی دارند تا هرگونه پرسشی که در خصوص خرید منبع تحت فشار، منبع پلی اتیلن و یا سایر مخازن ذخیره سازی دارید را پاسخ دهند. کافی است با شماره زیر تماس بگیرید.

02144547176

مقالات مرتبط انتخابی:

روش جدید ضد عفونی کردن مخزن آب پلی اتیلن به کمک پرتو افشانی

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و استفاده از فناوری های به روز و مدرن ، روش های بسیار جدیدی برای ضد عفونی مخزن آب به وجود آمده است که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده واقع شده است.

یکی از جدیدترین  روش های ضد عفونی کردن مخزن آب، استفاده از پرتو افشانی می باشد که در این روش از پرتوهای مختلفی مانند گاما استفاده می  شود که به این گونه پرتوها ، پرتوهای یونیزان گفته می شود که به دلیل عدم دسترسی راحت مردم به این گونه پرتوها، محققان به دنبال راه چاره ی دیگری روی آوردند و پرتوهای فرابنفش را به مردم معرفی کردند.

استفاده از پرتوهای فرابنفش در مقایسه با دیگر پرتوها بسیار به صرفه و کم هزینه بود و به همین دلیل بیشتر مورد توجه استفاده کنندگان واقع شد. گند زدایی به کمک این پرتو یکی از بهترین و آسان ترین راه ها می باشد حتی شما می توانید شاهد واکنش های این پرتو با باکتری های محیط افراد نیز باشید، که در طول روز اتفاق می افتد. نور خورشید یکی از منابع بسیار غنی از پرتوهای فرابنفش می باشد و تاثیر بسیار فوق العاده ای را در از بین باکتری ها دارد. از زمان ها گذشته نیز افراد بدون اینکه دلیل علمی و چگونگی انجام مراحل اکسیداسیون پرتو فرابنفش را بدانند از نور خورشید برای پاک سازی بسیاری از وسایل های خود استفاده می کردند. با توجه به انجام آزمایش های صورت گرفته شما می توانید با خیال راحت از این پرتو برای ضد عفونی مخزن آب خود استفاده نمایید و نتایج کار را مشاهده نمایید.

پرسش های مشتریان

سوال – سعیدی : تعداد پایه ها توی استحکام مخزن تاثیری داره یا مخزن پلی اتیلنی ۵۰۰ لیتری ۵ پایه هم هست؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر قربان الزاما تعداد پایه های بیشتر برای یک مخزن ۵۰۰ لیتری مزیت محسوب نمی شوند. بلکه طراحی قالب نکته تعیین کننده در این زمینه است. مخزن ۵۰۰ لیتری با ۵ پایه نداریم.

سوال – صفاریان :مخزنی با حجم ۵۰۰۰۰ لیتر برای نگهداری اسید نیاز داریم .آیا موجود است؟
پاسخ کارشناس فروش: ابتدا باید نوع اسید را به کارشناسان فروش ما اعلام نمایید. مخازن موجود در انبار فروشگاه مخزن بازار در بازه حجمی 70 تا 20000 لیتر قابلیت ذخیره سازی طیف وسیعی از اسید ها را دارند.

سوال – امیدی : سلام میشه این مخزن پلی اتیلن کتابی رو پشت هم به همدیگه وصل کرد؟
پاسخ کارشناس فروش: سلام بله قربان می توانید چیدمانشان را به این صورت قرار دهید و به روش سری یا موازی به هم متصل سازید تا به حجم آب مورد نیازتان دست یابید

سوال – حامد رستگاری:سلام مخزن پلی اتیلن ۷۰۰ لیتری برای نگهداری آبلیمو مناسب است؟
پاسخ کارشناس فروش: بله مناسب است. منتهی باید اتصالات آن پلی اتیلنی نصب شود.

سوال – کاظم محمودی: آیا امکان نصب فیتینگ روی قسمت محدب مخازن زیرپله هست؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر، تنها در مکان های مشخص شده بر روی بدنه مخازن زیرپله ای می توان اتصالات نصب کرد.

سوال – حسینیان: سلام میخواستم بدونم حتی اگر مخزن پلی اتیلن رو زیر سقف بزاریم دیوار چینی کنیم بازم باید از سه لایه استفاده بشه؟
پاسخ کارشناس فروش: اگر نوری در محل نصب مخزن پلی اتیلنی وجود داشته باشه امکان جلبک زدن در مخازن تک لایه وجود دارد.

سوال – هاشم بابایی: سلام آیا مخزن پلی اتیلن ۵۰۰۰ تک لایه برای نگهداری اسید نیتریک ۵۰% مناسب است؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر. حداکثر اسید نیتریک 30% امکان ذخیره سازی در مخازن پلی اتیلن معمولی دارد.

سوال – توکلی: برای اینکه فیتینگ برنجی نشتی نکنه درون مخزن چه کاری میشود کرد؟
پاسخ کارشناس فروش:

سوال – احمدیان: آیا سود سوزآور برای این مخازن پلی اتیلنی مشکلی پیش نمی آورد؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر. بدون هیچگونه مشکلی می توانید از این مخزن استفاده نمایید.

سوال – قروه ای: با توجه به اینکه زیر پله تاریک هست آیا میشه از مخزن پلی اتیلن زیرپله تک لایه استفاده کرد؟
پاسخ کارشناس فروش: در صورتی که نوری در محل نصب مخزن وجود ندارد می توانید از مخزن تک لایه نیز استفاده کنید.

Summary
Review Date
Reviewed Item
نماینده مخزن تحت فشار هاماک و واتس با تیوپ ایتالیایی
Author Rating
51star1star1star1star1star