مخازن پلی اتیلن حجیم و مخزن آب پلاستیکی بزرگ
مخازن پلی اتیلن حجیم , مخزن آب پلاستیکی بزرگ

مخازن پلی اتیلن حجیم | مخزن آب پلاستیکی بزرگ

بزرگترین مخازن پلی اتیلن حجیم در بازار

مخازن پلی اتیلن حجیم یا به عبارت دیگر مخزن آب پلاستیکی بزرگ در ایران عموماً به مخازن 10000 لیتر (مخازن ده هزار لیتر) به بالا و حداکثر تا 30000 (مخازن 30 هزار لیتر ) اطلاق می شود. البته مخازن پلی اتیلن 30000 لیتر با توجه به تقاضای پایین در کمتر شرکتی تولید شده و در بازار به سختی موجود بوده و زمان تولید آن نیز زیاد می باشد به همین دلیل در صورت نیاز به مخزنی با بیش از لین حجم ها بهتر است سایر انواع مخازن را انتخاب نمایید. بنا بر این بزرگترین مخزن پلی اتیلن یکپارچه موجود در بازار مخزن 30000 لیتری است.

همچنین تعداد کمی از تولید کنندگان مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی حجیم، توانایی تولید مخزن 20000 لیتری پلی اتیلن یا پلاستیکی را دارند. زیرا تولید مخزن آب پلاستیکی بزرگ و حجیم نیاز به تکنولوژی و تجهیزات خاصی دارد.

مخازن پلی اتیلن حجیم و بزرگ
مخازن پلی اتیلن حجیم و بزرگ

قالب مخزن 20 هزار لیتری

قالب مخزن 20000 لیتری پلی اتیلنی مخزن بازار به صورتی خاص طراحی شده است تا فشار ناشی از 20000 لیتر آب در تمامی قسمت های منبع آب 20000 لیتری پخش شده در نتیجه استحکام این مخزن حفظ می شود.

لازم به ذکر است که در

بدون هیچ گونه مشکلی فشارهای ناشی از مایعات ذخیره شده در داخل آن به تمامی قسمت ها وارد شده در نتیجه باعث استحکام و طول عمر بیشتر مخزن می شود.

مخزن پلی اتیلنی آب 20000 لیتری

قیمت مخزن آب 20000 لیتری

قیمت مخزن آب 20000 لیتری در صورتی که به عنوان منبع آب 20000 لیتری مورد استفاده قرار گیرد پایین تر از حالتی است که از این تانکر 20000 لیتری برای ذخیره سازی اسید و یا موادی که چگالی بالاتری دارند می باشد و برای این کاربردها باید مخزن 20000 لیتری به صورت تقویت شده تولید شود و اینکار موجب افزایش قیمت مخزن 20000 لیتری می باشد.

پس برای تعیین قیمت مخزن پلی اتیلنی 20000 لیتری باید نوع کاربرد آن به اطلاع کارشناسان فروش رسانده شود. برای مشاهده لیست قیمت مخازن 20 هزار لیتری بر روی لیست قیمت و ابعاد کلیک نمایید.

مکان نصب مخزن آب پلاستیکی بزرگ چگونه باید باشد؟

باید حتماً بررسی نمایید که آبا مکان نصب مخزن آب پلاستیکی بزرگ توانایی تحمل بار را خواهد داشت یا خیر.  مثلاً یک مخزن آب 20000 لیتری حدود 20 تن فشار بر روی سطح مقطع خود وارد می کند در نتیجه مکان نصب باید بتواند 2 تن بار را تحمل نماید. همچنین سطح محل نصب این مخزن باید به خوبی لیسه کشی شده باشد و هرگونه سنگ ریزه ، کلوخ ، پستی و بلندی باید از بین رفته باشد. عدم توجه به این نکات احتمال سوراخی و یا پارکی مخزن در دراز مدت را افزایش خواهد داد.

نکاتی در رابطه با مخازن حجیم پلی اتیلنی

مخازن حجیم پلی اتیلنی تک جداره و سه جداره از نظر ضخامت با یکدیگر تفاوتی ندارند. برای ذخیره آب شرب از مخازن سه لایه با لایه تیره رنگ میانی استفاده می شود تا آب درون مخزن هیچگونه باکتری و جلبکی به خود نگیرد.
 برای بارگیری و تخلیه مخازن حجیم پلی اتیلنی و پلاستیکی نظیر مخازن 20000 لیتری حتماً باید از جرثقیل و یا لیفتراک استفاده شود.
همچنین برای مهار حرکات پاندولی در هنگام بلند کردن مخزن، بهتر است دو الی سه نفر با استفاده از طناب مخزن را کنترل نمایند.

مقالات مرتبط انتخابی:

مطمئنا هیچ یک از ما دوست نداریم مخزن آب پلی اتیلنی که درون آن آب نگهداری می کنیم جلبک بزند. زیرا این جلبک باعث تغییر در بو و مزه آب شده و همچنین در طولانی مدت می تواند موجب رشد کپک و باکتری های مختلفی شود.

رشد جلبک ها بیشتر در مناطق گرمسیر صورت می گیرد چرا که زمینه و شرایط رشد جلبک در این مناطق آماده تر است. جلبک ها دارای رنگ سبز و ماده ای به حالت لزج می باشد که بر روی دیواره های مخزن ها رشد می کنند و بسیار متراکم هستند این گیاهان تک سلولی از خود بوی بسیار نامطبوعی را نیز ایجاد می کنند .

روش های جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب پلی اتیلن

اولین روشی که به شما پیشنهاد می شود استفاده از مخزن های آب ضد جلبک می باشد که شما می توانید با تهیه و خریداری آن ها از مزیت داشتن یک مخزن ضد جلبک برخوردار باشید. امروزه مخزن های پلی اتیلن عرضه شده در مخرن آب دات کام از بهترین و با کیفیت ترین مخازنی هستند که توسط شرکت بزرگ و معتبر فعال در این عرصه تولید می شوند.

  • مخزن آب را زیر تابش نور مستقیم خورشید نصب نکنید: یکی از عوامل مهم در رشد و تشکیل جلبک در مخزن های آب ، تابش مستقیم نور خورشید می باشد به همین دلیل توصیه می شود که تا حدالامکان مخزن های آب خود را در محل سایه و به دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید. بیشترین رشد جلبک ها در مخزن های مشاهده می شود که بر روی پشت بام ساختمان ها مستقرر هستند که در این صورت نیز می توانید سایه بانی برای مخزن آبی خود مهیا کنید تا از تابش مستقیم آفتاب به دور بماند.
  • مخزن آب را به کمک پوششهایی مانند فوم با پوشش آلمینیوم یا نایلون حبابدار با پوشش ورقه آلومینیوم و با کمک سیم مفتول بپوشانید تا هم میزان رسیدن نور را به آنها را به حداقل برسانید و هم در برابر گرما و سرما برای مدت زمان بیشتر دمای آب داخل آنها ثابت باقی بماند.
  • مخزن آب خود را به صورت مرتب تمیز کنید: اگر دارای یک مخزن آبی در ساختمان مسکونی و یا اداری خود هستید به شما توصیه می شود که هر چند ماه یک بار مخزن خود را تمیز و شست و شوی دهید. در بسیار از موارد مشاهده شده است که برخی از افراد سالیان سال مخزن های آب خود را تمیز نمی کنند که همین گزینه می تواند بستر خوبی برای رشد جلبک ها باشد. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب نظافت ادواری داخل مخزن آب می باشد که دوستان عزیز بایستی آن را جدی گرفته و هر چند وقت یکبار به نظافت درون مخزن آب خود بپردازند.
  • تمام محفظه های که نور از آنجا به داخل مخزن تابش می کند را مسدود کنید: از دیگر راه های جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب می توان به مسدود کردن تمام محفظه های که نور خورشید به آن ورود پیدا می کند. هم چنین با مسدود کردن تمام محفظه های ورودی از ورود سایر اجسام نیز به داخل مخزن جلو گیری نموده و باعث سالم و تمیز ماندن آب درون مخزن خواهید شد. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه ترک و یا سوراخی در بدنه مخزن، با نمایندگی مربوطه تماس حاصل فرمایید تا همکاران حاضر در قسمت خدمات پس از فروش با استفاده از پیشرفته ترین جوش WELDING TANK در کم ترین زمان مشکل به وجود آمده را حل نمایند.
  • اضافه کردن مواد شیمیایی و فیلتراسون کردن : یکی از راحت ترین و آسان ترین راه های جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب می تواند استفاده از فیلتر آب و خرید مخزن ضد جلبک مخزن آب دات کام باشد. مواد شیمیایی موجود در فیلتراسون های به کار رفته شده در درون مخزن های آب مانع از رشد و تجمع جلبک ها می شود. البته بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مواد شیمیایی مورد استفاده برای سلامتی انسان ها بی ضرر می باشد.

منبع: چگونه از مانع از رشد جلبک شویم؟

پرسش های مشتریان

رضا حاجی زادگان
از مخزن پلی اتیلن ۳۵۰ لیتری سه لایه میشه به عنوان مخزن انبساط پلی اتیلن استفاده کرد

پاسخ:سلام بستگی به استانداردهای اعلامی توسط آبفا در شهر شما دارد. در تهران و کرج هر واحد حداقل ۲۵۰ لیتر مورد تایید است که برای ۸ واحد می شود ۲۰۰۰ لیتر

حمید بزرگ علوی
مخزن افقی بهتر است یا عمودی برای اسید؟

پاسخ: سلام تفاوتی با دیگر محصولات ندارد و فقط نام قالب آن است.

ولید آبادی
سلام میخواستم بدونم مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰ عمودی مزیت خاصی نسبت به مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰ افقی دارند؟؟

پاسخ: سلام فقط بحث ابعاد و جا نمایی مطرح است. البته مخازن پلی اتیلن عمودی به دلیل وزن کمتر قیمت مناسبتری دارند.

اصغر فرهادی
این مخزن پلی اتیلن رو میشه در سطح شیب دار نصب کرد؟

پاسخ: مطابق شرایط توضیح داده شده در سایت و دفترچه گارانتی مخزن باید در سطح کاملا صاف نصب شود. مانند کف پارکینگ ساختمان که موزاییک شده و یا با سیمان لیسه کشی شده پوشانده شده باشد.

محمدرضا ساعدی
سلام-این مخزن پلی اتیلن رو میشه بالا پشت بوم قرار داد؟ با اینکه این مخزن پلی اتیلن تک لایه هستش؟ این تانکراین توانایی رو داره در مقابل آفتاب قرار بگیره؟

پاسخ: سلام پیشنهاد می کنیم نوع سه لایه این مخزن پلی اتیلن را انتخاب فرمایید که ضدجلبک است .

وحید نوری
آیا این مخازن افقی پایه دار رو میشود روی پالت یا آجر قرار داد؟

پاسخ: روی پالتی که سطح آن کاملا پر باشد بله ولی روی آجر خیر . کف مخزن می بایست روی سطح کاملا صاف و یکدست بنشیند

حسن مهاجر
سلام میخواستم بدونم در وسط(کمر) مخزن پلی اتیلنی ۵۰۰۰ لیتری تا چه سایزی فیتینگ برنجی میشود نصب کرد

پاسخ:سلام تا دو اینچ می توانید در محلی که کاملا صاف باشد فیتینگ را بزنید. فقظ دقت فرمایید سطح دور محل نشستن فیتینگ باید کاملا یکنواخت باشد.

سینا احمدی
برای آتشنشانی ۳۰۰۰ لیتر آب نیاز دارم. مخزن پلی اتیلن ۱۵۰۰ لیتری رو میشه ۲عدد مخزن پلی اتیلن رو به هم وصل کرد؟

پاسخ:سلام بله می توانید به روش موازی و کولکتوری با اتصال خروجی دو مخزن به شاه لوله و اتصال شاه لوله به پمپ به جای یک مخزن ۳۰۰۰ لیتری دو مخزن ۱۵۰۰ لیتری استفاده کنید.