وان حمام پلاستیکی – وان حمام قابل حمل بزرگسال – وان ارزان قیمت

وان حمام پلاستیکی؛ وان حمام قابل حمل بزرگسالان مناسب آبدرمانی و ریکاوری

وان حمام پلاستیکی قابل حمل و ارزان قیمت
وان حمام پلاستیکی قابل حمل و ارزان قیمت

مدتی است که وان حمام پلاستیکی به دو صورت وان حمام پلاستیکی کوچک و وان حمام پلاستیکی بزرگ (وان حمام بزرگسالان) در وب سایت مخزن بازار معرفی شده است. به دلیل استقبال زیاد مشتریان و در خواست های بسیار خرید وان حمام پلاستیکی بر ان شدیم تا در ارتباط با این محصولات توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

امروزه با افزایش آگاهی مردم، بسیاری از افراد به دنبال استفاده از وان حمام هستند ولی به دلیل گران قیمت بودن وان های حمام سرامیکی و جاگیر بودن آنها بسیاری، از نصب و استفاده از آنها چشم پوشی می کنند.

وان حمام پلاستیکی که با عنوان وان حمام پلی اتیلن نیز شناخته می شود برای حل این مشکل طراحی و تولید شده است تا نیاز های این افراد را جواب داده و تجربه استفاده از وان حمام را برای بسیاری از افراد فراهم نماید.

وان حمام پلاستیکی تولید شده از پلی اتیلن چه ویژگی هایی دارد؟

سبکی و جابه جایی آسان:
اصلی ترین مزیت این وان ها وزن سبک و انعطاف پذیری آن هاست. این وان ها در برابر ضربات نه چندان محکم مقاوم بوده و هر وقت که کاربر از آن در حمام استفاده کرد می تواند آنرا جا به جا کند.

به عنوان مثال معمولا سنگین ترین وان حمام ساخته شده از جنس پلی اتیلن بین ۱۵ تا ۳۰ کیلوگرم وزن دارد. این وزن ایده آل موجب می شود تقریباً هیچ محدودیتی از نظر امکان جابجایی و محل نصب وان در منزل، ساختمان، باشگاه ورزشی و … نداشته باشید. البته باید مکان قرار گیری استحکام کافی برای تحمل وزن وان پس از پرشدن و زمان استفاده را داشته باشد.

این ویژگی باعث می شود وان های حمام پلاستیکی تولید شده از پلی اتیلن را بتوانید به راحتی در طبقات مختلف ساختمانی نصب کنید. چرا که نصب وان هایی با وزن بسیار بالا با توجه به فشاری که پس از پر شدن به سازه وارد می کنند در طبقاتی غیر از طبقه همکف می تواند خطر آفرین باشد. بنابراین پیشنهاد می شود حتما این ویژگی را هنگام انتخاب و خرید وان حمام در نظر داشته باشید.

وان حمام بزرگسال
وان حمام بزرگسال – وان حمام پلاستیکی قابل حمل و ارزان مدل 153

 

 

وان حمام پلاستیکی کوچک
وان حمام پلاستیکی کوچک و کمجا – مدل 133

راه اندازی آسان و عدم نیاز به نصب
نصب وان های پلی اتیلن بسیار ساده است. در واقع اصلاً نیازی به نصب و یا زیرسازی محل نصب وان نخواهید داشت. فقط کافی است سطح محل استفاده صاف و بدون پستی بلندی باشد. پس از استفاده هم می توانید وان را جابه جا کرده و به انبار یا بالکن انتقال دهید.

مقاومت در برابر فشار آب

وان های پلاستیکی با حجم بالا در صورتی که بیش از دو سوم حجم آنها از آب پر شود، در طولانی مدت تغییر شکل خواهند داد. ولی وان های حمام پلاستیکی مخزن بازار به گونه ای طراحی شده اند تا مقاومت کافی در این خصوص را داشته باشند.

حفظ طولانی مدت دمای آب
این وان ها همچون مخازن آب پلی اتیلن هدایت گرمایی کمتری به خصوص در مقایسه با وان های چدنی و فلزی داشته و برای مدت زمان طولانی تری می توانند دمای آب را حفظ کنند.

مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی
وان های پلی اتیلن کاملا در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند و از این جهت برای استفاده در مکان های مرطوب هیچ مشکل و نگرانی ایجاد نمی کنند. هم چنین امکان نصب اتصالات خروجی و ورودی از جنس پلیمری آن ها را به یک محصول بی نظیر تبدیل می کند.

قیمت کمتر نسبت به سایر وان های حمام
قیمت وان حمام پلی اتیلن نسبت به سایر وان های حمام قابل مقایسه نیست. از جمله عواملی که باعث می شود این وان ها قیمت ارزان تری در مقایسه با سایر وان ها داشته باشند سبک بودن وزن آن ها، راحت بودن فرایند تولید و طراحی و قالب ریزی آن ها، نصب آسان آن ها و … است. وان های پلی اتیلن نیاز به عملیات ساختمانی یا زیرسازی خاصی برای نصب در محوطه حمام نداشته و بنابراین هزینه نصب آن ها نیز بسیار کم می باشد.

با این حال ویژگی هایی وجود دارد که می تواند روی قیمت تمام شده خرید شما تاثیر گذارد. برای مثال اگر شما بخواهید وان شما دارای قسمت نشین گاه و یا محلی برای استراحت سر باشد قیمت شما تغییر خواهد کرد ولی در کل وان حمام پلاستیکی یک انتخاب به صرفه و کم هزینه محسوب می شود.

در حال حاضر دو مدل وان حمام با نام های وان حمام کوچک مدل PL133 و وان حمام بزرگ مدل PL153  در انبار موجود می باشند:

 

وان حمام بزرگ پلاستیکی مدل PL133 : این وان با طول 133 سانتیمتر و عرض 70 سانتیمتر و ارتفاع قسمت قرار گیری سر ۶۷ سانتیمتر و حداکثر ارتفاع آبگیری ۴۶ سانتیمتر سانتی متر می باشد.

وان حمام بزرگ پلاستیکی مدل PL153 : این وان با طول 153 سانتیمتر و عرض 70 سانتیمتر و ارتفاع قسمت قرار گیری سر 58 سانتیمتر و حداکثر ارتفاع آبگیری 48 سانتیمتر سانتی متر می باشد.

وان های پلی اتیلن برخلاف وان های حمام سرامیکی گرانقیمت و متداول موجود در بازار سطح صیقلی و درخشنده ندارند و جنس آنها شبیه تشت های بزرگ پلاستیکی است.

 

نکات خرید وان حمام پلاستیکی

۱-توجه به ابعاد و کاربرد مورد استفاده از وان

توجه به این نکته موجب می شود تا شما بتوانید بهینه ترین انتخاب را داشته باشید و وانی با ابعاد و شکل هندسی مناسب نیاز خود تهیه نمایید. به عنوان مثال اگر شما می خواهید ماساژ درمانی و یا آبدرمانی انجام دهید و افراد بزرگسال نیز از آن استفاده نمایند پس بهتر است وان بزرگ پلی اتیلنی تهیه نمایید اما اگر صرفاً از وان برای استفاده روزمره و شست شو و پاکیزگی استفاده می خواهید نمایید وان کوچک پلی اتیلن انتخاب هبتری برای شما خواهد بود.

۲- توجه به ابعاد و استحکام محل نصب

حتماً پیش از خرید وان، ابعاد حمام یا محل نصب را از پیش انتخاب و بررسی نمایید. همچنین باید بررسی نمایید که آیا پس از نصب وان، فضای کافی برای بستن درب ها و یا قرار گیری سایر وسایل وجود خواهد داشت یا خیر.

مقالات مرتبط انتخابی:

مطمئنا هیچ یک از ما دوست نداریم مخزن آب پلی اتیلنی که درون آن آب نگهداری می کنیم جلبک بزند. زیرا این جلبک باعث تغییر در بو و مزه آب شده و همچنین در طولانی مدت می تواند موجب رشد کپک و باکتری های مختلفی شود.

رشد جلبک ها بیشتر در مناطق گرمسیر صورت می گیرد چرا که زمینه و شرایط رشد جلبک در این مناطق آماده تر است. جلبک ها دارای رنگ سبز و ماده ای به حالت لزج می باشد که بر روی دیواره های مخزن ها رشد می کنند و بسیار متراکم هستند این گیاهان تک سلولی از خود بوی بسیار نامطبوعی را نیز ایجاد می کنند .

روش های جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب پلی اتیلن

اولین روشی که به شما پیشنهاد می شود استفاده از مخزن های آب ضد جلبک می باشد که شما می توانید با تهیه و خریداری آن ها از مزیت داشتن یک مخزن ضد جلبک برخوردار باشید. امروزه مخزن های پلی اتیلن عرضه شده در مخرن آب دات کام از بهترین و با کیفیت ترین مخازنی هستند که توسط شرکت بزرگ و معتبر فعال در این عرصه تولید می شوند.

  • مخزن آب را زیر تابش نور مستقیم خورشید نصب نکنید: یکی از عوامل مهم در رشد و تشکیل جلبک در مخزن های آب ، تابش مستقیم نور خورشید می باشد به همین دلیل توصیه می شود که تا حدالامکان مخزن های آب خود را در محل سایه و به دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید. بیشترین رشد جلبک ها در مخزن های مشاهده می شود که بر روی پشت بام ساختمان ها مستقرر هستند که در این صورت نیز می توانید سایه بانی برای مخزن آبی خود مهیا کنید تا از تابش مستقیم آفتاب به دور بماند.
  • مخزن آب را به کمک پوششهایی مانند فوم با پوشش آلمینیوم یا نایلون حبابدار با پوشش ورقه آلومینیوم و با کمک سیم مفتول بپوشانید تا هم میزان رسیدن نور را به آنها را به حداقل برسانید و هم در برابر گرما و سرما برای مدت زمان بیشتر دمای آب داخل آنها ثابت باقی بماند.
  • مخزن آب خود را به صورت مرتب تمیز کنید: اگر دارای یک مخزن آبی در ساختمان مسکونی و یا اداری خود هستید به شما توصیه می شود که هر چند ماه یک بار مخزن خود را تمیز و شست و شوی دهید. در بسیار از موارد مشاهده شده است که برخی از افراد سالیان سال مخزن های آب خود را تمیز نمی کنند که همین گزینه می تواند بستر خوبی برای رشد جلبک ها باشد. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب نظافت ادواری داخل مخزن آب می باشد که دوستان عزیز بایستی آن را جدی گرفته و هر چند وقت یکبار به نظافت درون مخزن آب خود بپردازند.
  • تمام محفظه های که نور از آنجا به داخل مخزن تابش می کند را مسدود کنید: از دیگر راه های جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب می توان به مسدود کردن تمام محفظه های که نور خورشید به آن ورود پیدا می کند. هم چنین با مسدود کردن تمام محفظه های ورودی از ورود سایر اجسام نیز به داخل مخزن جلو گیری نموده و باعث سالم و تمیز ماندن آب درون مخزن خواهید شد. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه ترک و یا سوراخی در بدنه مخزن، با نمایندگی مربوطه تماس حاصل فرمایید تا همکاران حاضر در قسمت خدمات پس از فروش با استفاده از پیشرفته ترین جوش WELDING TANK در کم ترین زمان مشکل به وجود آمده را حل نمایند.
  • اضافه کردن مواد شیمیایی و فیلتراسون کردن : یکی از راحت ترین و آسان ترین راه های جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب می تواند استفاده از فیلتر آب و خرید مخزن ضد جلبک مخزن آب دات کام باشد. مواد شیمیایی موجود در فیلتراسون های به کار رفته شده در درون مخزن های آب مانع از رشد و تجمع جلبک ها می شود. البته بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مواد شیمیایی مورد استفاده برای سلامتی انسان ها بی ضرر می باشد.

منبع: چگونه از مانع از رشد جلبک شویم؟

پرسش های مشتریان

سوال – سعیدی : تعداد پایه ها توی استحکام مخزن تاثیری داره یا مخزن پلی اتیلنی ۵۰۰ لیتری ۵ پایه هم هست؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر قربان الزاما تعداد پایه های بیشتر برای یک مخزن ۵۰۰ لیتری مزیت محسوب نمی شوند. بلکه طراحی قالب نکته تعیین کننده در این زمینه است. مخزن ۵۰۰ لیتری با ۵ پایه نداریم.

سوال – صفاریان :مخزنی با حجم ۵۰۰۰۰ لیتر برای نگهداری اسید نیاز داریم .آیا موجود است؟
پاسخ کارشناس فروش: ابتدا باید نوع اسید را به کارشناسان فروش ما اعلام نمایید. مخازن موجود در انبار فروشگاه مخزن بازار در بازه حجمی 70 تا 20000 لیتر قابلیت ذخیره سازی طیف وسیعی از اسید ها را دارند.

سوال – امیدی : سلام میشه این مخزن پلی اتیلن کتابی رو پشت هم به همدیگه وصل کرد؟
پاسخ کارشناس فروش: سلام بله قربان می توانید چیدمانشان را به این صورت قرار دهید و به روش سری یا موازی به هم متصل سازید تا به حجم آب مورد نیازتان دست یابید

سوال – حامد رستگاری:سلام مخزن پلی اتیلن ۷۰۰ لیتری برای نگهداری آبلیمو مناسب است؟
پاسخ کارشناس فروش: بله مناسب است. منتهی باید اتصالات آن پلی اتیلنی نصب شود.

سوال – کاظم محمودی: آیا امکان نصب فیتینگ روی قسمت محدب مخازن زیرپله هست؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر، تنها در مکان های مشخص شده بر روی بدنه مخازن زیرپله ای می توان اتصالات نصب کرد.

سوال – حسینیان: سلام میخواستم بدونم حتی اگر مخزن پلی اتیلن رو زیر سقف بزاریم دیوار چینی کنیم بازم باید از سه لایه استفاده بشه؟
پاسخ کارشناس فروش: اگر نوری در محل نصب مخزن پلی اتیلنی وجود داشته باشه امکان جلبک زدن در مخازن تک لایه وجود دارد.

سوال – هاشم بابایی: سلام آیا مخزن پلی اتیلن ۵۰۰۰ تک لایه برای نگهداری اسید نیتریک ۵۰% مناسب است؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر. حداکثر اسید نیتریک 30% امکان ذخیره سازی در مخازن پلی اتیلن معمولی دارد.

سوال – توکلی: برای اینکه فیتینگ برنجی نشتی نکنه درون مخزن چه کاری میشود کرد؟
پاسخ کارشناس فروش:

سوال – احمدیان: آیا سود سوزآور برای این مخازن پلی اتیلنی مشکلی پیش نمی آورد؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر. بدون هیچگونه مشکلی می توانید از این مخزن استفاده نمایید.

سوال – قروه ای: با توجه به اینکه زیر پله تاریک هست آیا میشه از مخزن پلی اتیلن زیرپله تک لایه استفاده کرد؟
پاسخ کارشناس فروش: در صورتی که نوری در محل نصب مخزن وجود ندارد می توانید از مخزن تک لایه نیز استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

وان پرورش ماهی | وان پرورش زالو | وان شیلاتی | وان پلاستیکی

وان پلاستیکی یا پلی اتیلن شیلاتی عمدتاً به عنوان وان پرورش ماهی و وان زالو …