مخزن آب پلی اتیلن
مخزن آب پلی اتیلن

مخزن آب پلی اتیلن

مخزن آب پلی اتیلن مناسب نگهداری آب شرب در انواع شرایط آب وهوایی از 10- تا 55 درجه سانتی گراد.

  • دارای نشان استاندارد و پروانه بهداشتی
  • دارای تاییده TUV از کشور آلمان
  • دارای گواهینامه های بین المللی :
  • ISO : 10002  /  ISO : 9001 / ISO : 18001
  • مقاوم در برابر رشد جلبک و باکتری
  • مقاوم در برابر تابش اشعه یو وی آفتاب
  • وزن کم، مقاومت و انعطاف پذیری بالا
  • گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش شرکتی
  • سوراخکاری و نصب آسان اتصالات ورودی و خروجی

مخزن آب پلی اتیلن

مخزن آب پلی اتیلن اصلی ترین محصول تولید کنندگان محصولات پلی اتیلنی و پلاستیکی است . متاسفانه در سال های اخیر به دلیل خشکسالی ها و عدم مدیریت صحیح منابع آب، بسیاری از هموطنان با مشکلات افت فشار آب ساختمان مواجه شده و مجبور به استفاده از مخازن آب شده اند.

برای مشاهده قیمت بروز مخازن آب پلی اتیلن کلیک نمایید

مخزن آب پلی اتیلن به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با سلامت انسان ها دارد باید در تولید آن پارامترهای حساسی لحاظ گردد.

نیاز هست حتماً مواد اولیه و فرایند تولید مخازن آب کاملاً استاندارد ها و مجوز های بهداشتی مربوطه را داشته باشند. هم وطنان گرامی نیز در هنگام خرید مخزن باید با اطلاعات کامل اقدام به انتخاب و خرید مخزن مد نظر خود نمایند تا سلامت خود و خانواده یشان با مشکلی مواجه نشود. ما در این مقاله نکات مورد نیاز پیش از انتخاب و خرید مخازن آب پلی اتیلن و پلاستیکی را برخواهیم شمرد.

اگر می خواهید اقدام به خرید مخزن آب نمایید این موارد را در نظر بگیرید:

عموماً مخزن پلی اتیلن و یا تانکر پلاستیکی به صورت تک لایه ، دو لایه ، سه لایه و یا چهار لایه تولید می شود . اولین نکته ای که در رابطه با مخازن پلی اتیلنی باید بدانید این است که نفوذ نور خورشید به داخل مخزن، باعث ایجاد جلبک می شود در نتیجه باید از مخازن چند لایه استفاده کنید. مخزن سه لایه برای این امر یک انتخاب مناسب است و مخازن بیش از سه لایه برای مصارف دارویی پیشنهاد می شوند.

از وجود گواهینامه های بهداشتی اطمینان حاصل نمایید

حتماً از فروشنده یا تولید کننده گواهی های بهداشتی مربوطه را درخواست نمایید. بسیاری از مخازن موجود در بازار که به عنوان مخازن آب فروخته می شوند فاقد گواهینامه ها و استانداردهای بهداشتی می باشند از اینرو به هیچ وجه برای ذخیره آب شرب توصیه نمی شوند.

حجم مخزن آب مورد نیاز خود را مشخص نمایید

در مرحله بعدی باید مقدار حجم مورد نیاز خود را مشخص نمایید .مطابق اعلام شرکت آب و فاضلاب تهران برای هر واحد به ۲۵۰ لیتر آب ذخیره قبل از پمپ نیاز داریم. مثلاً یک ساختمان ۸ واحدی به یک مخزن ۲۰۰۰ لیتری نیاز دارد.

محل نصب مخزن آب را به دقت انتخاب و مکان یابی نمایید

یکی از اصلی ترین مراحل خرید مخزن، مکان یابی محل نصب مخزن است .مکان نصب معمولاً در داخل ساختمان و در جاهایی که کمتر در معرض دید هستند انتخاب می شوند . مکان هایی همچون پارکینگ ، زیر زمین ، موتورخانه ، پشت بام و … . بنابراین باید ابعاد محل نصب مخزن و فضایی که در دسترس هست در هنگام انتخاب مخزن مد نظر قرار گیرد .برای اینکار می توانید از فروشنده بخواهید شما را راهنمایی کند و یا با ارسال لیست ابعاد به شما اندازه مناسب را تعیین نمایید.

مکان استاندارد نصب در اتاق تاسیسات است. ولی اگر در ساختمان شما چنین فضایی پیش بینی نشده این فضا ها را بررسی فرمایید: نزدیک پمپ آب و در حیاط خلوت ، نزدیک پمپ در پیلوت ، پشت بام.

همچنین باید ابعاد مسیر دسترسی به این مکان ها نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا موارد زیادی به ما توسط مشتریان گزارش شده است که محصول خریداری شده ی آنها قابل انتقال به محل نصب پیشنهادی آنان نبوده و به ناچار یا مخزن خود را عوض کرده و یا مکان نصب را تغییر داده اند.

مطلب دیگر در این رابطه این است که سطح محل نصب مخزن باید کاملاً صاف بوده و بدون هرگونه  پستی و بلندی باشد زیرا در صورت پر شدن کامل مخزن، به دلیل فشار وارده توسط آب درون آن موجب سوراخی و یا پارگی می شود.

از فروشنده ای که مخزن خود را خریداری خواهید کرد در رابطه با نحوه ارسال مخزن و هزینه های ارسال آن حتماً اطلاعات لازم را کسب نمایید. عموماً اگر به طور مستقیم از تولید کننده مخزن آب خریداری کنید سریعاً سفارش شما ثبت و ارسال خواهد شد. اگر زمان طولانی برای ارسال بار به شما داده شود به احتمال زیاد شما از یک واسطه گر در حال خرید هستید و برای تامین محصول مد نظر شما نیازمند زمان کافی برای تامین خواهد بود. ضمن اینکه به احتمال زیاد به شما گرانتر نیز خواهد فروخت. از اینرو حتماً به شما توصیه می کنیم از تولید کننده و یا نمایندگان معتبر فروش اقدام به خرید مخزن نمایید .

مخازن آب پلاستیکی یا پلی اتیلنی نسبت به مخازن آب فلزی وزن بسیار کمتری دارند. از اینرو مخازن کمتر از ۲۰۰۰ لیتر به راحتی توسط دو نفر قابل حمل و جابه جایی است . اما برای مخازن حجیم تر باید با احتیاط بیشتری حمل و جابه جایی صورت گیرد از اینرو در هنگام خرید مخزن آب مد نظر خود از میزان وزن آن آگاهی پیدا کنید تا برای جابه جایی آن از قبل فکری کرده باشید.

بعد از خریداری و نصب مخزن آب پلی اتیلن :

هرگز مخزن پر شده را جابجا نکنید. حتی اگر دسترسی به لیفتراک و یا جرثقیل نیز داشتید از جابه جایی مخزن خود داری نمایید.

مخازن برای استفاده در شرایط  فشار اتمسفریک  طراحی شده اند لذا از هوابند نمودن درب پیچی مخزن خودداری فرمایید تا در هنگام مکش پمپ امکان ورود هوای جایگزین وجود داشته باشد (برای جلوگیری از ایجاد فشار منفی داخل مخزن)

در صورت نصب پمپ آب ، اتصالات بین پمپ و مخزن را به گونه ای انتخاب کنید تا لرزش ناشی از کارکرد پمپ باعث آسیب به محل اتصال فیتینگ به مخزن نشود.(استفاده از لرزه گیر یا استفاده از دو عدد زانو در مسیر انتقال آب بین مخزن و پمپ)

مخازن باید در دوره های زمانی معینی بازدید شوند. خصوصا محل ورود اتصالات که احتمال بروز نشت وجود دارد.

 مخزن را دور از آتش و اجسام داغ نگه دارید و از برخورد اجسام تیز به مخزن جداً خودداری نمایید ضمن اینکه مخزن را دور از جریان الکتریسیته قرار دهید .

مقالات مرتبط انتخابی:

روش جدید ضد عفونی کردن مخزن آب پلی اتیلن به کمک پرتو افشانی

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و استفاده از فناوری های به روز و مدرن ، روش های بسیار جدیدی برای ضد عفونی مخزن آب به وجود آمده است که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده واقع شده است.

یکی از جدیدترین  روش های ضد عفونی کردن مخزن آب، استفاده از پرتو افشانی می باشد که در این روش از پرتوهای مختلفی مانند گاما استفاده می  شود که به این گونه پرتوها ، پرتوهای یونیزان گفته می شود که به دلیل عدم دسترسی راحت مردم به این گونه پرتوها، محققان به دنبال راه چاره ی دیگری روی آوردند و پرتوهای فرابنفش را به مردم معرفی کردند.

استفاده از پرتوهای فرابنفش در مقایسه با دیگر پرتوها بسیار به صرفه و کم هزینه بود و به همین دلیل بیشتر مورد توجه استفاده کنندگان واقع شد. گند زدایی به کمک این پرتو یکی از بهترین و آسان ترین راه ها می باشد حتی شما می توانید شاهد واکنش های این پرتو با باکتری های محیط افراد نیز باشید، که در طول روز اتفاق می افتد. نور خورشید یکی از منابع بسیار غنی از پرتوهای فرابنفش می باشد و تاثیر بسیار فوق العاده ای را در از بین باکتری ها دارد. از زمان ها گذشته نیز افراد بدون اینکه دلیل علمی و چگونگی انجام مراحل اکسیداسیون پرتو فرابنفش را بدانند از نور خورشید برای پاک سازی بسیاری از وسایل های خود استفاده می کردند. با توجه به انجام آزمایش های صورت گرفته شما می توانید با خیال راحت از این پرتو برای ضد عفونی مخزن آب خود استفاده نمایید و نتایج کار را مشاهده نمایید.

پرسش های مشتریان

سوال: مخزن آب پلی اتیلن شرکت شما رو میشه به عنوان مخزن آب روی ماشین استفاده کرد؟

پاسخ: برای حمل بهتر است از مخازن آب تقویت شده و یا ماژولار شرکت ما استفاده نمایید. مخازن معمولی پلی اتیلنی آب در بلند مدت ممکن است آسیب ببیند.

سوال – مصلحی: سلام ، مخزن آب پلی اتیلن ۴۰۰۰ لیتری برای یک ساختمان ۲۰ واحدی مناسبه ؟

پاسخ: 4000 لیتر برای 20 واحد کم است و ممکن است در صورت قطعی و یا افت فشار زیاد آب بعضی از واحد ها دچار مکشل شوند . ما مخزن پلی اتیلن 5000 لیتری را به شما پیشنهاد می دهیم.

سوال – کیانی نیا : تو بازار انواع مختلفی از مخازن وجود دارد. چطوری میشه فهمید مخزن آب از مواد دسته دوم و کهنه ساخته شده است یا نه؟

پاسخ: برند محصول، قیمت پایین، گارانتی نکردن و یا اعلام گارانتی های طولانی مدت، ظاهر مخزن، ضخامت بیش از حد. تمامی این موارد می تواند نشانه هایی از بی کیفیت بودن مخزن باشد. عموماً مخازنی که از مواد دسته دوم یا کهنه ساخته می شوند علی رغم ارزان بودن ضخامت بیشتری نسبت به میانگین ضخامت برندهای معتبر موجود در بازار دارند.

سوال – تهرانی :سلام. یه سوال داشتم میخواستم بدونم تو سرما این مخزن های پلی اتیلنی مثل مخزن فلزیا یخ میزنن یا نه؟

پاسخ: اگر در طولانی مدت آب داخل مخزن اگر در جریان و در حال مصرف نباشد ممکن است دچار یخزدگی شود. اگر در زمانی طولانی در ساختمان یا ویلا تشریف ندارید بهتر است آب داخل لوله ها و مخزن را تا حد امکان تخلیه کنید تا دچار مشکلات ناشی از یخزدگی و ترکیدن لوله ها نشوید.

سوال – محسن البرزی: من یه مخزن آب پلی اتیلنی می خوام بذارم تو تراس خونمون برای زمانایی که آب ساختمون قطع میشه. این مخزن تک لایه هاتون بهتر بخرم یا سه لایه؟

پاسخ: پیشنهاد می کنیم از نوع سه لایه این مخزن پلی اتیلن تهیه فرمایید. تا مشکل جلبک زدن در داخل مخزن در تراس نداشته باشیم.

سوال: رضا دماوندی: سلام علیکم. آیا محدودیتی برای نصب فیتینگ بر روی تانکر پلی اتیلنی مثلاً ده هزار لیتری وجود دارد؟ من هر چهار طرف آن فیتینگ ۴ اینچ نصب کردم ولی همسایه تاسیساتیمون می گفت این کار مخزن را ضعیف می کند. کسی می داند؟

پاسخ: هر چقدر اتصالات کمتری در مخزن نصب شود، استحکام و عمر مخزن بیشتر میشود .