مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال

مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال

مخزن آنتی باکتریال یا ضد باکتری دارای خاصیتی است که می تواند در برابر باکتری ها مقاومت کند. خاصیت آنتی باکتریالی مخازن آب از روش های مختلفی قابل تامین است و فرایند پیچیده ای ندارد. به عنوان مثال یکی از متداولترین عوامل از بین برنده باکتری ها در مخازن آب، کلر موجود در آب شهری است. عامل دیگر، جلوگیری از ورود رسوبات به داخل مخزن و جلوگیری از رشد جلبک به درون مخازن است. به همین دلیل معمولاً پیشنهاد می شود از فیلتر آب و مخزن آب پلی اتیلن سه لایه استفاده کنید. مخازن پلی اتیلن سه لایه با جلوگیری از نفوذ نور خورشید به داخل مخزن، امکان رشد جلبک ها که محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها فراهم می کند را از بین می برد.

روش های تولید مخازن آنتی باکتریال

روشهای تولید مخزن آنتی باکتریال متفاوت است اما با این وجود اگر از ورود رسوبات به داخل مخزن جلوگیری نشود و تمیز و شستشو منظم مخازن آب در بازه های زمانی مناسب انجام نشود خاصیت آنتی باکتریالی مخازن کاربردی نخواهد بود.

یکی از شیوه های آنتی باکتریال کردن مخازن از بین بردن عامل باکتریواستاتیک است . در این روش مخازن به صورت ضدجلبک تولید می شوند و شانسی به باکتری ها برای رشد و نمو نخواهند داد. زیرا جلبک بعد از خزان کردن و مرگ تنها غذای این باکتریها در سیستم آب شهری خواهد شد این مخازن در گروه متداولترین مخازن آب آنتی باکتریال قرار می گیرند و در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

روش متداول بعدی استفاده از پلیمر آنتی باکتریال تماسی است. در این شیوه از پلی اتیلن که در ساختار مولکولی دارای ماده پادزیست است استفاده می کنند. معمولا این پلی اتیلن در داخلی ترین لایه مخزن که در تماس با آب است استفاده می شود. رنگ به کار رفته در لایه داخلی این مخازن بسته به سلیقه تولید کننده می تواند سفید، آبی و … باشد.

همانطور که پیش تر هم بیان شد در کلیه مخازن آب برای حفظ خاصیت آنتی باکتریال، سطح داخلی مخزن باید همیشه تمیز و عاری از رسوبات باشد.برای اینکه یک مخزن آب دارای خاصیت آنتی باکتریال تماسی موثر باشد باید ضمن نظافت منطم مخزن، در ورودی آب به مخزن از پیش فیلتر مناسب استفاده کنید.

این مساله به این دلیل است که مکانیسم مهار کننده رشد و نابود کننده باکتری در پلیمرهای آنتی باکتریال، صرفا تماسی است و تنها زمانی عمل می کند که دیواره سلولی میکرو ارگانیسم یا باکتری با سطح داخلی مخزن در تماس فیزیکی مستقیم باشد.

موثرترین ماده آنتی باکتریال مخازن آب

هر نوع مخزن آب، اعم از مخزن پلی اتیلن، مخزن فلزی و … که بتواند از رشد باکتری جلوگیری نماید می توان آنرا مخزن آب آنتی باکتریال نامید. اما باید گفت عامل اصلی از بین برنده باکتری ها کلر موجود در آب شهری است.

 گاز کلر محلول در آب که توسط شرکت آب و فاضلاب به آن در تصفیه خانه ها اضافه می شوند موثرترین و مهمترین ماده آنتی باکتریال است که از آب و مخزن ذخیره شما به خوبی محافظت می کند. لطفا به هیچ عنوان از فیلتر ذغال فعال قبل از مخزن ذخیره اصلی ساختمان استفاده نکنید این ماده با حذف مهمترین ماده آنتی باکتریال بعنی گاز کلر محلول در آب شانس رشد و نمو به باکتری ها در داخل مخزن را خواهد داد. آبی که از فیلتر ذغال فعال عبور می کند کلر خود را از دست می دهد و بهتر است زودتر مصرف شود.

 یکی از پرمصرف ترین مواد آنتی باکتریال شناخته شده، دی اکسید تیتانیوم (Tio2) است که به عنوان رنگ سفید در تولید مخزن پلی اتیلن در بسیاری از کشورها از جمله ایران استفاده می شود و شرکت های معتبر از این مواد برای تولید محصولاتشان استفاده می کنند. این ماده خصوصا در مجاورت نور خورشید به شدت فعال شده و خواص آنتی باکتریال آن تشدید می شود. از این خاصیت در بسیاری از تجهیزات دیگر نظیر دستگاه های تصفیه هوا هم استفاده می شود.

 خاصیت مهم دیگر، ماهیت فتوکاتالیستی آن است. این ماده می تواند آلاینده های متعددی را از طریق اکسیداسیون با استفاده از نور خورشید یا نور مصنوعی ( خصوصا اشعه ماورای بنفش ) بعنوان یک منبع انرژی، تجزیه و نابود کند. دی اکسید تیتانیوم که در واقع رنگ سفید مخزن پلی اتیلن است به عنوان یکی از بهترین فتوکاتالیست ها برای حذف باکتری ها ، مواد آلی سمی ،فرآیند حذف انواع فلزات سنگین از آب و فاضلاب ، تصفیه آبهای آشامیدنی و تصفیه هوا در صنعت کاربرد دارذ.

تمامی مخازن پلی اتیلن سه لایه عرضه شده در فروشگاه مخزن بازار کاملاً ضد جلبک بوده و از دی اکسید تیتانیوم و مواد فود گرید در داخل بدنه آنها استفاده شده تا مشتریان گرامی بدون هیچگونه نگرانی و در استانداردهای جهانی بتوانند در مصارف بهداشتی و خوراکی از آنها استفاده نمایند.

مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال چهارلایه

مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال چهارلایه با لایه داخلی آبی رنگ یکی از انواع مخازن آنتی باکتریال است که در بین بعضی از مشتریان طرفدار پیدا کرده است. در این مخازن برای افزایش خاصیت انتی باکتریالی، یک لایه آنتی باکتریال درون مخزن کار شده است. رنگ این لایه عموماً برای ایجاد حس بهتر به رنگ آبی است اما می توان رنگ های دیگری نیز جایگزین شود. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید مخزن آب آنتی باکتریال چهارلایه آبی با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط انتخابی:

یکی از جدیدترین روش های تولید مخازن آب کشاورزی، استفاده از ورق های پلی اتلینی خاصی است که به این نوع مخازن، مخازن آب کشاورزی ژئوممبران می گویند.

همانطور که می دانید وجود و اهمیت آب برای کشاورزی از موضوعاتی می باشد که غیر قابل انکار بوده و بسیار موثر می باشد و داشتن مخزن آب کشاورزی های متعدد می تواند سهم برزگی را در تامین آب مورد نیاز کشاورزان داشته باشد. به همین دلیل مهندسین ما سعی بر ان دارند تا بهترین و بزرگ ترین مخزن آب کشاورزی را طراحی کنند و امروزه در طراحی این مخازن ها از ورق های  ژئوممبران  استفاده می شود . استفاده از این ورق های در ساخت مخزن آب کشاورزی دارای یک سری مزیت ها و معایب می باشد که در بخش های بعدی راجع به آن ها توضیحاتی ارائه خواهد شد.

ورق های پلی اتیلن برای ساخت مخازن آب کشاورزی

ژئوممبران یکی از مدرن ترین و با کیفیت ترین ورق های عایق بندی می باشد که در بسیاری از ساخت و سازها و صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. این محصول بدون نیاز داشتن به زیر ساخت خاصی به راحتی مورد استفاده می باشد.  ژئوممبران  به شکل ورق های بسیار براق تولید و عرضه بازار می شوند که مصرف کنندگان می توانند با استفاده از جوشکاری حرارتی این ورق ها را به هم دیگر متصل کنند. جنس این ورق ها از پلی اتین می باشد که در برخی موارد از پلی وینیل کلراید  یا PVC نیز تولید می شوند. علاوه بر پلی اتین در ساختار ورق های ژئوممبران حدود ۳ درصد از carbon black استفاده می شود که این عنصر سبب می شود رنگ ورق های سیاه باشند. و مقاومت آنها را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید افزایش می دهد. ورق های  ژئوممبران  بسیار نفوذ ناپذیر بوده و همین امر سبب شده تا این محصول از با کیفیت ترین و مقاوم ترین ورق های عایق شناخته شده باشد. ورق های  ژئوممبران  بهترین جایگزین برای عایق بندی های قدیمی می باشد.

پرسش های مشتریان

ارشاد رانهان:
سلام
پاسخ :آیا این مخزن برای نگهداری آب ژاول مناسب میباشد؟؟

در پاسخ به ارشاد.
پاسخ :سلام بله مناسب است.

وحید سلطانی نیا:
سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتان. آیا می توان چند مخزن بیست هزار لیتری را به هم متصل ساخت؟

در پاسخ به وحید.
سلام بله به راحتی می توان چند صد هزار لیتر آب را به کمک این مخازن دخیره کرد.

عباس نصیری
آیا در مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰۰ عمودی میشود اسید فرمیک ذخیره کرد؟

بله پیشنهاد می کنم از مخازن سوپریور مخزن آب دات کتم استفاده کنید

اکبر زاده
سلام این مخازن سه لایه عایق حرارت هستند؟یعنی در معرض هوای ازاد دمای اب داخلش گرم و سرد نمیشه یا درزمستون در مناطق سرد اب توش یخ نمی زنه،؟ لطفا راهنمایی بفرمایین اگه تو ایمیل جواب بدین ممنون میشم.

سلام این مخازن نسبت به مخازن فلزی مقاومت دمایی بیشتری دارند و دنای آب را در زمان بیشتری حفظ می کنند. اگر نوع فومدار انها تهیه شوند این مقامت دمایی بسیار بیشتر خواهد شد.

کیا منتظری
با سلام
در سطح بازار انواع مختلفی از مخازن وجود دارد. چطوری میشه فهمید مخزن آب از مواد دسته دوم و کهنه ساخته شده است یا نه؟

در پاسخ به کیا منتظری.
سلام
اصولا کار ساده ای نیست و نتیجه قطعی و دقیق پس از آزمایش مشخص خواهد شد. ولی مانند بقیه مواد پلاستیکی دست دوم این مخازن بوی نامطبوعی دارند ، استحکام به مراتب کمتری دارند و هنگام سوراخ کاری پلاستیک جدا شده از آنها بیشتر شبیه پودر از بدنه مخزن جدا می شود، تا براده های به هم پیوسته پلاستیکی

منصوره احمدی نژاد:
سلام ببخشید میخواستم بدونم تانکرآب ۴ لایه هم دارید ۳۰۰۰لیتری نیازداریم. درضمن قیمت با تخفیف چقدر میشه ؟
و همچنین تنکابن تحویل میگیریم. کرایه میخوره یا نه ؟چقدر؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

در پاسخ به منصوره.
سلام
بله انواع مخازن چهار لایه و پنج لایه حسب درخواست مشتریان گرامی در پلاستونیک تولید می شوند. امکان تحویل در بیشتر شهرهای ایران از طریق نمایندگی ها و یا با ارسال مستقیم از انبارهای کارخانه وجود دارد. پاسخهای تکمیلی ازطریق ایمیل خدمتتان ارسال شده است.

ابوالفضل دائمی پور:
با سلام وخسته نباشید.من به این مخزن واسه کشاوزی نیاز دارم.اهل رفسنجانم
آیا نمایندکی در استان کرمان دارین؟هزینه ارسال از تهران تا رفسنجان جقدر میشه؟با تشکر

در پاسخ به ابوالفضل.
سلام دوست عزیز امکان ارسال مخازن با حداقل هزینه به تمام نقاط کشور وجود دارد. جهت هماهنگی لطفا با تلفنهای دفتر فروش تماس حاصل فرمایید.

محسن انصاریان:
سلام ببخشیدمیخاستم مخازن پلی اتلین تا چند درجه تحمل دارن برای نگهداری اب در دمای ۸۰ درجه تا ۱۰۰ درجه مناسبه

سلام ، دوست عزیز حداکثر دمایی که شرکت گارانتی می کند ۵۵+ درجه می باشد.

سلام- آیا لیست قیمت مخازن پلی اتیلن در این سایت معتبر است؟

رحمانی فضلی:
سلام خوشبختانه در ۶ ماه گذشته پس از ریختن اسید سولفوریک غلیظ داخل مخزن اسید پلاستونیک هیچ مشکلی نداشتیم آیا با کنترل دما می توانیم داخل مخازن اسید ۵۰۰۰ لیتری پلاستونیک اسید سولفوریک ۹۸ را رقیق کنیم؟

در پاسخ به رحمانی فضلی.
سلام دوست عزیز در صورتی که دما همیشه کمتر از ۵۵ درجه باشد مشکلی وجود نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ

بهترین تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ و مزرعه

مخزن، منبع یا تانکر آب برای باغ و مزرعه در حال حاضر به دلیل مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *