علت تفاوت قیمت مخازن آب پلی اتیلن قالب های مختلف با حجم یکسان در چیست؟

چرا مخازن افقی از مخازن عمودی با حجم یکسان گرانترند؟ علت تفاوت قیمت مخزن مکعبی 1000 لیتری با مخزن افقی 1000 لیتری در چیست؟ چرا قیمت مخزن 1000 لیتری عمودی با مخزن 750 لیتری افقی یکسان است؟

تمایل به خرید مخازن پلی اتیلن در سال های اخیر موجب به وجود آمدن سوالات بسیاری در این خصوص شده و دلیل این یکسان نبودن قیمت مخازن آب پلی اتیلن قالب های مختلف با حجم یکسان را از ما پرس و جو می نمایند.

در پاسخ به سوال های فوق باید بگوییم که قیمت مخازن پلی اتیلن و مخزن پلی اتیلن طبرستان و پلاستونیک و کوشاپلاست و … به پارامترهای مختلفی بستگی دارد . اما به طور کلی باید بگوییم که مواد اولیه، تاثیر گزارترین پارامتر ارزش گذاری و قیمت گذاری یک محصول پلی اتیلنی به حساب می آید. در نتیجه با فرض یکسان بودن کیفیت مواد اولیه، وزن مواد اولیه باعث می شوند تا یک محصول نسبت به سایر محصولات با حجم یکسان افزایش یا کاهش یابد.

به عنوان مثال مخزن 1000 لیتری افقی به دلیل دارا بودن پایه های پلی اتیلنی، وزن بیشتری نسبت به مخزن 1000 لیتری عمودی پیدا کرده در نتیجه قیمتش بیشتر می باشد. این مثال برای سایر مخازن مکعبی و زیرپله ای نیز صدق می کند.

مقالات مرتبط انتخابی:

یکی از جدیدترین روش های تولید مخازن آب کشاورزی، استفاده از ورق های پلی اتلینی خاصی است که به این نوع مخازن، مخازن آب کشاورزی ژئوممبران می گویند.

همانطور که می دانید وجود و اهمیت آب برای کشاورزی از موضوعاتی می باشد که غیر قابل انکار بوده و بسیار موثر می باشد و داشتن مخزن آب کشاورزی های متعدد می تواند سهم برزگی را در تامین آب مورد نیاز کشاورزان داشته باشد. به همین دلیل مهندسین ما سعی بر ان دارند تا بهترین و بزرگ ترین مخزن آب کشاورزی را طراحی کنند و امروزه در طراحی این مخازن ها از ورق های  ژئوممبران  استفاده می شود . استفاده از این ورق های در ساخت مخزن آب کشاورزی دارای یک سری مزیت ها و معایب می باشد که در بخش های بعدی راجع به آن ها توضیحاتی ارائه خواهد شد.

ورق های پلی اتیلن برای ساخت مخازن آب کشاورزی

ژئوممبران یکی از مدرن ترین و با کیفیت ترین ورق های عایق بندی می باشد که در بسیاری از ساخت و سازها و صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. این محصول بدون نیاز داشتن به زیر ساخت خاصی به راحتی مورد استفاده می باشد.  ژئوممبران  به شکل ورق های بسیار براق تولید و عرضه بازار می شوند که مصرف کنندگان می توانند با استفاده از جوشکاری حرارتی این ورق ها را به هم دیگر متصل کنند. جنس این ورق ها از پلی اتین می باشد که در برخی موارد از پلی وینیل کلراید  یا PVC نیز تولید می شوند. علاوه بر پلی اتین در ساختار ورق های ژئوممبران حدود ۳ درصد از carbon black استفاده می شود که این عنصر سبب می شود رنگ ورق های سیاه باشند. و مقاومت آنها را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید افزایش می دهد. ورق های  ژئوممبران  بسیار نفوذ ناپذیر بوده و همین امر سبب شده تا این محصول از با کیفیت ترین و مقاوم ترین ورق های عایق شناخته شده باشد. ورق های  ژئوممبران  بهترین جایگزین برای عایق بندی های قدیمی می باشد.

پرسش های مشتریان

سوال – سعیدی : تعداد پایه ها توی استحکام مخزن تاثیری داره یا مخزن پلی اتیلنی ۵۰۰ لیتری ۵ پایه هم هست؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر قربان الزاما تعداد پایه های بیشتر برای یک مخزن ۵۰۰ لیتری مزیت محسوب نمی شوند. بلکه طراحی قالب نکته تعیین کننده در این زمینه است. مخزن ۵۰۰ لیتری با ۵ پایه نداریم.

سوال – صفاریان :مخزنی با حجم ۵۰۰۰۰ لیتر برای نگهداری اسید نیاز داریم .آیا موجود است؟
پاسخ کارشناس فروش: ابتدا باید نوع اسید را به کارشناسان فروش ما اعلام نمایید. مخازن موجود در انبار فروشگاه مخزن بازار در بازه حجمی 70 تا 20000 لیتر قابلیت ذخیره سازی طیف وسیعی از اسید ها را دارند.

سوال – امیدی : سلام میشه این مخزن پلی اتیلن کتابی رو پشت هم به همدیگه وصل کرد؟
پاسخ کارشناس فروش: سلام بله قربان می توانید چیدمانشان را به این صورت قرار دهید و به روش سری یا موازی به هم متصل سازید تا به حجم آب مورد نیازتان دست یابید

سوال – حامد رستگاری:سلام مخزن پلی اتیلن ۷۰۰ لیتری برای نگهداری آبلیمو مناسب است؟
پاسخ کارشناس فروش: بله مناسب است. منتهی باید اتصالات آن پلی اتیلنی نصب شود.

سوال – کاظم محمودی: آیا امکان نصب فیتینگ روی قسمت محدب مخازن زیرپله هست؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر، تنها در مکان های مشخص شده بر روی بدنه مخازن زیرپله ای می توان اتصالات نصب کرد.

سوال – حسینیان: سلام میخواستم بدونم حتی اگر مخزن پلی اتیلن رو زیر سقف بزاریم دیوار چینی کنیم بازم باید از سه لایه استفاده بشه؟
پاسخ کارشناس فروش: اگر نوری در محل نصب مخزن پلی اتیلنی وجود داشته باشه امکان جلبک زدن در مخازن تک لایه وجود دارد.

سوال – هاشم بابایی: سلام آیا مخزن پلی اتیلن ۵۰۰۰ تک لایه برای نگهداری اسید نیتریک ۵۰% مناسب است؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر. حداکثر اسید نیتریک 30% امکان ذخیره سازی در مخازن پلی اتیلن معمولی دارد.

سوال – توکلی: برای اینکه فیتینگ برنجی نشتی نکنه درون مخزن چه کاری میشود کرد؟
پاسخ کارشناس فروش:

سوال – احمدیان: آیا سود سوزآور برای این مخازن پلی اتیلنی مشکلی پیش نمی آورد؟
پاسخ کارشناس فروش: خیر. بدون هیچگونه مشکلی می توانید از این مخزن استفاده نمایید.

سوال – قروه ای: با توجه به اینکه زیر پله تاریک هست آیا میشه از مخزن پلی اتیلن زیرپله تک لایه استفاده کرد؟
پاسخ کارشناس فروش: در صورتی که نوری در محل نصب مخزن وجود ندارد می توانید از مخزن تک لایه نیز استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

مخزن آب پلی اتیلن اصفهان

قیمت مخزن آب پلی اتیلن در اصفهان | فروش مخزن، منبع و تانکر آب در اصفهان

مخزن آب پلی اتیلن برای ذخیره سازی و نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *