راهنمای خرید مخزن آب
راهنمای خرید مخزن آب

کاملترین راهنمای خرید مخزن آب

خرید مخزن آب بدون داشتن اطلاعات اولیه و نیازسنجی برای کاربرد مد نظر شما می تواند موجب پرداخت هزینه بیشتر و یا انتخاب نادرستی شود. برای حل این مشکل ما راهنمای خرید مخزن آب را برای شما آماده کرده ایم. با در نظر گرفتن نکات ذیل می توانید بهترین انتخاب برای خرید مخزن آب داشته باشید.

ابتدا باید جنس مخزن آب را انتخاب نمایید

مخزن آب پلاستیکی و مخزن آب فلزی پر طرفدار ترین مخازن ذخیره سازی آب در یک دهه گذشته در ایران هستند. اما به دلیل مزایای مخازن آب پلاستیکی که از پلی اتیلن بهداشتی و با کیفیت ساخته شده اند موجب شده کمتر کسی به دنبال خرید مخزن فلزی باشد مگر اینکه نیاز به مخزنی با ابعاد خاصی داشته باشد و یا محل نصب مخزن به گونه ای است که در کنار شعله های آتش و یا امکان برخورد بسیار شدید اجسام به مخزن وجود داشته باشد. البته معمولاً محل نصب مخزن در محل های ایمنی انجام می شود و کمتر شاهد چنین مواردی خواهیم بود.

اصلی ترین مشکل مخازن آب فلزی زنگ زدگی و خورندگی آن است

البته به دلیل تنوع ابعاد و طرح های مخازن پلی اتیلن در سال های اخیر، بسیاری از مشتریانی که فضای نصب مخزن نامناسبی نیز داشتند توانستند مخزن پلی اتیلنی سازگار با ابعاد خود را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

در کل برای بسیاری از مصارف خانگی و صنعتی، ما مخزن پلی اتیلن را پیشنهاد می کنیم. برای اینکه از مزایای این مخازن اطلاع پیدا کنید پیشنهاد می کنیم مقاله مزایا و معایب مخازن پلی اتیلن را مطالعه فرمایید.

قیمت مخزن آب

قیمت مخزن آب برای برخی از مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این رابطه باید دو نکته را در نظر بگیرید. یکی اینکه مخازن آب موجود در بازار به دلیل تفاوت در مواد اولیه، طول عمر، بهداشتی بودن یا نبودن، گارانتی و خدمات پس از فروش و … تفاوت هایی دارند. نکته دوم این است که باید دقت کنید تا مخزن را به قیمت واقعی آن تهیه فرمایید. متاسفانه بارها ما شاهد این موضوع بودیم که برخی از فروشندگان با قیمت بسیار بالاتری از قیمت واقعی اقدام به فروش می کنند. یکی از اهداف مخزن بازار آگاهی بخشی به مشتریان در همین مورد است. در این راستا برای مشاهده لیست قیمت مخزن آب پلی اتیلن و پلاستیکی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

به ضد جلبک بودن، ضدیووی و آنتی با کتری بودن مخزن آب توجه فرمایید

اگر مخزن آب قرار است در فضایی نصب شود که نور به آن تابیده می شود حتماً باید خاصیت ضد جلبکی داشته باشد. در غیر این صورت آب درون آن جلبک خواهد زد و شرایط برای رشد باکتری ها فراهم شده و آن آب برای مصارف بهداشتی غیر قابل استفاده خواهد بود.

مخزن آب پلی اتیلن
مخزن آب پلی اتیلن

در میان مخازن پلی اتیلنی، مخزن آب پلی اتیلن سه لایه ضد جلبک بوده و انتخاب مناسبی است. همچنین باید دقت شود که بدنه مخزن آنتی یو وی باشد. در واقع در برابر اشعه یو وی آفتاب مقاومت داشته تا دچار پوسیدگی و ترک نشود.

حجم مورد نیاز مخزن ذخیره آب خود را به درستی تخمین بزنید

شما باید در کاربرد مد نظر خودتان بتوانید حجم مورد نیاز را به درستی تخمین بزنید. در کاربردهای صنعتی باید کارشناس مربوطه این موضوع را اعلام نماید.

برای استفاده از مخزن آب، به عنوان تانکر آب ساختما نیز به ازای هر واحد 250 لیتر آب نیاز خواهید داشت. یعنی به عنوان مثال برای آپارتمانی با 4 واحد 1000 لیتر ذخیره سازی آب نیاز است تا در صورت افت فشار و یا قطعی آب دچار کمترین مشکل شوید.

انتخاب محل نصب مخزن آب و آماده سازی آن

این موضوع پیش پا افتاده بسیار بسیار با اهمیت است و عدم توجه به آن باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. علاوه بر این باید شما محل هایی که مخزن از آن ها قرار است عبور داده شود مثل درب ها، راهروها و … نیز در نظر گرفته شود.

نصب مخزن آب
برای نصب مخزن آب به چه نکاتی توجه نماییم

مکان نصب مخزن آب معمولاً در داخل ساختمان و در جاهایی که کمتر در معرض دید هستند انتخاب می شوند . مکان هایی همچون پارکینگ ، زیر زمین ، موتورخانه ، پشت بام و … . بنابراین باید ابعاد محل نصب مخزن و فضایی که در دسترس هست در هنگام انتخاب مخزن مد نظر قرار گیرد .برای اینکار می توانید از فروشنده بخواهید شما را راهنمایی کند و یا با ارسال لیست ابعاد به شما اندازه مناسب را تعیین نمایید.

مکان استاندارد نصب در اتاق تاسیسات است. ولی اگر در ساختمان شما چنین فضایی پیش بینی نشده این فضا ها را بررسی فرمایید: نزدیک پمپ آب و در حیاط خلوت ، نزدیک پمپ در پیلوت ، پشت بام.

همچنین باید ابعاد مسیر دسترسی به این مکان ها نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا موارد زیادی به ما توسط مشتریان گزارش شده است که محصول خریداری شده ی آنها قابل انتقال به محل نصب پیشنهادی آنان نبوده و به ناچار یا مخزن خود را عوض کرده و یا مکان نصب را تغییر داده اند.

مطلب دیگر در این رابطه این است که سطح محل نصب مخزن باید کاملاً صاف بوده و بدون هرگونه  پستی و بلندی باشد زیرا در صورت پر شدن کامل مخزن، به دلیل فشار وارده توسط آب درون آن موجب سوراخی و یا پارگی می شود.

ارسال مخازن آب با رعایت نکات ایمنی انجام شود

در هنگام بارگیری، ارسال و تخلیه مخازن آب باید نکات ایمنی رعایت شود. بارها دیده شده افراد مبتدی به دلیل عدم اطلاع از نکات و قلق های بارگیری و ارسال موجب آسیب رسانی به مخزن می شوند.

فروش مخزن آب
فروش مخزن آب و ارسال فوری در تهران و سراسر کشور

مخازن آب مخزن بازار توسط رانندگان آموزش دیده شرکت بارگیری و ارسال می شوند از این رو هرگونه آسیب دیدگی پیش از تحویل به مشتری بر عهده ما خواهد بود و مخزن آسیب دیده بدون هیچگونه پیش شرطی تعویض خواهد شد.

مخزن آب باید دارای استاندارد و پروانه بهداشتی باشد

متاسفانه به دلیل تقاضای بالا خرید مخازن آب ما شاهد تولید مخازن آب غیر بهداشتی در کارگاه های زیر زمینی و یا توسط تولید کنندگان سودجو هستیم. کسانی که کیفیت محصول و بهداشتی بودن آن کوچکترین ارزشی برای آنها ندارد. متاسفانه به دلیل عدم نظارت بسیاری از این محصولات به نام شرکت های بزرگ نیز تولید می شود. برخی از این شرکت ها با افزودن مواد گوناگون در پی افزایش وزن و ضخامت محصولات کرده تا مردم را فریب دهند.

مخزن آب پلی اتیلن
مخزن آب پلی اتیلن دارای نشان استاندارد و سیب سلامت از وزارت بهداشت

حتماً خرید مخزن آب را از فروشگاه های معتبر انجام دهید و قیمت را فدای سلامتی و کیفیت نکنید. از فروشنده برگه های تاییده استاندارد و بهداشت را بخواهید.

در این خصوص ما در فروشگاه مخزن بازار، به دلیل اهمیت داشتن این موضوع تنها به فروش محصولات با کیفیت ترین تولید کنندگان مخازن آب پلی اتیلنی می نماییم. شرکت های پلاستونیک، طبرستان، کوشاپلاست و تهران پلیمر که سالهاست در این حوزه ها فعالیت دارند و کیفیت محصولاتشان برای تمامی فنی کاران مسجل شده است. در صورت تمایل به خرید می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط انتخابی:

1- سایز مخزن پلی اتیلن چقدر باشد؟

عناصر مهمی در انتخاب اندازه‌ی مخزن پلی اتیلن تاثیر گذارند. مخزن‌های بزرگتر پلی اتیلنی نیاز ندارند که مرتباً پر و خالی شوند. این می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه، زمان و مقدار کاری که برای دوباره پر کردن مخزن نیاز است، شود. مخازن پلی اتیلن بزرگتر نسبت به چند مخزنِ کوچکتر در کنار هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند. از طرفی دیگر مخازن کوچکتر در هنگام وقوع یک واقعه‌ی خروجِ محتویات مخزن، هزینه‌ی اقتصادی کمتری را به شما تحمیل می‌کنند.

2- کاربرد مخزن پلی اتیلن و مورد استفاده از آن چیست؟

مخازن پلی اتیلن عمودی برای نگه داری و ذخیره سازیدر جای ثابت طراحی شده‌اند و مخازن پلی اتیلن افقی علاوه بر ذخیره آب به صورت ثابت ، برای سوار شدن بر روی کامیون‌های بزرگ و حمل و نقل مناسب هستند.

3- ضخامت و وزن مخزن چقدر باشد؟

این موضوع کاملاً به چگالی و سنگینی موادی که می خواهید درون مخزن نگهداری کنید وابسته است. مخازن استاندارد مخزن آب دات کام برای بسیاری از مخازن پلی اتیلنی که قرار است ذخیره سازی انجام داده یا در حمل و نقل استفاده شوند، مناسب است. اگر مخزن قرار است در محیطی داخلی قرار گیرد یا در محیطی خارجی در زیر یک سقف قرار گیرد، نیز همین مخازن استاندارد مخزن آب دات کام مناسب هستند. اما اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که مشکلی پیش نخواهد آمد و می‌خواهید مخازن خودتان عمر بیشتری داشته باشند پس می‌توانید به سراغ گزینه‌ی گران تر بروید و مخازن پلی اتیلن سوپریور مخزن آب دات کام را تهیه کنید. مخصوصا اگر مخازنی که میخواهید تهیه کنید فوق حجیم هستند، مخزن سوپریور مخزن آب دات کام پیشنهاد می‌شود.

4- آیا نیاز به خدمات پس از فروش و گارانتی خواهم داشت؟

همیشه در نظر داشته باشید که چقدر گارانتی برای شما مهم است. اگر مشکلی برای مخزن پیش بیاید، فروشنده از گارانتی استفاده می‌کند تا خدماتی برای مخزن فراهم کند و آن را بهبود دهد؟ همینطور این مهم است که بدانید نصب مخزن توسط خودتان بر روی گارانتی اثری دارد یا خیر.

5- قیمت مخازن پلی اتیلن در بازار متنوع است. مخزن گران یا ارزان تهیه کنم؟

با حقیقت‌هایی که از توضیحات قبلی دریافت کرده‌اید، می‌توانید در نظر بگیرید که قیمت ارائه شده برای مخزن پلی اتیلنِ مورد نظر مناسب است یا خیر. ابتدا تمام ویژگی‌ها را با بقیه‌ی مخازن پلی اتیلن مقایسه کنید و همینطور هدف استفاده‌ی خودتان از آن را نیز در نظر داشته باشید. در نهایت نیز خدمات پس از فروش و همینطور گارانتی را در نظر داشته باشید و با محصول دیگر شرکت‌ها آن را مقایسه کنید. حالا که این موارد را در نظر گرفتید، پایین قیمت ترین مخزنی که تمام موارد موردنیاز شما را تامین می‌کند می‌تواند بهترین گزینه باشد. البته باید اطمینان حاصل کنید که قیمت پایین به معنای کیفیت پایین مخزن نباشد.

6- از میان مخازن پلی اتیلن، فایبرگلاس و فلزی کدام یک انتخاب بهتری برای من است؟

همه‌ی مخازن در دسته های مختلف نقاط قوت و نقاط ضعف خود را دارند. مخازنی که از دیگر جنس ها ساخته شده‌اند امکان دارد ماندگاری بیشتری داشته باشند و در شرایط مختلف محیطی و جوی نگه‌دارنده‌ی بهتری باشند اما قیمت بسیار بالاتری دارند و همینطور انعطاف مخازن پلی اتیلن که می‌توان آنها را تقریبا با هر شکلی با قیمت مناسب تهیه کرد را دارا نیستند.

پرسش های مشتریان

رضا میرهاشمی:
سلام، من می خواستم به عنوان فلاسک آب از این مخزن در کارگاه ساختمانی استفاده کنم. تا چه زمانی آب داخل مخزن سرد می ماند؟

پاسخ: با سلام. یک مخزن ۷۰ لیتری با شیر آب یک دوم می تواند به راحتی جایگزین فلاسک آب شود. جنس این مخازن به گونه ای است که در مقابل انتقال حرارت به خوبی مقاومت می کند.

محسن رحمانی:

سلام ببخشید میخاستم مخازن پلی اتلین تا چند درجه تحمل دارن برای نگهداری اب در دمای ۸۰ درجه تا ۱۰۰ درجه مناسبه

پاسخ: سلام ، دوست عزیز حداکثر دمایی که شرکت گارانتی می کند ۵۵+ درجه می باشد.

اکبر

سلام این مخازن سه لایه عایق حرارت هستند؟یعنی در معرض هوای ازاد دمای اب داخلش گرم و سرد نمیشه یا درزمستون در مناطق سرد اب توش یخ نمی زنه،؟ لطفا راهنمایی بفرمایین اگه تو ایمیل جواب بدین ممنون میشم.

پاسخ:سلام این مخازن نسبت به مخازن فلزی مقاومت دمایی بیشتری دارند و دنای آب را در زمان بیشتری حفظ می کنند. اگر نوع فومدار انها تهیه شوند این مقامت دمایی بسیار بیشتر خواهد شد.

امیری
سلام.مخزن ۱۵۰۰لیتری ایستاده با وسایل ورودی خروجی برای استفاده در آپارتمان می خواستم قیمت بپرسم.تشکر

پاسخ: سلام پاسخ خدمتتان ایمیل شد.

احمد رضا منتظری
با سلام من از شهرستان اسفراین در خراسان شمالی می باشم
می خواستم ببینم یک تانکر ۴۰۰ لیتری سه لایه را چگونه می توان خرید وطریقه ارسال چگونه است

پاسخ: سلام بله ارسال محصولات پلاستونیک از طریق نزدیکترین نمایندگی و یا انبارهای کارخانه در سراسر کشور امکانپذیر است. پاسخ های تکمیلی خدمتتان ارسال شد.

ستارزاده
با سلام لطفا”
۱-برای ۵۰ نفر در یک کارخانه مخزن ۲۰۰۰ لیتری کافی است؟
۲-مخزن یک با دو و سه لایه چه فرقی میکنه؟چه مشخصات معایب و مزیت دارند؟
۳-مشخصات پمپ جهت استفاده از خروجی تانک برای مصارف سرویس بهداشتی چه میباشد؟

سلام

پاسخ:
۱- هر نفر در یک روز ۱۵۰ لیتر آب مصرف می کند. پیشنهاد می کنیم ۵۰درصد این مقدار را برای هر نفر در نظر بگیرید و برای ۵۰ نفر حداقل ۳۰۰۰ لیتر در هر روز ذخیره داشته باشید. اگر آب لوله کشی همیشه در دسترس است و مخزن مرتب پر می شود ۲۰۰۰ لیتر کافی خواهد بود.
۲-مخازن سه لایه و بیشتر به واسطه لایه های رنگی داخلی مانع از عبور نور می شوند و اجازه رشد جلبک را نمی دهند.
۳-نیاز به کارشناسی در محل دارد.
موفق باشید

مطلب پیشنهادی

تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ

بهترین تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ و مزرعه

مخزن، منبع یا تانکر آب برای باغ و مزرعه در حال حاضر به دلیل مشکلات …

3 نظرات

  1. سلام
    برای یه باغ ۱۰۰۰ منری با ۴۸ عدد درخت مخزن چند لیتری مناسب است؟
    با تشکر

    • سلام. میزان حجم آب مورد نیاز به عوامل زیادی بستگی داره و نمی تونیم خدمتتون حجم مناسبی بگیم. یا باید با یک کارشناس کشاورزی مشورت بگیرید که اون هم باز مقدار خیلی دقیق نمیتونن بدن خدمتتون. یا بهتر است به صورت تجربی آب مورد نیاز یک درخت رو محاسبه بفرمایید و سپس با توجه به کل درختانتون محاسبه بفرمایید.

  2. با سلام من میخواهم بصورت عمده تعدادی مخزن اب خریداری کنم
    و میخواهم فروشگاه مخزن اب بزنم
    ایا بصرفه میباشد؟
    چه نوع مخزنی استفاده و فروشش بهتره؟
    از جه برندی استفاده کنم ؟
    ممنون میشم اطلاعات کامل رو در اختیارمون بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *