راهنمای خرید مخزن آب
راهنمای خرید مخزن آب

کاملترین راهنمای خرید مخزن آب

خرید مخزن آب بدون داشتن اطلاعات اولیه و نیازسنجی برای کاربرد مد نظر شما می تواند موجب پرداخت هزینه بیشتر و یا انتخاب نادرستی شود. برای حل این مشکل ما راهنمای خرید مخزن آب را برای شما آماده کرده ایم. با در نظر گرفتن نکات ذیل می توانید بهترین انتخاب برای خرید مخزن آب داشته باشید.

ابتدا باید جنس مخزن آب را انتخاب نمایید

مخزن آب پلاستیکی و مخزن آب فلزی پر طرفدار ترین مخازن ذخیره سازی آب در یک دهه گذشته در ایران هستند. اما به دلیل مزایای مخازن آب پلاستیکی که از پلی اتیلن بهداشتی و با کیفیت ساخته شده اند موجب شده کمتر کسی به دنبال خرید مخزن فلزی باشد مگر اینکه نیاز به مخزنی با ابعاد خاصی داشته باشد و یا محل نصب مخزن به گونه ای است که در کنار شعله های آتش و یا امکان برخورد بسیار شدید اجسام به مخزن وجود داشته باشد. البته معمولاً محل نصب مخزن در محل های ایمنی انجام می شود و کمتر شاهد چنین مواردی خواهیم بود.

اصلی ترین مشکل مخازن آب فلزی زنگ زدگی و خورندگی آن است

البته به دلیل تنوع ابعاد و طرح های مخازن پلی اتیلن در سال های اخیر، بسیاری از مشتریانی که فضای نصب مخزن نامناسبی نیز داشتند توانستند مخزن پلی اتیلنی سازگار با ابعاد خود را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

در کل برای بسیاری از مصارف خانگی و صنعتی، ما مخزن پلی اتیلن را پیشنهاد می کنیم. برای اینکه از مزایای این مخازن اطلاع پیدا کنید پیشنهاد می کنیم مقاله مزایا و معایب مخازن پلی اتیلن را مطالعه فرمایید.

قیمت مخزن آب

قیمت مخزن آب برای برخی از مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این رابطه باید دو نکته را در نظر بگیرید. یکی اینکه مخازن آب موجود در بازار به دلیل تفاوت در مواد اولیه، طول عمر، بهداشتی بودن یا نبودن، گارانتی و خدمات پس از فروش و … تفاوت هایی دارند. نکته دوم این است که باید دقت کنید تا مخزن را به قیمت واقعی آن تهیه فرمایید. متاسفانه بارها ما شاهد این موضوع بودیم که برخی از فروشندگان با قیمت بسیار بالاتری از قیمت واقعی اقدام به فروش می کنند. یکی از اهداف مخزن بازار آگاهی بخشی به مشتریان در همین مورد است. در این راستا برای مشاهده لیست قیمت مخزن آب پلی اتیلن و پلاستیکی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

به ضد جلبک بودن، ضدیووی و آنتی با کتری بودن مخزن آب توجه فرمایید

اگر مخزن آب قرار است در فضایی نصب شود که نور به آن تابیده می شود حتماً باید خاصیت ضد جلبکی داشته باشد. در غیر این صورت آب درون آن جلبک خواهد زد و شرایط برای رشد باکتری ها فراهم شده و آن آب برای مصارف بهداشتی غیر قابل استفاده خواهد بود.

مخزن آب پلی اتیلن
مخزن آب پلی اتیلن

در میان مخازن پلی اتیلنی، مخزن آب پلی اتیلن سه لایه ضد جلبک بوده و انتخاب مناسبی است. همچنین باید دقت شود که بدنه مخزن آنتی یو وی باشد. در واقع در برابر اشعه یو وی آفتاب مقاومت داشته تا دچار پوسیدگی و ترک نشود.

حجم مورد نیاز مخزن ذخیره آب خود را به درستی تخمین بزنید

شما باید در کاربرد مد نظر خودتان بتوانید حجم مورد نیاز را به درستی تخمین بزنید. در کاربردهای صنعتی باید کارشناس مربوطه این موضوع را اعلام نماید.

برای استفاده از مخزن آب، به عنوان تانکر آب ساختما نیز به ازای هر واحد 250 لیتر آب نیاز خواهید داشت. یعنی به عنوان مثال برای آپارتمانی با 4 واحد 1000 لیتر ذخیره سازی آب نیاز است تا در صورت افت فشار و یا قطعی آب دچار کمترین مشکل شوید.

انتخاب محل نصب مخزن آب و آماده سازی آن

این موضوع پیش پا افتاده بسیار بسیار با اهمیت است و عدم توجه به آن باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. علاوه بر این باید شما محل هایی که مخزن از آن ها قرار است عبور داده شود مثل درب ها، راهروها و … نیز در نظر گرفته شود.

نصب مخزن آب
برای نصب مخزن آب به چه نکاتی توجه نماییم

مکان نصب مخزن آب معمولاً در داخل ساختمان و در جاهایی که کمتر در معرض دید هستند انتخاب می شوند . مکان هایی همچون پارکینگ ، زیر زمین ، موتورخانه ، پشت بام و … . بنابراین باید ابعاد محل نصب مخزن و فضایی که در دسترس هست در هنگام انتخاب مخزن مد نظر قرار گیرد .برای اینکار می توانید از فروشنده بخواهید شما را راهنمایی کند و یا با ارسال لیست ابعاد به شما اندازه مناسب را تعیین نمایید.

مکان استاندارد نصب در اتاق تاسیسات است. ولی اگر در ساختمان شما چنین فضایی پیش بینی نشده این فضا ها را بررسی فرمایید: نزدیک پمپ آب و در حیاط خلوت ، نزدیک پمپ در پیلوت ، پشت بام.

همچنین باید ابعاد مسیر دسترسی به این مکان ها نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا موارد زیادی به ما توسط مشتریان گزارش شده است که محصول خریداری شده ی آنها قابل انتقال به محل نصب پیشنهادی آنان نبوده و به ناچار یا مخزن خود را عوض کرده و یا مکان نصب را تغییر داده اند.

مطلب دیگر در این رابطه این است که سطح محل نصب مخزن باید کاملاً صاف بوده و بدون هرگونه  پستی و بلندی باشد زیرا در صورت پر شدن کامل مخزن، به دلیل فشار وارده توسط آب درون آن موجب سوراخی و یا پارگی می شود.

ارسال مخازن آب با رعایت نکات ایمنی انجام شود

در هنگام بارگیری، ارسال و تخلیه مخازن آب باید نکات ایمنی رعایت شود. بارها دیده شده افراد مبتدی به دلیل عدم اطلاع از نکات و قلق های بارگیری و ارسال موجب آسیب رسانی به مخزن می شوند.

فروش مخزن آب
فروش مخزن آب و ارسال فوری در تهران و سراسر کشور

مخازن آب مخزن بازار توسط رانندگان آموزش دیده شرکت بارگیری و ارسال می شوند از این رو هرگونه آسیب دیدگی پیش از تحویل به مشتری بر عهده ما خواهد بود و مخزن آسیب دیده بدون هیچگونه پیش شرطی تعویض خواهد شد.

مخزن آب باید دارای استاندارد و پروانه بهداشتی باشد

متاسفانه به دلیل تقاضای بالا خرید مخازن آب ما شاهد تولید مخازن آب غیر بهداشتی در کارگاه های زیر زمینی و یا توسط تولید کنندگان سودجو هستیم. کسانی که کیفیت محصول و بهداشتی بودن آن کوچکترین ارزشی برای آنها ندارد. متاسفانه به دلیل عدم نظارت بسیاری از این محصولات به نام شرکت های بزرگ نیز تولید می شود. برخی از این شرکت ها با افزودن مواد گوناگون در پی افزایش وزن و ضخامت محصولات کرده تا مردم را فریب دهند.

مخزن آب پلی اتیلن
مخزن آب پلی اتیلن دارای نشان استاندارد و سیب سلامت از وزارت بهداشت

حتماً خرید مخزن آب را از فروشگاه های معتبر انجام دهید و قیمت را فدای سلامتی و کیفیت نکنید. از فروشنده برگه های تاییده استاندارد و بهداشت را بخواهید.

در این خصوص ما در فروشگاه مخزن بازار، به دلیل اهمیت داشتن این موضوع تنها به فروش محصولات با کیفیت ترین تولید کنندگان مخازن آب پلی اتیلنی می نماییم. شرکت های پلاستونیک، طبرستان، کوشاپلاست و تهران پلیمر که سالهاست در این حوزه ها فعالیت دارند و کیفیت محصولاتشان برای تمامی فنی کاران مسجل شده است. در صورت تمایل به خرید می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط انتخابی:

متداولترین روش تولید مخازن پلی اتیلن استفاده از فرایند قالب گیری چرخشی است که به آن دورانی نیز می گویند است. این فرایند در فشار پایین و دمای بالا انجام می‌شود و در این حین قالب مورد نظر حول دو محور عمود بر هم به اندازه ۳۶۰ درجه چرخانده می‌شود تا یک شی یک تکه‌ی تو خالی به وجود بیاید.

قالبی که پلاستیک یا پلی اتیلن در آن ریخته می‌شود تا شکل موردنظر را به خود بگیرد از جنس فولاد می‌باشد و ابدا تغییر شکل نمی‌دهد تا اینکه مخزن پلی اتیلن به صورت دقیقی به شکل دلخواه دربیاید. در مرحله‌ی اول قالب گیری دورانی با یک فرم از پودر پلی اتیلن پر می‌شود. مقدار پلیمری که در قالب ریخته می‌شود به اندازه‌ی مخزن (حجیم، فوق حجیم، ۱۰۰۰۰ لیتری یا ۲۰۰۰۰ لیتری یا بیشتر) و ضخامتی که لازم دارد (بسته به استفاده‌ای که قرار است از آن شود و مایعاتی که در آن نگه داری خواهد شد)، بستگی دارد. در ادامه قالب به همراه پودری که داخل آن وجود دارد، به کوره منتقل می‌شود تا ضمن چرخش حرارت ببنید. گرما به آرامی پلیمر داخل قالب را ذوب می‌کند و در حالی که قالب به آرامی حول دو محور مختلف چرخانده می‌شود، پودر داخلِ قالبِ کاملا ذوب شده و توسط کامپیوتری که زاویه چرخش و سرعت را کنترل می‌کند و با آن می‌توان اندازه،‌ شکل و ضخامت را به راحتی انتخاب کرد، شکل دلخواهی به خودش می‌گیرد.

مرحله‌ی دوم به خنک کردن مربوط می‌شود. چرخش هنوز هم ادامه پیدا می‌کند در پایان این مرحله به قالب اجازه داده می‌شود تا خنک شود و حرارت آن کاملا از دست برود. در طول این مدت پلاستیک و پلی اتیلنِ داخلِ قالب کاملا جامد شده و به شکل سطح داخلیِ قالب درمی‌آید. این فرایند معمولا به چند ساعت زمان نیاز دارد.

مرحله‌ی سوم و نهایی به جداسازی و استخراج مخزن پلی اتیلن از قالب مربوط می‌شود. مخازن کوچکتر که فوق حجیم نیستند را به راحتی می‌توان با دست از قالب جدا کرد و مورد استفاده قرار داد اما مخازن حجیم و فوق حجیم باید با استفاده از یک بالابر یا تجهیزات بزرگ دیگر جدا سازی شوند. روش چرخشی نسبت به روش‌ تزریقی و روش‌های دیگر ارزان تر است. امروزه مخازن پلی اتیلنی که از طریق روش قالب گیری چرخشی ساخته می‌شود بهترین نوع قالب‌ها از نظر مقاوت در برابر نشتی و مقرون به صرفه بودن می‌باشد.

پرسش های مشتریان

سوال: مخزن آب پلی اتیلن شرکت شما رو میشه به عنوان مخزن آب روی ماشین استفاده کرد؟

پاسخ: برای حمل بهتر است از مخازن آب تقویت شده و یا ماژولار شرکت ما استفاده نمایید. مخازن معمولی پلی اتیلنی آب در بلند مدت ممکن است آسیب ببیند.

سوال – مصلحی: سلام ، مخزن آب پلی اتیلن ۴۰۰۰ لیتری برای یک ساختمان ۲۰ واحدی مناسبه ؟

پاسخ: 4000 لیتر برای 20 واحد کم است و ممکن است در صورت قطعی و یا افت فشار زیاد آب بعضی از واحد ها دچار مکشل شوند . ما مخزن پلی اتیلن 5000 لیتری را به شما پیشنهاد می دهیم.

سوال – کیانی نیا : تو بازار انواع مختلفی از مخازن وجود دارد. چطوری میشه فهمید مخزن آب از مواد دسته دوم و کهنه ساخته شده است یا نه؟

پاسخ: برند محصول، قیمت پایین، گارانتی نکردن و یا اعلام گارانتی های طولانی مدت، ظاهر مخزن، ضخامت بیش از حد. تمامی این موارد می تواند نشانه هایی از بی کیفیت بودن مخزن باشد. عموماً مخازنی که از مواد دسته دوم یا کهنه ساخته می شوند علی رغم ارزان بودن ضخامت بیشتری نسبت به میانگین ضخامت برندهای معتبر موجود در بازار دارند.

سوال – تهرانی :سلام. یه سوال داشتم میخواستم بدونم تو سرما این مخزن های پلی اتیلنی مثل مخزن فلزیا یخ میزنن یا نه؟

پاسخ: اگر در طولانی مدت آب داخل مخزن اگر در جریان و در حال مصرف نباشد ممکن است دچار یخزدگی شود. اگر در زمانی طولانی در ساختمان یا ویلا تشریف ندارید بهتر است آب داخل لوله ها و مخزن را تا حد امکان تخلیه کنید تا دچار مشکلات ناشی از یخزدگی و ترکیدن لوله ها نشوید.

سوال – محسن البرزی: من یه مخزن آب پلی اتیلنی می خوام بذارم تو تراس خونمون برای زمانایی که آب ساختمون قطع میشه. این مخزن تک لایه هاتون بهتر بخرم یا سه لایه؟

پاسخ: پیشنهاد می کنیم از نوع سه لایه این مخزن پلی اتیلن تهیه فرمایید. تا مشکل جلبک زدن در داخل مخزن در تراس نداشته باشیم.

سوال: رضا دماوندی: سلام علیکم. آیا محدودیتی برای نصب فیتینگ بر روی تانکر پلی اتیلنی مثلاً ده هزار لیتری وجود دارد؟ من هر چهار طرف آن فیتینگ ۴ اینچ نصب کردم ولی همسایه تاسیساتیمون می گفت این کار مخزن را ضعیف می کند. کسی می داند؟

پاسخ: هر چقدر اتصالات کمتری در مخزن نصب شود، استحکام و عمر مخزن بیشتر میشود .

مطلب پیشنهادی

تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ

بهترین تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ و مزرعه

مخزن، منبع یا تانکر آب برای باغ و مزرعه در حال حاضر به دلیل مشکلات …

3 نظرات

  1. سلام
    برای یه باغ ۱۰۰۰ منری با ۴۸ عدد درخت مخزن چند لیتری مناسب است؟
    با تشکر

    • سلام. میزان حجم آب مورد نیاز به عوامل زیادی بستگی داره و نمی تونیم خدمتتون حجم مناسبی بگیم. یا باید با یک کارشناس کشاورزی مشورت بگیرید که اون هم باز مقدار خیلی دقیق نمیتونن بدن خدمتتون. یا بهتر است به صورت تجربی آب مورد نیاز یک درخت رو محاسبه بفرمایید و سپس با توجه به کل درختانتون محاسبه بفرمایید.

  2. با سلام من میخواهم بصورت عمده تعدادی مخزن اب خریداری کنم
    و میخواهم فروشگاه مخزن اب بزنم
    ایا بصرفه میباشد؟
    چه نوع مخزنی استفاده و فروشش بهتره؟
    از جه برندی استفاده کنم ؟
    ممنون میشم اطلاعات کامل رو در اختیارمون بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *