وان پلی اتیلن آزمایشگاه تست بتن

وان پلی اتیلن آزمایشگاه تست بتن به منظور آزمایش سنجش مقاومت بتن مورد استفاده قرار می گیرد. در پروژه های بسیاری برای اندازه گیری مقاومت بتن، در قالب هایی کوچک بتن را ریخته و بعد از شماره گذاری، این نمونه های تولیدی را درون وان پلی اتیلن یا وان پلاستیکی قرار می دهند و پس از گذشت زمان های از پیش تعیین شده نمونه ها را در دستگاه تعیین مقاومت بتن قرار می دهند.

در آزمایش تست بتن دمای آب درون وان را با استفاده از المنت تنظیم می نمایند. نکته ای که وجود دارد این است که حتماً باید از عدم اتصال المنت به بدنه مخزن اطمینان حاصل نمود در غیر این صورت پلی اتیلن بدنه وان تغییر شکل خواهد داد.

نکاتی که در رابطه با وان پلی اتیلن تست بتن بهتر است بدانید

وان پلاستیکی و پلی اتیلنی در صورتی که به صورت تمام حجم پراز آب شود حتماً نیاز به حفاظت کننده های فلزی خواهد داشت. در غیر این صورت به دلیل خاصیت انعطاف پذیری پلی اتیلن ، بدنه وان دچار تغییر شکل می شود. ساخت حفاظ تقویت کننده به راحتی قابل انجام می باشد و حتی خودتان نیز می توانید اقدام به ساخت حفاظ فلزی نمایید.

کف محل قرار گرفتن وان می بایست کاملا صاف باشد ، در صورتی که از کف بتنی استفاده می کنید باید سطح آن سیمان لیسه کشیده شده باشد و قبل از قرار دادن وان در جایگاه ، سطح آن را کاملا جارو نمایید تا هیچ گونه سنگریزه ای باقی نماند.

تنها وان را زمانی جابجا نمایید که داخل آن کاملا خالی باشد و همچنین برای تخلیه آب داخل وان، حتماً از شیر تخلیه استفاده نمایید.

 

 

مقالات مرتبط انتخابی:

1- سایز مخزن پلی اتیلن چقدر باشد؟

عناصر مهمی در انتخاب اندازه‌ی مخزن پلی اتیلن تاثیر گذارند. مخزن‌های بزرگتر پلی اتیلنی نیاز ندارند که مرتباً پر و خالی شوند. این می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه، زمان و مقدار کاری که برای دوباره پر کردن مخزن نیاز است، شود. مخازن پلی اتیلن بزرگتر نسبت به چند مخزنِ کوچکتر در کنار هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند. از طرفی دیگر مخازن کوچکتر در هنگام وقوع یک واقعه‌ی خروجِ محتویات مخزن، هزینه‌ی اقتصادی کمتری را به شما تحمیل می‌کنند.

2- کاربرد مخزن پلی اتیلن و مورد استفاده از آن چیست؟

مخازن پلی اتیلن عمودی برای نگه داری و ذخیره سازیدر جای ثابت طراحی شده‌اند و مخازن پلی اتیلن افقی علاوه بر ذخیره آب به صورت ثابت ، برای سوار شدن بر روی کامیون‌های بزرگ و حمل و نقل مناسب هستند.

3- ضخامت و وزن مخزن چقدر باشد؟

این موضوع کاملاً به چگالی و سنگینی موادی که می خواهید درون مخزن نگهداری کنید وابسته است. مخازن استاندارد مخزن آب دات کام برای بسیاری از مخازن پلی اتیلنی که قرار است ذخیره سازی انجام داده یا در حمل و نقل استفاده شوند، مناسب است. اگر مخزن قرار است در محیطی داخلی قرار گیرد یا در محیطی خارجی در زیر یک سقف قرار گیرد، نیز همین مخازن استاندارد مخزن آب دات کام مناسب هستند. اما اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که مشکلی پیش نخواهد آمد و می‌خواهید مخازن خودتان عمر بیشتری داشته باشند پس می‌توانید به سراغ گزینه‌ی گران تر بروید و مخازن پلی اتیلن سوپریور مخزن آب دات کام را تهیه کنید. مخصوصا اگر مخازنی که میخواهید تهیه کنید فوق حجیم هستند، مخزن سوپریور مخزن آب دات کام پیشنهاد می‌شود.

4- آیا نیاز به خدمات پس از فروش و گارانتی خواهم داشت؟

همیشه در نظر داشته باشید که چقدر گارانتی برای شما مهم است. اگر مشکلی برای مخزن پیش بیاید، فروشنده از گارانتی استفاده می‌کند تا خدماتی برای مخزن فراهم کند و آن را بهبود دهد؟ همینطور این مهم است که بدانید نصب مخزن توسط خودتان بر روی گارانتی اثری دارد یا خیر.

5- قیمت مخازن پلی اتیلن در بازار متنوع است. مخزن گران یا ارزان تهیه کنم؟

با حقیقت‌هایی که از توضیحات قبلی دریافت کرده‌اید، می‌توانید در نظر بگیرید که قیمت ارائه شده برای مخزن پلی اتیلنِ مورد نظر مناسب است یا خیر. ابتدا تمام ویژگی‌ها را با بقیه‌ی مخازن پلی اتیلن مقایسه کنید و همینطور هدف استفاده‌ی خودتان از آن را نیز در نظر داشته باشید. در نهایت نیز خدمات پس از فروش و همینطور گارانتی را در نظر داشته باشید و با محصول دیگر شرکت‌ها آن را مقایسه کنید. حالا که این موارد را در نظر گرفتید، پایین قیمت ترین مخزنی که تمام موارد موردنیاز شما را تامین می‌کند می‌تواند بهترین گزینه باشد. البته باید اطمینان حاصل کنید که قیمت پایین به معنای کیفیت پایین مخزن نباشد.

6- از میان مخازن پلی اتیلن، فایبرگلاس و فلزی کدام یک انتخاب بهتری برای من است؟

همه‌ی مخازن در دسته های مختلف نقاط قوت و نقاط ضعف خود را دارند. مخازنی که از دیگر جنس ها ساخته شده‌اند امکان دارد ماندگاری بیشتری داشته باشند و در شرایط مختلف محیطی و جوی نگه‌دارنده‌ی بهتری باشند اما قیمت بسیار بالاتری دارند و همینطور انعطاف مخازن پلی اتیلن که می‌توان آنها را تقریبا با هر شکلی با قیمت مناسب تهیه کرد را دارا نیستند.

پرسش های مشتریان

علی احمدی :
سلام وقتتون بخیر، آیا در وجه طولی مخزن پلی اتیلن ۱۰۰۰ زیرپله میشود فیتینگ نصب کرد؟

پاسخ کارشناس فروش: در شرایطی خاص این کار قابل انجام است. باید حتماً با کارشناس فنی ما تماس بگیرید .

عباس نصیریان :
آیا در مخزن پلی اتیلن 20 هزار لیتری پلی اتیلن عمودی میشود اسید فرمیک ذخیره کرد؟

پاسخ کارشناس فروش: مخازن معمولی پلی اتیلن، برای نگهداری اسید فرمیک ضعیف می باشند و حتماً باید از مخازن پلی اتیلن ویژه ذخیره سازی اسید ها استفاده نمایید.

هادی سقزی :
سلام .مخزن پلی اتیلن ۱۰۰ لیتری در دمای منفی ۱۰ درجه دچار یخ زدگی میشود یا خیر؟

پاسخ کارشناس فروش: سلام. در صورتی که آب درون این مخزن ثابت بماند و حرکتی نداشته باشد یخ خواهد زد.

احمد رضا عابدینی :
آیا مخزن پلی اتیلن ۲۵۰ لیتری برای یک منزل ویلایی ۱۸۰ متری مناسب است ؟

پاسخ کارشناس فروش: برای پاسخ به این پرسش باید شما تعداد نفراتی که در این منزل ساکن هستند و همچنین میزان افت فشار و یا قطعی را نیز اعلام نماید.

حمید علی عسگری:
سلام .از مخزن ۵۰۰ لیتری عمودی پلی اتیلن میشه توی تراس استفاده بشه؟ منظورم اینه تراس میتونه وزنشو تحمل کنه؟

پاسخ کارشناس فروش: سلام . اکثر ترسا های میتونن این مقدار وزن رو تحمل کنن ولی حتماً شما باید از سازنده منزلتون و یا یک مهندس سازه مشورت بگیرید و ببینید آیا ترس شما به گونه هست که بتونه 500 کیلوگرم آب رو تحمل کنه یا خیر

سامان انوری:
از مخزن پلی اتیلن ۱۰۰۰ عمودی میشه بدون پایه هم استفاده کرد؟

پاسخ کارشناس فروش: بله دوست عزیز، خیلی وقت ها شما نیاز به پایه نخواهید داشت.

رضا جعفری جوزانی:
آیا مخزن پلی اتیلن ۴۰۰ لیتری برای بالا پشت بوم مناسب است ؟ جلو آفتاب مشکلی ندارد؟

سلام. سه لایه باشه مشکلی پیش نمیاد.

حسین کمال زادگان :
ایا از مخزن پلی اتیلن هزار لیتری میتوان برای آب مقطر استفاده کرد؟

پاسخ کارشناسان فروش: بله بدونه هیچگونه مشکلی می تونید آب مقطر رو ذخیره سازی کنید.

داوود اصغریان مقدم :
سلام ضمن تشکر از اطلاعات خیلی خوب سایت شما آیا این تانکر پلی اتیلن بیست هزار لیتری برای ذخیره آب شرب در محیط نیمه روشن مناسب است؟ در جایی که سایه هم باشد جلبک می زند؟

پاسخ کارشناس فروش: سلام پیشنهاد می کتنم از مخزن پلی اتیلن بیست هزار لیتری سه لایه استفاده کنید. فقط جاهایی که تاریک تا نیمه تاریک باشد امکان جلبک زدن وجود ندارد. جلبک در نور غیر مستقیم هم شانس رشد دارد. حتی لامپ مهتابی اگر طولانی مدت و به صورت مداوم روشن باشد می تواند تا حدودی باعث رشد جلبک در مخارن بی رنگ یا تک لایه شود.

مطلب پیشنهادی

وان حمام پلاستیکی – وان حمام قابل حمل بزرگسال – وان ارزان قیمت

وان حمام پلاستیکی؛ وان حمام قابل حمل بزرگسالان مناسب آبدرمانی و ریکاوری مدتی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *