نشتی مخزن آب

نشتی مخزن آب ، منبع آب و تانکر آب :درصورت نشتی مخزن آب، اولین مساله ای که به ذهن هر کسی میرسد سوراخ شدن مخزن آب است. در صورتی که بسیاری از مواقع علت این نشتی به مخزن ارتباطی نداشته و عمدتاً مربوط به اتصالات و لوازم جانبی مخزن می باشد.

نشتی مخزن آب ممکن است به دلایل مختلفی به وجود آید. ما در این نوشتار به رایج ترین دلایل نشتی مخزن آب، منبع، تانکر اشاره خواهیم کرد.

-پایین مخزن آب خیس یا مرطوب است :

  • پاشیدن آب از فلوتر غیر استاندارد به سمت درب مخزن هنگام پرشدن : عملکرد بسیاری از فلوتر های غیر استاندارد باعث می شود هنگام پر شدن مخزن ، آب به سمت درب فوران کرده و سریز آن از کناره های رزوه درب موجب خیس شدن بدنه مخزن و بالطبع پای مخزن گردد. برای حل این مشکل از فلوترهای استاندارد استفاده کنید.

 

– پایین مخزن آب جاری شده است :

  • نشت آب از فیتینگ خروجی مخزن : در صورتی که این مسئله بلافاصله بعد از اولین آبگیری در مخزن اتفاق بیافتد نسبت به سفت کردن مهره بیرونی فیتینگ اقدام کنید ( سفت کردن بیش از حد موجب ترک خودن دیواره پلاستیکی مخزن می شود ) . در صورت عدم توقف نشت آب با نصاب مخزن یا کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید. در صورتی که این مسئله ( نشت آب از فیتینگ خروجی ) در خلال استفاده از مخزن اتفاق بیافتد می تواند به دلیل ضربات پمپ هنگام روشن و خاموش شدن آن باشد که از طریق لوله به فیتینگ خروجی مخزن منتقل می شود . در این حالت فیتینگ از حالت آب بند خارج شده و می بایست توسط نصابان مجاز مخزن سرویس یا تعویض گردد. در صورت استفاده از لرزه گیر بین مخزن و پمپ این مسئله بروز نخواهد کرد . لازم به ذکر است استفاده از لرزه گیر در محل اتصال مخزن به پمپ جز شرایط گارنتی مخزن می باشد.
  • کف مخزن نشتی دارد : این مشکل می تواند به دلیل سوراخ شدن کف مخزن باشد. در این صورت برای استفاده از خدمات پس از فروش با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط انتخابی:

عدم نصب مخزن پلی اتیلن پیش از پمپ آب ساختمان کاری اشتباه است زیرا:

اتصال مستقیم پمپ آب به شبکه آب شهری غیر قانونی است. به غیر از منع قانونی این کار موجب پرداخت آبهای چند برابری ( قبض آب به دلیل عملکرد ناصحیح کنتور مصرف چند برابری را نشان می دهد. ) می شود. به دلیل این که در مواقع اوج مصرف، آب کافی در لوله ها وجود ندارد، پمپ هوای داخل لوله ها را نیز به همراه آب مکش می کند. این مسئله علاوه بر تحمیل آب بهای چندبرابری، موجب خرابی پمپ و اختلال در عملکرد آن و نیز هزینه برق بیشتر نیز می گردد.

برای عملکرد بهتر پمپ تا حد امکان پمپ و مخزن ذخیره را نزدیک به هم نصب کنید. همچنین برای جلوگیری از کاویتاسیون قطر لوله رابط بین مخزن و پمپ را برابر یا بیشتر از قطر ورودی پمپ در نظر بگیرید. لازم به ذکر است به دلیل جریان دائمی ، همیشه آب داخل مخزن تازه می ماند.

پرسش های مشتریان

داریوش مازندرانی:
مخزن پلی اتیلن برای آتشنشانی میخواستیم که همکاراتون گفتن باید ۳۰۰۰ لیتری تهیه کنیم- مخزن پلی اتیلن عمودی بگیرم یا مخزن پلی اتیلن عمودی ؟

پاسخ: تفاوت مخازن پلی اتیلن عمودی و افقی فقط در ابعاد و انداره آنهاست و کارایی یکسانی دارند. البته قیمت مخازن عمودی نسبتا مناسبتر است.

بله قربان مخازن پلی اتیلن ۳۰۰۰ لیتری اگر کاملا پر شود کمی هم بیشتر از ۳۰۰۰ لیتر آبگیری می کنند. منظور از ۳۰۰۰ لیتر حجم آبگیری مفید و قایل استفاده برای مصرلف کننده می باشد.

امین رستمی
آیا میشه این مخزن پلی اتیلن رو برای آب شرب استفاده کرد؟ یا تانکر دیگری باید استفاده کرد؟

مخازن پلی اتیلن مخزن بازار دارای نشان ملی استاندارد و نشان سیب سلامت هستند و مورد تایید سازمان غذا و دارو با خیالی آسوده می توانید برای دخیره آب شرب از این مخازن استفاده کنید.

عبدالله نوری زاد
از این مخزن پلی اتیلن ۵۰۰۰ لیتری میشود به عنوان مخزن دفنی استفاده کرد؟

بله در صورت رعایت شرایط استاندارد می توانید استفاده کند. لطفا با کارشناسان ما مشورت فرمایید.

آیا اسیدسیتریک در این مخزن پلی اتیلن۵۰۰۰ جواب میده؟

ارشاد :سلام
آیا این مخزن برای نگهداری آب ژاول مناسب میباشد؟؟

سلام بله مناسب است.

وحید
سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتان. آیا می توان چند مخزن بیست هزار لیتری را به هم متصل ساخت؟

سلام بله به راحتی می توان چند صد هزار لیتر آب را به کمک این مخازن دخیره کرد.

عباس نصیری
آیا در مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰۰ عمودی میشود اسید فرمیک ذخیره کرد؟

بله پیشنهاد می کنم از مخازن سوپریور مخزن آب دات کتم استفاده کنید

مطلب پیشنهادی

مخزن آب پلی اتیلن اصفهان

قیمت مخزن آب پلی اتیلن در اصفهان | فروش مخزن، منبع و تانکر آب در اصفهان

مخزن آب پلی اتیلن برای ذخیره سازی و نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *