منظور از تعداد لایه ها در مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی دقیقاً چیست؟

اگر در بازار مخازن آب پلی اتیلن و پلاستیکی گشتی زده باشید با عناوینی چون مخزن تک لایه ، مخزن سه لایه و یا مخزن تک جداره ، مخزن چند جداره و … روبرو خواهید شد. ممکن است  تصور کنید که قاعدتاً مخازن چند لایه ضخامت بیشتری نسبت به مخازن تک لایه دارند و در نتیجه استحکامشان بیشتر است. اما باید بگوییم این تصور اشتباه می باشد.

مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی تک لایه و سه لایه ضخامت یکسانی دارند. در مخازن سه لایه، لایه ای تیره رنگ وجود دارد و وظیفه آن تنها جلوگیری از ورود نور به داخل مخزن است. ضمن اینکه مخازن تک لایه به دلیل اینکه به صورت یکپارچه تولید شده اند استحکام بیشتری نیز دارند. تنها مشکل آن عدم مقاومت در برابر نور خورشید است در نتیجه در صورت ذخیره سازی مایعاتی همچون آب ، امکان رشد جلبک و باکتری در آن وجود خواهد داشت.

وب سایت مخزن بازار تلاش نموده است تا مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی در انواع تک لایه وچند لایه و در ابعاد گوناگون با بهترین کیفیت و استانداردهای بهداشتی را به طور مستقیم عرضه نماید

انواع مخازن و منبع های پلی اتیلنی و پلاستیکی عرضه شده در مخزن بازار:

مخازن افقی

این مخازن با داشتن ارتفاع کم در فضاهایی با محدودیت ارتفاع به خوبی قابل نصب و استفاده هستند. 

 مخازن عمودی

این مخازن با اشغال کمترین سطح در مکان هایی که محدودیت ارتفاع ندارند قابل استفاده می باشند .

مخازن مکعبی و کتابی

  این مخازن در سه حجم 230 لیتری مکعبی ، 800 لیتری مکعبی افقی و 1000 لیتری و 2000 لیتری کتابی تولید می شوند. این مخازن مکعبی با شکل هندسی خاصشان با اشغال کمترین فضا و با امکان نصب در فضاهای بلا استفاده ، حجم ذخیره قابل توجهی را در اختیار شهروندان عزیز قرار می دهند. 

مخازن مادولار (چند تکه) افقی

      این مخازن به صورت ویژه به دو شکل سبک و سنگین ( مخازن قابل دفن ) با هدف ذخیره آب و با قابلیت کاربری در سپتیک تانکها و پکیجهای تصفیه فاضلاب تولید می شوند و دامنه حجمی آنها از 5000 لیتر تا 100000 لیتر قابل افزایش است.

وان های صنعتی و شیلاتی

 

     وانها به صورت بدون رنگ تولید می شوند. این محصولات به عنوان حوضچه های کاملا بهداشتی در صنایع غذایی و شیلاتی کاربری دارند. خاصیت ضد خوردگی این استخرهای کوچک پلی اتیلنی موجب گردیده در صنایع و به خصوص در انواع روشهای آبکاری فلزات کاربری داشته باشند. ( ابعاد و قیمت وان پلی اتیلن )

 مخازن انبساط شوفاژخانه:

   یکی دیگر از تولیدات پلاستونیک مخازن انبساط شوفاژخانه ( بالانس آب در گردش شوفاژخانه ) به رنگ زرد و به صورت فوم دار می باشد. این مخازن بدون نیاز به عایق پیچی و با توجه به خاصیت ضد خوردگی دارای 2 سال گارانتی تعویض و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

مخازن تک لایه :

   این مخازن به صورت بی رنگ و یا رنگی مطابق سفارش مشتری قابل تولید می باشند.

کاربری: ذخیره سازی آب آشامیدنی در مکانهای تاریک و مواد غذایی و انواع مواد شیمیایی (جایگزین استینلس استیل)

مخازن دو لایه:

   لایه داخلی این مخازن بی رنگ یا سفید و لایه بیرونی آنها رنگی می باشد. به دلیل وجود لایه رنگی نور کمتری  به داخل مخزن نفوذ پیدا می کند.

کاربری : ذخیره سازی آب آشامیدنی و مواد غذایی و انواع مواد شیمیایی (جایگزین استینلس استیل)

مخازن سه لایه:

   این مخازن دارای سه لایه با رنگهای متمایز می باشند . به صورت معمول لایه های داخل و بیرونی سفید رنگ هستند و لایه میانی با رنگ مشکی مانع نفوذ از نور به داخل مخزن می شود. این مسئله در محیط های روشن علاوه بر جلوگیری از تشکیل و رشد جلبکها در داخل مخازن نگهداری آب ، مانع از تاثیر مخرب نور آفتاب و اشعه یو وی آن بر ترکیبات شیمایی دیگر سیالات ذخیره شده در این مخازن می گردد.

کاربرد: ذخیره سازی آب آشامیدنی و مواد غذایی و شیمایی حساس به نور

مخازن چهار لایه :

  انواع مخزن چهار لایه بیشتر با هدف اضافه کردن لایه فوم به مخازن ضد جلبک تولید می شوند. نوع دیگری از مخازن چهار لایه مربوط است به اضافه کردن لایه رنگی کمکی برای جذب بیشتر نور خورشید است.

مخازن فوم دار:

   این مخازن بر حسب نیاز مشتریان به فرمهای دو لایه و سه لایه و چهار لایه تولید می شوند. وجود لایه فوم علاوه بر افزایش ضخامت و ایجاد استحکام سبب کاهش انتقال حرارت از جداره مخزن شده و در شرایط آب و هوایی گرم و سرد، دمای داخل مخزن را در مدت طولانی تری ثابت نگه می دارد.

کاربرد: ذخیره سازی آب آشامیدنی و مواد غذایی که نیاز به محافظت در برابر یخزدگی و تغییرات دمایی دارند.

 از آنجایی در فرآیند طراحی و ساخت مخازن ضخامت دیواره آنها برای نگهداری سیالاتی با چگالی نزدیک به یک (مانند آب) در نظر گرفته شده است لذا برای مایعات چگال تر باید از مخازن ویژه (با ضخامت بیشتر) استفاده نمایید. در چنین مواردی لطفا با کارشناسان شرکت فرمایید.

 

مقالات مرتبط انتخابی:

روش جدید ضد عفونی کردن مخزن آب پلی اتیلن به کمک پرتو افشانی

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و استفاده از فناوری های به روز و مدرن ، روش های بسیار جدیدی برای ضد عفونی مخزن آب به وجود آمده است که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده واقع شده است.

یکی از جدیدترین  روش های ضد عفونی کردن مخزن آب، استفاده از پرتو افشانی می باشد که در این روش از پرتوهای مختلفی مانند گاما استفاده می  شود که به این گونه پرتوها ، پرتوهای یونیزان گفته می شود که به دلیل عدم دسترسی راحت مردم به این گونه پرتوها، محققان به دنبال راه چاره ی دیگری روی آوردند و پرتوهای فرابنفش را به مردم معرفی کردند.

استفاده از پرتوهای فرابنفش در مقایسه با دیگر پرتوها بسیار به صرفه و کم هزینه بود و به همین دلیل بیشتر مورد توجه استفاده کنندگان واقع شد. گند زدایی به کمک این پرتو یکی از بهترین و آسان ترین راه ها می باشد حتی شما می توانید شاهد واکنش های این پرتو با باکتری های محیط افراد نیز باشید، که در طول روز اتفاق می افتد. نور خورشید یکی از منابع بسیار غنی از پرتوهای فرابنفش می باشد و تاثیر بسیار فوق العاده ای را در از بین باکتری ها دارد. از زمان ها گذشته نیز افراد بدون اینکه دلیل علمی و چگونگی انجام مراحل اکسیداسیون پرتو فرابنفش را بدانند از نور خورشید برای پاک سازی بسیاری از وسایل های خود استفاده می کردند. با توجه به انجام آزمایش های صورت گرفته شما می توانید با خیال راحت از این پرتو برای ضد عفونی مخزن آب خود استفاده نمایید و نتایج کار را مشاهده نمایید.

پرسش های مشتریان

داریوش مازندرانی:
مخزن پلی اتیلن برای آتشنشانی میخواستیم که همکاراتون گفتن باید ۳۰۰۰ لیتری تهیه کنیم- مخزن پلی اتیلن عمودی بگیرم یا مخزن پلی اتیلن عمودی ؟

پاسخ: تفاوت مخازن پلی اتیلن عمودی و افقی فقط در ابعاد و انداره آنهاست و کارایی یکسانی دارند. البته قیمت مخازن عمودی نسبتا مناسبتر است.

بله قربان مخازن پلی اتیلن ۳۰۰۰ لیتری اگر کاملا پر شود کمی هم بیشتر از ۳۰۰۰ لیتر آبگیری می کنند. منظور از ۳۰۰۰ لیتر حجم آبگیری مفید و قایل استفاده برای مصرلف کننده می باشد.

امین رستمی
آیا میشه این مخزن پلی اتیلن رو برای آب شرب استفاده کرد؟ یا تانکر دیگری باید استفاده کرد؟

مخازن پلی اتیلن مخزن بازار دارای نشان ملی استاندارد و نشان سیب سلامت هستند و مورد تایید سازمان غذا و دارو با خیالی آسوده می توانید برای دخیره آب شرب از این مخازن استفاده کنید.

عبدالله نوری زاد
از این مخزن پلی اتیلن ۵۰۰۰ لیتری میشود به عنوان مخزن دفنی استفاده کرد؟

بله در صورت رعایت شرایط استاندارد می توانید استفاده کند. لطفا با کارشناسان ما مشورت فرمایید.

آیا اسیدسیتریک در این مخزن پلی اتیلن۵۰۰۰ جواب میده؟

ارشاد :سلام
آیا این مخزن برای نگهداری آب ژاول مناسب میباشد؟؟

سلام بله مناسب است.

وحید
سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتان. آیا می توان چند مخزن بیست هزار لیتری را به هم متصل ساخت؟

سلام بله به راحتی می توان چند صد هزار لیتر آب را به کمک این مخازن دخیره کرد.

عباس نصیری
آیا در مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰۰ عمودی میشود اسید فرمیک ذخیره کرد؟

بله پیشنهاد می کنم از مخازن سوپریور مخزن آب دات کتم استفاده کنید

مطلب پیشنهادی

مخزن آب پلی اتیلن اصفهان

قیمت مخزن آب پلی اتیلن در اصفهان | فروش مخزن، منبع و تانکر آب در اصفهان

مخزن آب پلی اتیلن برای ذخیره سازی و نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد …

2 نظرات

  1. سلام علیکم >>
    مخازن پلی ایتلن عمودی 20 هزار و 30 هزار تا چند بار فشار ( از داخل به سمت بیرون ) در صورتی که 2/3 آن دفنی باشد را تحمل خواهد نمود >>> در کل برای مخزن گاز متان کارایی دارد ؟؟؟

    • رضا ایمانی

      سلام. مخازن پلی اتیلن نمی توانند تحت فشار قرار بگیرند به همین دلیل برای کاربرد شما مناسب نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *