مخزن زیرپله لیست قیمت مخزن زیر پله ای

مخزن زیرپله ای – راهنمای جامع خرید مخازن زیر پله + لیست قیمت و ابعاد

در مقاله زیر نکاتی در خصوص خرید مخزن زیرپله ای بیان خواهیم نمود و در انتها لیست ابعاد و قیمت مخازن زیر پله ای موجود در فروشگاه مخزن بازار را ارائه می دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره تخصصی کافی است با ما تماس بگیرید.

آیا خرید مخزن زیرپله ای به عنوان مخزن آب ساختمان، انتخاب مناسبی است؟

استفاده از فضای پرت زیرپله ساختمان، برای نصب مخزن آب می تواند یک انتخاب مناسب و هوشمند برای هر مدیر ساختمانی باشد. این فضاها عموماً یا به طور کامل غیر استفاده بوده و یا تبدیل به انباری برای نگهداری لوازم به درد نخور بسیاری از ساختمان ها شده است.با توجه به محدود بودن این فضا، نیاز است تا پیش از خرید مخزن آب زیر پله ای، ابعاد مخزن و فضای نصب به خوبی بررسی شود.

تولیدکنندگان مخازن زیرپله ای، در هنگام طراحی و تولید این محصولات عموماً ابعاد استاندارد زیرپله ها را مد نظر قرار می دهند تا مشکلی در این خصوص برای مشتریان به وجود نیاید ولی با این وجود به دلیل اینکه ممکن است یا توجه به محدودیت هایی، ابعاد استاندارد برای زیرپله ها در هنگام ساخت ساختمان ها در نظر گرفته نشود نیاز است تا اندازه گیری این مکان به دقت کافی انجام شود.

محل نصب مخزن زیر پله ای باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

1-درب ها و محل های انتقال مخزن : عرض درب منزل ، عرض راهرو کنار نرده راه پله و دیوار و بویژه ارتفاع زیر راه پله و امکان چرخاندن مخزن برای جای گیری در محل نصب بایستی به دقت اندازه گیری و ارزیابی شود ، تا از رد شدن مخزن در طول این مسیر و جایگیری آن اطمینان حاصل گردد.

2- حتماً باید بالای درب مخزن زیرپله ای فضای کافی (حدوداً 10 سانتی متر) برای باز و بسته کردن مخزن، به منظور بازرسی های دوره ای و همچنین تعویض فلوتر در نظر گرفته شود.

3- محل نصب مخزن زیر پله ای باید کاملاً صاف بوده و هیچگونه پستی و بلندی نداشته باشد. وجود هر گونه ضایعه یا پستی بلندی می تواند باعث سوراخ شدن مخزن آب ساختمان شود.

4-بهتر است در مکان نصب مخزن زیرپله ای راه آبی در کف زیرپله در نظر گرفته شود تا در صورت از کار افتادن فلوتر (قطع کن) آب سرریز شده از مخزن زیرپله ای به خروجی مناسبی انتقال داده شود.

مخازن زیر پله ای فروشگاه مخزن بازار در انواع مخزن زیرپله 500 لیتری، مخزن زیرپله 1000 لیتری و مخزن زیرپله 1500 لیتری و به صورت تک لایه و سه لایه موجود می باشند.

مخازن زیر پله ای و مخزن زیرپله ای

تمامی مخازن زیرپله از پلی اتیلن فود گریدی تولید شده اند که کاملاً مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می باشند. مخزن زیر پله سه لایه، مناسب ذخیره سازی آب شرب در انواع محیط ها و مکان ها می باشد. زیرا این منبع زیر پله ای ذخیره آب، سه لایه و ضد جلبک می باشد و تابش نور به مخزن موجب رشد جلبم و باکتری نخواهد شد. به عنوان مثال حجم ذخیره آب مخزن زیرپله 1500 لیتری، مطابق اعلام اداره آب و فاضلاب استان تهران، مناسب برای یک ساختمان 6 واحدی است. مشخصه اصلی مخزن آب زیرپله ای شکل و ابعاد آنها است که باعث می شود در زیرپله ها که عموماً مکان هایی غیر قابل استفاده می باشند به راحتی نصب شوند.

لیست ابعاد و قیمت مخازن زیرپله ای

[ninja_tables id=”11723″]

با توجه به ابعاد و سایز زیرپله ساختمان خود و همچنین ابعاد مخازن زیرپله ای فوق می توانید مخزن آب مناسب ساختمان خود را خریداری نمایید.

ویژگی های کلی مخازن زیر پله ای مخزن بازار

تولید در انواع تک لایه و سه لایه ضد باکتری و جلبک
دارای ابعاد استاندارد به منظور جایگیری در انواع زیرپله ها
دارای لایه محافظ در برابر اشعه UV آفتاب
گارانتی تعویض ، تعمیر و خدمات پس از فروش 10 ساله
امکان ارسال به سراسر کشور
دارای نشان ملی استاندارد ایران
دارای پروانه بهداشتی از سازمان غذا و دارو
امکان ارسال درب آدرس مشتری
امکان نصب کلیه اتصالات، شناور و شیر قبل از ارسال به مشتری در انبار

این مخزن عموماً برای ذخیره سازی آب شرب ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به بی اثر بودن طیف وسیعی از مواد شیمایی بر روی پلی اتیلن امکان ذخیره سازی بسیاری از مواد شیمایی نیز در این مخزن زیرپله نیز وجود دارد. برای اطمینان از سازکاری ماده ای که می خواهید در این مخازن نگهداری فرمایید لطفا با ما مشورت نمایید.

مقالات مرتبط انتخابی:

مطمئنا هیچ یک از ما دوست نداریم مخزن آب پلی اتیلنی که درون آن آب نگهداری می کنیم جلبک بزند. زیرا این جلبک باعث تغییر در بو و مزه آب شده و همچنین در طولانی مدت می تواند موجب رشد کپک و باکتری های مختلفی شود.

رشد جلبک ها بیشتر در مناطق گرمسیر صورت می گیرد چرا که زمینه و شرایط رشد جلبک در این مناطق آماده تر است. جلبک ها دارای رنگ سبز و ماده ای به حالت لزج می باشد که بر روی دیواره های مخزن ها رشد می کنند و بسیار متراکم هستند این گیاهان تک سلولی از خود بوی بسیار نامطبوعی را نیز ایجاد می کنند .

روش های جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب پلی اتیلن

اولین روشی که به شما پیشنهاد می شود استفاده از مخزن های آب ضد جلبک می باشد که شما می توانید با تهیه و خریداری آن ها از مزیت داشتن یک مخزن ضد جلبک برخوردار باشید. امروزه مخزن های پلی اتیلن عرضه شده در مخرن آب دات کام از بهترین و با کیفیت ترین مخازنی هستند که توسط شرکت بزرگ و معتبر فعال در این عرصه تولید می شوند.

  • مخزن آب را زیر تابش نور مستقیم خورشید نصب نکنید: یکی از عوامل مهم در رشد و تشکیل جلبک در مخزن های آب ، تابش مستقیم نور خورشید می باشد به همین دلیل توصیه می شود که تا حدالامکان مخزن های آب خود را در محل سایه و به دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید. بیشترین رشد جلبک ها در مخزن های مشاهده می شود که بر روی پشت بام ساختمان ها مستقرر هستند که در این صورت نیز می توانید سایه بانی برای مخزن آبی خود مهیا کنید تا از تابش مستقیم آفتاب به دور بماند.
  • مخزن آب را به کمک پوششهایی مانند فوم با پوشش آلمینیوم یا نایلون حبابدار با پوشش ورقه آلومینیوم و با کمک سیم مفتول بپوشانید تا هم میزان رسیدن نور را به آنها را به حداقل برسانید و هم در برابر گرما و سرما برای مدت زمان بیشتر دمای آب داخل آنها ثابت باقی بماند.
  • مخزن آب خود را به صورت مرتب تمیز کنید: اگر دارای یک مخزن آبی در ساختمان مسکونی و یا اداری خود هستید به شما توصیه می شود که هر چند ماه یک بار مخزن خود را تمیز و شست و شوی دهید. در بسیار از موارد مشاهده شده است که برخی از افراد سالیان سال مخزن های آب خود را تمیز نمی کنند که همین گزینه می تواند بستر خوبی برای رشد جلبک ها باشد. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب نظافت ادواری داخل مخزن آب می باشد که دوستان عزیز بایستی آن را جدی گرفته و هر چند وقت یکبار به نظافت درون مخزن آب خود بپردازند.
  • تمام محفظه های که نور از آنجا به داخل مخزن تابش می کند را مسدود کنید: از دیگر راه های جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب می توان به مسدود کردن تمام محفظه های که نور خورشید به آن ورود پیدا می کند. هم چنین با مسدود کردن تمام محفظه های ورودی از ورود سایر اجسام نیز به داخل مخزن جلو گیری نموده و باعث سالم و تمیز ماندن آب درون مخزن خواهید شد. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه ترک و یا سوراخی در بدنه مخزن، با نمایندگی مربوطه تماس حاصل فرمایید تا همکاران حاضر در قسمت خدمات پس از فروش با استفاده از پیشرفته ترین جوش WELDING TANK در کم ترین زمان مشکل به وجود آمده را حل نمایند.
  • اضافه کردن مواد شیمیایی و فیلتراسون کردن : یکی از راحت ترین و آسان ترین راه های جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب می تواند استفاده از فیلتر آب و خرید مخزن ضد جلبک مخزن آب دات کام باشد. مواد شیمیایی موجود در فیلتراسون های به کار رفته شده در درون مخزن های آب مانع از رشد و تجمع جلبک ها می شود. البته بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مواد شیمیایی مورد استفاده برای سلامتی انسان ها بی ضرر می باشد.

منبع: چگونه از مانع از رشد جلبک شویم؟

پرسش های مشتریان

داریوش مازندرانی:
مخزن پلی اتیلن برای آتشنشانی میخواستیم که همکاراتون گفتن باید ۳۰۰۰ لیتری تهیه کنیم- مخزن پلی اتیلن عمودی بگیرم یا مخزن پلی اتیلن عمودی ؟

پاسخ: تفاوت مخازن پلی اتیلن عمودی و افقی فقط در ابعاد و انداره آنهاست و کارایی یکسانی دارند. البته قیمت مخازن عمودی نسبتا مناسبتر است.

بله قربان مخازن پلی اتیلن ۳۰۰۰ لیتری اگر کاملا پر شود کمی هم بیشتر از ۳۰۰۰ لیتر آبگیری می کنند. منظور از ۳۰۰۰ لیتر حجم آبگیری مفید و قایل استفاده برای مصرلف کننده می باشد.

امین رستمی
آیا میشه این مخزن پلی اتیلن رو برای آب شرب استفاده کرد؟ یا تانکر دیگری باید استفاده کرد؟

مخازن پلی اتیلن مخزن بازار دارای نشان ملی استاندارد و نشان سیب سلامت هستند و مورد تایید سازمان غذا و دارو با خیالی آسوده می توانید برای دخیره آب شرب از این مخازن استفاده کنید.

عبدالله نوری زاد
از این مخزن پلی اتیلن ۵۰۰۰ لیتری میشود به عنوان مخزن دفنی استفاده کرد؟

بله در صورت رعایت شرایط استاندارد می توانید استفاده کند. لطفا با کارشناسان ما مشورت فرمایید.

آیا اسیدسیتریک در این مخزن پلی اتیلن۵۰۰۰ جواب میده؟

ارشاد :سلام
آیا این مخزن برای نگهداری آب ژاول مناسب میباشد؟؟

سلام بله مناسب است.

وحید
سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتان. آیا می توان چند مخزن بیست هزار لیتری را به هم متصل ساخت؟

سلام بله به راحتی می توان چند صد هزار لیتر آب را به کمک این مخازن دخیره کرد.

عباس نصیری
آیا در مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰۰ عمودی میشود اسید فرمیک ذخیره کرد؟

بله پیشنهاد می کنم از مخازن سوپریور مخزن آب دات کتم استفاده کنید

مطلب پیشنهادی

تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ

بهترین تانکر، منبع یا مخزن آب برای باغ و مزرعه

مخزن، منبع یا تانکر آب برای باغ و مزرعه در حال حاضر به دلیل مشکلات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *