مخازن پلی اتیلن یخ زدگی
مخازن پلی اتیلن یخ زدگی

مخزن آب مقاوم در برابر سرما و یخ زدگی | آیا مخزن پلی اتیلن یخ می زند؟

آیا مخزن پلی اتیلن یخ می زند؟ آیا مخزن آب مقاوم در برابر سرما و یخ زدگی وجود دارد؟ اگر داخل مخزن آب یخ زد خود مخزن نیز آسیب میبیند؟ رویکردهای مقابله در برابر یخ زدگی مخازن آب اعم از مخزن پلی اتیلن، مخزن فلزی و سایر مخازن چیست؟

انواع مخازن آب در برابر یخ زدگی رفتارهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال مخازن فلزی نسبت به مخازن پلی اتیلن زودتر یخ می زنند و یا در گرما نیز زودتر گرم و داغ می شوند. جلوگیری از یخ زدگی مخزن آب به خصوص در فصول سرد سال امری ضروری است ولی با این حال مخازن پلی اتیلن به نسبت سایر مخازن ذخیره سازی آب مقاومت بیشتری در برابر سرما و یخ زدگی دارند . حال این سوال مطرح می شود که آیا مخزن آب ضد یخ زدگی داریم؟

مخزن آب پلی اتیلن شرکت ما ضد یخ زدگی است!

مخزن آب مقاوم در برابر سرما و یخ زدگی
مخزن آب مقاوم در برابر سرما و یخ زدگی

اگر فروشنده ای به شما گفت مخزن پلی اتیلن شرکت آنها تا دمای 15- درجه و حتی بیشتر مقاوم هست احتمالاً منظور او این است که خود مخزن در آن دما بر اثر یخ زدگی آسیب نمی بیند ولی قطعاً آب درون آن در صورتی که 1- آب در گردش نباشد و 2- دمای هوا به مدت طولانی زیر صفر درجه بیاید قطعاً آب یا مایع درون آن یخ خواهد زد.

به عبارت دیگر ما هیچ گونه مخزن آبی حتی اگر به خوبی عایق بندی شده باشد نداریم که در برابر یخ زدگی 100 درصد مقاوم باشد و در صورت فراهم شدن شرایط یخ زدگی در طولانی مدت شروع به یخ زدن می کند.

آیا یخ زدن مخزن آب پلی اتیلن باعث آسیب رسیدن به مخزن می شود؟

یخ زدن مخزن آب می تواند موجب آسیب دیدن مخزن شود ولی معمولاً اگر مخزن پلی اتیلن از مواد با کیفیت و درجه یک تولید شده باشد این اتفاق به ندرت میفتد.

مخزن پلی اتیلن با کیفیت
مخزن پلی اتیلن با کیفیت

خوشبختانه مخازن پلی اتیلن مخزن بازار که توسط بهترین تولیدکنندگان مخازن پلی اتیلن در ایران تولید شده در طی این سالها در بسیاری از مناطق سردسیر کشورمان بدون هیچ گونه مشکلی مورد استفاده قرار گرفته و هیچ گونه گزارشی در این خصوص از طرف مشتریان مخزن بازار به ما ارسال نشده است. با این حال برای اینکه طول عمر مخزن آب پلی اتیلن شما افزایش پیدا کند و در برابر یخ زدگی مقاومت بیشتری پیدا کند پیشنهاد می کنیم نکات زیر را رعایت فرمایید.

روش های جلوگیری از یخ زدگی مخزن آب در سرما

شما با فراهم کردن یک یا چند مورد از موارد ذیل می توانید تا حدود زیادی شرایط مناسبی برای مقاوم سازی در برابر یخ زدگی فراهم کنید.

1- به جریان انداختن گردش آب به داخل و خارج مخزن آب

در صورت جریان داشتن آب درون مخزن احتمال یخ زدگی به شدت کاهش میابد. پس اگر ممکن است به مدت طولانی از آب درون مخزن استفاده ننمایید بهتر است آب ذخیره شده درون مخزن خالی و یا حداقل کاهش یابد. مثلاً می توان با بازکردن خروجی و یا شیرهای تخلیه مخزن، آب را به جریان انداخت. نکته با اهمیت در این رابطه این است که باید تخلیه آب به قدر کافی باشد تا آب ورودی با دمای بیشتر بتواند دمای داخل مخزن را افزایش دهد.

2- محافظت از لوله ها در برابر یخ زدگی

وقتی آب درون مخزن یخ بزند به احتمال بسیار زیاد آب درون لوله های نیز یخ زده است. به همین دلیل باید لوله ها عایق بندی شوند. استفاده از پشم شیشه، نوارهای گرمایشی، عایق های لاستیکی مخصوص لوله ها و استفاده از دریچه های آب گرم که به طور دائمی آب گرم را به گردش درمی آورند از جمله راهکارهای عایق بندی و مقاوم کردن لوله های آب است.

3- ساخت اتاقک و قرار دادن مخزن زیر خاک

دفن مخزن پلی اتیلن زیر خاک
دفن مخزن پلی اتیلن زیر خاک

یکی از روش های پیشگیری از یخ زدن مخزن آب، قرار دادن آنها زیر خاک است. مخازن پلی اتیلن معمولی را نمی توان بدون ساخت اتاقک درون خاک دفن کرد. به همین دلیل نیاز است برای نصب آنها دیوارچینی و یا اتاقک ایجاد کرد. تنها می توان مخازن پلی اتیلن دفنی را بدون اتاقک درون خاک قرار داد.

4-عایق بندی و پوشش بدنه بیرونی مخزن آب

عایق بندی مخزن آب یکی از اصلی ترین و متداولترین روش های پیشگیری از یخ زدگی انواع مخازن و لوله های آب است. منظور از عایق بندی مخزن، پوشاندن بدنه ی مخزن با یک وسیله یا ماده ای مناسب است تا از اتلاف گرمای درون مخزن جلوگیری شود. نکته قابل توجه این است که این عایق بندی باید با دقت و به شکل صحیحی انجام شود در غیر این صورت عملکرد مناسبی نخواهد داشت . همچنین ممکن است بسته به شرایط محیط نیاز باشد تا بعد از دوره های زمانی معینی اقدام به ترمیم یا تعویض عایق نمایید.

هر وقت صحبت از عایق بندی مخزن و یا لوله آب می شود بلافاصله ذهن بسیاری به سمت عایق های پشم شیشه می رود. اما علاوه بر این، عایق های مختلفی وجود دارند که می توان در این خصوص از آنها استفاده کرد. ما به زودی در مقاله ای جداگانه انواع روش های عایق بندی مخزن آب، منبع آب و یا تانکر آب را بیان خواهیم نمود.

5-استفاده از مخازن فوم دار :

  یکی از روش ها، خرید مخزن پلی اتیلن 4 لایه فومدار است. به این ترتیب مخزن به صورت سفارشی عایق دار و فوم دار تولید می شود. وجود لایه فوم نرخ انتقال حرارت از دیواره مخزن را به شدت کاهش داده و برای مدت طولانی تری دمای آب داخل مخزن ثابت می ماند. البته عایق پیچی لوله های ورودی و خروجی به مخزن فراموش نشود. دقت شود اگر برای مدت طولانی ویلا یا ساختمانتان را ترک می کنید و دمای هوای منطقه برای روزهای متمادی زیر صفر درجه است بهتر است آب داخل لوله ها و مخزن را خالی کنید.

6-چک کردن نشتی اتصالات و لوله های متصل به مخزن

یکی از دلایل اصلی کاهش دما و در نتیجه یخ زدگی درون مخازن آب، نشتی های لوله ها و اتصالات متصل به مخزن و یخ زدگی آب اطراف آن است. به همین دلیل نیاز است تا نشتی های لوله ها و اتصالات  در بازه های زمانی مناسب چک شده و و در صورت لزوم تعمیر شوند.

ما در مخزن بازار به عنوان فروشگاه تخصصی انواع مخازن ذخیره سازی آب، مایعات شیمیایی و اسید ها آماده ارائه راهکارهای مختلف و معرفی با کیفیت ترین محصولات به مشتریان گرامی هستیم. برای درخواست مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط انتخابی:

1- سایز مخزن پلی اتیلن چقدر باشد؟

عناصر مهمی در انتخاب اندازه‌ی مخزن پلی اتیلن تاثیر گذارند. مخزن‌های بزرگتر پلی اتیلنی نیاز ندارند که مرتباً پر و خالی شوند. این می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه، زمان و مقدار کاری که برای دوباره پر کردن مخزن نیاز است، شود. مخازن پلی اتیلن بزرگتر نسبت به چند مخزنِ کوچکتر در کنار هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند. از طرفی دیگر مخازن کوچکتر در هنگام وقوع یک واقعه‌ی خروجِ محتویات مخزن، هزینه‌ی اقتصادی کمتری را به شما تحمیل می‌کنند.

2- کاربرد مخزن پلی اتیلن و مورد استفاده از آن چیست؟

مخازن پلی اتیلن عمودی برای نگه داری و ذخیره سازیدر جای ثابت طراحی شده‌اند و مخازن پلی اتیلن افقی علاوه بر ذخیره آب به صورت ثابت ، برای سوار شدن بر روی کامیون‌های بزرگ و حمل و نقل مناسب هستند.

3- ضخامت و وزن مخزن چقدر باشد؟

این موضوع کاملاً به چگالی و سنگینی موادی که می خواهید درون مخزن نگهداری کنید وابسته است. مخازن استاندارد مخزن آب دات کام برای بسیاری از مخازن پلی اتیلنی که قرار است ذخیره سازی انجام داده یا در حمل و نقل استفاده شوند، مناسب است. اگر مخزن قرار است در محیطی داخلی قرار گیرد یا در محیطی خارجی در زیر یک سقف قرار گیرد، نیز همین مخازن استاندارد مخزن آب دات کام مناسب هستند. اما اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که مشکلی پیش نخواهد آمد و می‌خواهید مخازن خودتان عمر بیشتری داشته باشند پس می‌توانید به سراغ گزینه‌ی گران تر بروید و مخازن پلی اتیلن سوپریور مخزن آب دات کام را تهیه کنید. مخصوصا اگر مخازنی که میخواهید تهیه کنید فوق حجیم هستند، مخزن سوپریور مخزن آب دات کام پیشنهاد می‌شود.

4- آیا نیاز به خدمات پس از فروش و گارانتی خواهم داشت؟

همیشه در نظر داشته باشید که چقدر گارانتی برای شما مهم است. اگر مشکلی برای مخزن پیش بیاید، فروشنده از گارانتی استفاده می‌کند تا خدماتی برای مخزن فراهم کند و آن را بهبود دهد؟ همینطور این مهم است که بدانید نصب مخزن توسط خودتان بر روی گارانتی اثری دارد یا خیر.

5- قیمت مخازن پلی اتیلن در بازار متنوع است. مخزن گران یا ارزان تهیه کنم؟

با حقیقت‌هایی که از توضیحات قبلی دریافت کرده‌اید، می‌توانید در نظر بگیرید که قیمت ارائه شده برای مخزن پلی اتیلنِ مورد نظر مناسب است یا خیر. ابتدا تمام ویژگی‌ها را با بقیه‌ی مخازن پلی اتیلن مقایسه کنید و همینطور هدف استفاده‌ی خودتان از آن را نیز در نظر داشته باشید. در نهایت نیز خدمات پس از فروش و همینطور گارانتی را در نظر داشته باشید و با محصول دیگر شرکت‌ها آن را مقایسه کنید. حالا که این موارد را در نظر گرفتید، پایین قیمت ترین مخزنی که تمام موارد موردنیاز شما را تامین می‌کند می‌تواند بهترین گزینه باشد. البته باید اطمینان حاصل کنید که قیمت پایین به معنای کیفیت پایین مخزن نباشد.

6- از میان مخازن پلی اتیلن، فایبرگلاس و فلزی کدام یک انتخاب بهتری برای من است؟

همه‌ی مخازن در دسته های مختلف نقاط قوت و نقاط ضعف خود را دارند. مخازنی که از دیگر جنس ها ساخته شده‌اند امکان دارد ماندگاری بیشتری داشته باشند و در شرایط مختلف محیطی و جوی نگه‌دارنده‌ی بهتری باشند اما قیمت بسیار بالاتری دارند و همینطور انعطاف مخازن پلی اتیلن که می‌توان آنها را تقریبا با هر شکلی با قیمت مناسب تهیه کرد را دارا نیستند.

پرسش های مشتریان

ارشاد رانهان:
سلام
پاسخ :آیا این مخزن برای نگهداری آب ژاول مناسب میباشد؟؟

در پاسخ به ارشاد.
پاسخ :سلام بله مناسب است.

وحید سلطانی نیا:
سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتان. آیا می توان چند مخزن بیست هزار لیتری را به هم متصل ساخت؟

در پاسخ به وحید.
سلام بله به راحتی می توان چند صد هزار لیتر آب را به کمک این مخازن دخیره کرد.

عباس نصیری
آیا در مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰۰ عمودی میشود اسید فرمیک ذخیره کرد؟

بله پیشنهاد می کنم از مخازن سوپریور مخزن آب دات کتم استفاده کنید

اکبر زاده
سلام این مخازن سه لایه عایق حرارت هستند؟یعنی در معرض هوای ازاد دمای اب داخلش گرم و سرد نمیشه یا درزمستون در مناطق سرد اب توش یخ نمی زنه،؟ لطفا راهنمایی بفرمایین اگه تو ایمیل جواب بدین ممنون میشم.

سلام این مخازن نسبت به مخازن فلزی مقاومت دمایی بیشتری دارند و دنای آب را در زمان بیشتری حفظ می کنند. اگر نوع فومدار انها تهیه شوند این مقامت دمایی بسیار بیشتر خواهد شد.

کیا منتظری
با سلام
در سطح بازار انواع مختلفی از مخازن وجود دارد. چطوری میشه فهمید مخزن آب از مواد دسته دوم و کهنه ساخته شده است یا نه؟

در پاسخ به کیا منتظری.
سلام
اصولا کار ساده ای نیست و نتیجه قطعی و دقیق پس از آزمایش مشخص خواهد شد. ولی مانند بقیه مواد پلاستیکی دست دوم این مخازن بوی نامطبوعی دارند ، استحکام به مراتب کمتری دارند و هنگام سوراخ کاری پلاستیک جدا شده از آنها بیشتر شبیه پودر از بدنه مخزن جدا می شود، تا براده های به هم پیوسته پلاستیکی

منصوره احمدی نژاد:
سلام ببخشید میخواستم بدونم تانکرآب ۴ لایه هم دارید ۳۰۰۰لیتری نیازداریم. درضمن قیمت با تخفیف چقدر میشه ؟
و همچنین تنکابن تحویل میگیریم. کرایه میخوره یا نه ؟چقدر؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

در پاسخ به منصوره.
سلام
بله انواع مخازن چهار لایه و پنج لایه حسب درخواست مشتریان گرامی در پلاستونیک تولید می شوند. امکان تحویل در بیشتر شهرهای ایران از طریق نمایندگی ها و یا با ارسال مستقیم از انبارهای کارخانه وجود دارد. پاسخهای تکمیلی ازطریق ایمیل خدمتتان ارسال شده است.

ابوالفضل دائمی پور:
با سلام وخسته نباشید.من به این مخزن واسه کشاوزی نیاز دارم.اهل رفسنجانم
آیا نمایندکی در استان کرمان دارین؟هزینه ارسال از تهران تا رفسنجان جقدر میشه؟با تشکر

در پاسخ به ابوالفضل.
سلام دوست عزیز امکان ارسال مخازن با حداقل هزینه به تمام نقاط کشور وجود دارد. جهت هماهنگی لطفا با تلفنهای دفتر فروش تماس حاصل فرمایید.

محسن انصاریان:
سلام ببخشیدمیخاستم مخازن پلی اتلین تا چند درجه تحمل دارن برای نگهداری اب در دمای ۸۰ درجه تا ۱۰۰ درجه مناسبه

سلام ، دوست عزیز حداکثر دمایی که شرکت گارانتی می کند ۵۵+ درجه می باشد.

سلام- آیا لیست قیمت مخازن پلی اتیلن در این سایت معتبر است؟

رحمانی فضلی:
سلام خوشبختانه در ۶ ماه گذشته پس از ریختن اسید سولفوریک غلیظ داخل مخزن اسید پلاستونیک هیچ مشکلی نداشتیم آیا با کنترل دما می توانیم داخل مخازن اسید ۵۰۰۰ لیتری پلاستونیک اسید سولفوریک ۹۸ را رقیق کنیم؟

در پاسخ به رحمانی فضلی.
سلام دوست عزیز در صورتی که دما همیشه کمتر از ۵۵ درجه باشد مشکلی وجود نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

مخزن آب پلی اتیلن اصفهان

قیمت مخزن آب پلی اتیلن در اصفهان | فروش مخزن، منبع و تانکر آب در اصفهان

مخزن آب پلی اتیلن برای ذخیره سازی و نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *