علت سرریز آب از مخزن یا تانکر

 

 دلایل سرریز آب از مخزن، منبع یا تانکر

تمام کسانی که از مخزن آب استفاده می کنند ممکن است با مشکل پر شدن بیش از حد و  سر ریز آب درون مخازن آب مواجه شوند. ما در این مقاله به دلایل بروز این مشکل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

1- از کار افتادن فلوتر یا شیر کنترل سطح آب:  این ابزار ارتفاع آب را داخل مخزن ثابت نگه میدارد. با کاهش سطح آب و پایین آمدن ارتفاع توپی شناور ، شیر باز شده و جریان آب به داخل مخزن برقرار می شود. ذیلا به بررسی مشکلات این ابزار می پردازیم:

  • کج بسته شدن فلوتر : محل خروجی آب از فلوتر می بایست کاملا در راستای خط عمود بر کف مخزن باشد. در صورتی که فلوتر کج بسته شده باشد فشار وارد شده به توپی به درستی به شیر منتقل نشده و مانع بسته شدن کامل شیر می شود.
  • ریگلاژ نبودن فلوتر :  در برخی فلوتر ها امکان تغییر طول فلوتر وجود دارد. با اضافه کردن طول اهرم می توان به قدرت توپی برای غلبه بیشتر به فشار آب ورودی افزود. به این ترتیب جلوی نشت آب هنگام بسته بودن فلوتر را می توان گرفت.
  • گیر کردن ذرات جامد معلق در محل شیر فلوتر ( شناور ) : می توان با باز کردن فلوتر و تمیز نمودن محل قطع و وصل آب ، مشکل را بر طرف نمود.
  • از کار افتادن توپی : گاهی ممکن است به دلیل سوراخ شدن توپی آب به آن وارد شده و مانع شناوری توپی ( روی آب ماندن ) شود. این مسئله می تواند باعث از کار افتادن فلوتر گردد. برای حل مشکل می توان برای تعویض توپی یا کل فلوتر اقدام نمود. البته در صورتی که به اندازه کافی وقت و حوصله دارید می توانید با پیدا کردن محل نشتی با سرنگ آب داخل آن را خالی نموده و سپس با انواع چسب مایع غیر محلول در آب ( مانند : چسب PVC) نسبت به بستن محل نشتی اقدام نمایید.
  • خرابی واشر و قطعات لاستیکی شیر فلوتر : نسبت به تعویض فلوتر اقدام کنید. در هنگام نصب فلوتر داخل فیتیتگ ورودی مخزن به اندازه کافی نوار تفلون دور رزوه های فلوتر بپیچید تا با اندکی پیچاندن آب بند گردد.

2- برگشت از لوله خروجی به داخل مخزن :

  • در بسیاری از سیستم های لوله کشی منازل برای کاهش مصرف برق و پایین آوردن استهلاک تاسیسات آبرسانی ، لوله کشی آب ساختمان را بعد از پمپ مستقیم با واسطه یک شیر یک طرفه به ورودی آب ساختمان متصل می نمایند (لوله Bypass ). به این ترتیب در صورت کافی بودن فشار آب شهری ، پمپ روشن نمی شود و آب مستقیما از شبکه شهری به لوله کشی ساختمان وارد می شود. به علاوه در مواقع قطع برق و عمل نکردن پمپ ، آب ساختمان با فشار طبیعی شبکه شهری تامین می گردد. همچنین در مواقع افت فشار ، پمپ با دستور سوییچ فشار سنج ( pressure switch) روشن شده و آب از مخزن مکیده و به داخل شبکه لوله کشی ساختمان وارد می شود. در صورت عملکرد نادرست شیرهای یکطرفه ( شیر یکطرفه بعد از پمپ و شیر یکطرفه Bypass) ، آب از خروجی مخزن به آن وارد شده و سرریز می گردد. برای تمیز دادن و تشخیص این مسئله می بایست شیر فلکه ورودی آب مستقیم از شبکه شهری به ساختمان ( Bypass ) ، بسته شود. سپس صرفا از طریق مخزن با کمک پمپ به مصرف آب ، مبادرت نمایید در صورت تکرار مسئله سرریز ، مشکل از فلوتر ورودی آب مخزن است در غیر این صورت مشکل مربوط به شیرهای یک طرفه می باشد. در این صورت نسبت به تعویض شیرهای یکطرفه اقدام نمایید.

منبع: مخزن آب دات کام

 

مقالات مرتبط انتخابی:

روش جدید ضد عفونی کردن مخزن آب پلی اتیلن به کمک پرتو افشانی

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و استفاده از فناوری های به روز و مدرن ، روش های بسیار جدیدی برای ضد عفونی مخزن آب به وجود آمده است که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده واقع شده است.

یکی از جدیدترین  روش های ضد عفونی کردن مخزن آب، استفاده از پرتو افشانی می باشد که در این روش از پرتوهای مختلفی مانند گاما استفاده می  شود که به این گونه پرتوها ، پرتوهای یونیزان گفته می شود که به دلیل عدم دسترسی راحت مردم به این گونه پرتوها، محققان به دنبال راه چاره ی دیگری روی آوردند و پرتوهای فرابنفش را به مردم معرفی کردند.

استفاده از پرتوهای فرابنفش در مقایسه با دیگر پرتوها بسیار به صرفه و کم هزینه بود و به همین دلیل بیشتر مورد توجه استفاده کنندگان واقع شد. گند زدایی به کمک این پرتو یکی از بهترین و آسان ترین راه ها می باشد حتی شما می توانید شاهد واکنش های این پرتو با باکتری های محیط افراد نیز باشید، که در طول روز اتفاق می افتد. نور خورشید یکی از منابع بسیار غنی از پرتوهای فرابنفش می باشد و تاثیر بسیار فوق العاده ای را در از بین باکتری ها دارد. از زمان ها گذشته نیز افراد بدون اینکه دلیل علمی و چگونگی انجام مراحل اکسیداسیون پرتو فرابنفش را بدانند از نور خورشید برای پاک سازی بسیاری از وسایل های خود استفاده می کردند. با توجه به انجام آزمایش های صورت گرفته شما می توانید با خیال راحت از این پرتو برای ضد عفونی مخزن آب خود استفاده نمایید و نتایج کار را مشاهده نمایید.

پرسش های مشتریان

داریوش مازندرانی:
مخزن پلی اتیلن برای آتشنشانی میخواستیم که همکاراتون گفتن باید ۳۰۰۰ لیتری تهیه کنیم- مخزن پلی اتیلن عمودی بگیرم یا مخزن پلی اتیلن عمودی ؟

پاسخ: تفاوت مخازن پلی اتیلن عمودی و افقی فقط در ابعاد و انداره آنهاست و کارایی یکسانی دارند. البته قیمت مخازن عمودی نسبتا مناسبتر است.

بله قربان مخازن پلی اتیلن ۳۰۰۰ لیتری اگر کاملا پر شود کمی هم بیشتر از ۳۰۰۰ لیتر آبگیری می کنند. منظور از ۳۰۰۰ لیتر حجم آبگیری مفید و قایل استفاده برای مصرلف کننده می باشد.

امین رستمی
آیا میشه این مخزن پلی اتیلن رو برای آب شرب استفاده کرد؟ یا تانکر دیگری باید استفاده کرد؟

مخازن پلی اتیلن مخزن بازار دارای نشان ملی استاندارد و نشان سیب سلامت هستند و مورد تایید سازمان غذا و دارو با خیالی آسوده می توانید برای دخیره آب شرب از این مخازن استفاده کنید.

عبدالله نوری زاد
از این مخزن پلی اتیلن ۵۰۰۰ لیتری میشود به عنوان مخزن دفنی استفاده کرد؟

بله در صورت رعایت شرایط استاندارد می توانید استفاده کند. لطفا با کارشناسان ما مشورت فرمایید.

آیا اسیدسیتریک در این مخزن پلی اتیلن۵۰۰۰ جواب میده؟

ارشاد :سلام
آیا این مخزن برای نگهداری آب ژاول مناسب میباشد؟؟

سلام بله مناسب است.

وحید
سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتان. آیا می توان چند مخزن بیست هزار لیتری را به هم متصل ساخت؟

سلام بله به راحتی می توان چند صد هزار لیتر آب را به کمک این مخازن دخیره کرد.

عباس نصیری
آیا در مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰۰ عمودی میشود اسید فرمیک ذخیره کرد؟

بله پیشنهاد می کنم از مخازن سوپریور مخزن آب دات کتم استفاده کنید

مطلب پیشنهادی

مخزن آب پلی اتیلن اصفهان

قیمت مخزن آب پلی اتیلن در اصفهان | فروش مخزن، منبع و تانکر آب در اصفهان

مخزن آب پلی اتیلن برای ذخیره سازی و نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد …

3 نظرات

  1. من نفرت انگیز

    ممنون از توضیحات بسیار کاربردی تون

  2. سلام خسته نباشید ما داخل ساختمونمون ی منبع اب داریم . که برای پرشدن سریع ان ی پمپ کوچیک وصل کردیم ولی پمپ ی سره کار میکنه وقتی هم که پر میشه شناور درست فرمان نمیده که قطع کنه . اگرم فرمان بده زود بزود اتومات میکنه بطوری که تا صبح که مصرف اب نداریم همش قطع و وصل میشه شناور عوض کردیم خوب شد ولی چند روز بعد باز همونطوری شد . نا گفته نمونه شناور ما با تبدیل متوسط گذاشتیم . ممکنه از شناور باشه چون کوچیکه و فشار اب پشتش زیاد هستش؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام وقت بخیر
      منبع آب نباید توسط پمپ آب پر شود. پمپ آب بعد از منبع آب نصب می شود. این سیستمی که نصب کرده اید مزایای نصب منبع و پمپ آب را از بین می برد. برای سریعتر پر شدن منبع می توانید سایز ورودی منبع را بزرگتر نمایید. به نظر می رسد حجم منبع آب شما مناسب نیست به همین می خواهید منبع آب سریعتر پر شود. لازم به ذکر است که اگر منبع با حجم مناسب داشته باشید در ساعات کم مصرف (مثلاً شب ها) منبع کاملاً پر می شود و در سایر ساعات مشکلی بابت تامین آب نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *