علت تفاوت قیمت مخازن پلی اتیلن تک لایه و سه لایه؟

ما در مقاله ای با عنوان ” ” توضیحاتی پیرامون تفاوت مخازن پلی اتیلن تک لایه و سه لایه بیان کردیم. در این مقاله به علت تفاوت قیمت مخزن تک لایه و سه لایه خواهیم پرداخت.

برخلاف انتظار عموم، مخازن تک لایه و سه لایه از نظر ضخامت تفاوتی با یکدیگر ندارند و تفاوت این دو در وجود یک لایه تیره رنگ در مخارن سه لایه است. وجود همین لایه تیره رنگ و افزودن مراحل اضافی در تولید این محصولات، منجر به افزایش قیمت مختصر مخازن سه لایه نسبت به مخازن تک لایه شده است.

همانظور که پیش تر اعلام کردیم برای ذخیره آب شرب باید از مخازن سه لایه استفاده کرد تا عبور نور به داخل مخزن، شرایط را برای رشد جلبک و باکتری فراهم نکند. از طرفی در صورتی که بخواهید سطح مایعات درون مخزن را از بیرون آن مشاهده نمایید و یا به عبارت دیگر مخزن خود را مندرج نمایید تنها از مخازن تک لایه می توانید استفاده نمایید.

مقالات مرتبط انتخابی:

متداولترین روش تولید مخازن پلی اتیلن استفاده از فرایند قالب گیری چرخشی است که به آن دورانی نیز می گویند است. این فرایند در فشار پایین و دمای بالا انجام می‌شود و در این حین قالب مورد نظر حول دو محور عمود بر هم به اندازه ۳۶۰ درجه چرخانده می‌شود تا یک شی یک تکه‌ی تو خالی به وجود بیاید.

قالبی که پلاستیک یا پلی اتیلن در آن ریخته می‌شود تا شکل موردنظر را به خود بگیرد از جنس فولاد می‌باشد و ابدا تغییر شکل نمی‌دهد تا اینکه مخزن پلی اتیلن به صورت دقیقی به شکل دلخواه دربیاید. در مرحله‌ی اول قالب گیری دورانی با یک فرم از پودر پلی اتیلن پر می‌شود. مقدار پلیمری که در قالب ریخته می‌شود به اندازه‌ی مخزن (حجیم، فوق حجیم، ۱۰۰۰۰ لیتری یا ۲۰۰۰۰ لیتری یا بیشتر) و ضخامتی که لازم دارد (بسته به استفاده‌ای که قرار است از آن شود و مایعاتی که در آن نگه داری خواهد شد)، بستگی دارد. در ادامه قالب به همراه پودری که داخل آن وجود دارد، به کوره منتقل می‌شود تا ضمن چرخش حرارت ببنید. گرما به آرامی پلیمر داخل قالب را ذوب می‌کند و در حالی که قالب به آرامی حول دو محور مختلف چرخانده می‌شود، پودر داخلِ قالبِ کاملا ذوب شده و توسط کامپیوتری که زاویه چرخش و سرعت را کنترل می‌کند و با آن می‌توان اندازه،‌ شکل و ضخامت را به راحتی انتخاب کرد، شکل دلخواهی به خودش می‌گیرد.

مرحله‌ی دوم به خنک کردن مربوط می‌شود. چرخش هنوز هم ادامه پیدا می‌کند در پایان این مرحله به قالب اجازه داده می‌شود تا خنک شود و حرارت آن کاملا از دست برود. در طول این مدت پلاستیک و پلی اتیلنِ داخلِ قالب کاملا جامد شده و به شکل سطح داخلیِ قالب درمی‌آید. این فرایند معمولا به چند ساعت زمان نیاز دارد.

مرحله‌ی سوم و نهایی به جداسازی و استخراج مخزن پلی اتیلن از قالب مربوط می‌شود. مخازن کوچکتر که فوق حجیم نیستند را به راحتی می‌توان با دست از قالب جدا کرد و مورد استفاده قرار داد اما مخازن حجیم و فوق حجیم باید با استفاده از یک بالابر یا تجهیزات بزرگ دیگر جدا سازی شوند. روش چرخشی نسبت به روش‌ تزریقی و روش‌های دیگر ارزان تر است. امروزه مخازن پلی اتیلنی که از طریق روش قالب گیری چرخشی ساخته می‌شود بهترین نوع قالب‌ها از نظر مقاوت در برابر نشتی و مقرون به صرفه بودن می‌باشد.

پرسش های مشتریان

رضا حاجی زادگان
از مخزن پلی اتیلن ۳۵۰ لیتری سه لایه میشه به عنوان مخزن انبساط پلی اتیلن استفاده کرد

پاسخ:سلام بستگی به استانداردهای اعلامی توسط آبفا در شهر شما دارد. در تهران و کرج هر واحد حداقل ۲۵۰ لیتر مورد تایید است که برای ۸ واحد می شود ۲۰۰۰ لیتر

حمید بزرگ علوی
مخزن افقی بهتر است یا عمودی برای اسید؟

پاسخ: سلام تفاوتی با دیگر محصولات ندارد و فقط نام قالب آن است.

ولید آبادی
سلام میخواستم بدونم مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰ عمودی مزیت خاصی نسبت به مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰ افقی دارند؟؟

پاسخ: سلام فقط بحث ابعاد و جا نمایی مطرح است. البته مخازن پلی اتیلن عمودی به دلیل وزن کمتر قیمت مناسبتری دارند.

اصغر فرهادی
این مخزن پلی اتیلن رو میشه در سطح شیب دار نصب کرد؟

پاسخ: مطابق شرایط توضیح داده شده در سایت و دفترچه گارانتی مخزن باید در سطح کاملا صاف نصب شود. مانند کف پارکینگ ساختمان که موزاییک شده و یا با سیمان لیسه کشی شده پوشانده شده باشد.

محمدرضا ساعدی
سلام-این مخزن پلی اتیلن رو میشه بالا پشت بوم قرار داد؟ با اینکه این مخزن پلی اتیلن تک لایه هستش؟ این تانکراین توانایی رو داره در مقابل آفتاب قرار بگیره؟

پاسخ: سلام پیشنهاد می کنیم نوع سه لایه این مخزن پلی اتیلن را انتخاب فرمایید که ضدجلبک است .

وحید نوری
آیا این مخازن افقی پایه دار رو میشود روی پالت یا آجر قرار داد؟

پاسخ: روی پالتی که سطح آن کاملا پر باشد بله ولی روی آجر خیر . کف مخزن می بایست روی سطح کاملا صاف و یکدست بنشیند

حسن مهاجر
سلام میخواستم بدونم در وسط(کمر) مخزن پلی اتیلنی ۵۰۰۰ لیتری تا چه سایزی فیتینگ برنجی میشود نصب کرد

پاسخ:سلام تا دو اینچ می توانید در محلی که کاملا صاف باشد فیتینگ را بزنید. فقظ دقت فرمایید سطح دور محل نشستن فیتینگ باید کاملا یکنواخت باشد.

سینا احمدی
برای آتشنشانی ۳۰۰۰ لیتر آب نیاز دارم. مخزن پلی اتیلن ۱۵۰۰ لیتری رو میشه ۲عدد مخزن پلی اتیلن رو به هم وصل کرد؟

پاسخ:سلام بله می توانید به روش موازی و کولکتوری با اتصال خروجی دو مخزن به شاه لوله و اتصال شاه لوله به پمپ به جای یک مخزن ۳۰۰۰ لیتری دو مخزن ۱۵۰۰ لیتری استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

مخزن آب پلی اتیلن اصفهان

قیمت مخزن آب پلی اتیلن در اصفهان | فروش مخزن، منبع و تانکر آب در اصفهان

مخزن آب پلی اتیلن برای ذخیره سازی و نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *