علت تفاوت قیمت مخازن پلی اتیلن تک لایه و سه لایه؟

ما در مقاله ای با عنوان ” ” توضیحاتی پیرامون تفاوت مخازن پلی اتیلن تک لایه و سه لایه بیان کردیم. در این مقاله به علت تفاوت قیمت مخزن تک لایه و سه لایه خواهیم پرداخت.

برخلاف انتظار عموم، مخازن تک لایه و سه لایه از نظر ضخامت تفاوتی با یکدیگر ندارند و تفاوت این دو در وجود یک لایه تیره رنگ در مخارن سه لایه است. وجود همین لایه تیره رنگ و افزودن مراحل اضافی در تولید این محصولات، منجر به افزایش قیمت مختصر مخازن سه لایه نسبت به مخازن تک لایه شده است.

همانظور که پیش تر اعلام کردیم برای ذخیره آب شرب باید از مخازن سه لایه استفاده کرد تا عبور نور به داخل مخزن، شرایط را برای رشد جلبک و باکتری فراهم نکند. از طرفی در صورتی که بخواهید سطح مایعات درون مخزن را از بیرون آن مشاهده نمایید و یا به عبارت دیگر مخزن خود را مندرج نمایید تنها از مخازن تک لایه می توانید استفاده نمایید.

مقالات مرتبط انتخابی:

روش های نصب مخزن

روش های متفاوتی برای نصب مخزن وجود دارد که شما می توانید با توجه به مکان نصب و مساحتی که مورد نیاز می باشد، منبع آب خود را نصب نمایید. در این بخش سعی بر آن دارین تا در مورد سه مورد از روش های نصب تانکر آب توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم:

  • نصب مخزن آب بر روی زمین: این روش رایج ترین روش نصب تانکر آب می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد. نکته اصلی که در استفاده از این روش وجود دارد ، تراز بودن سطحی می باشد که قرار است تانکر آب بر روی آن نصب شود. بنابراین قبل از انجام مراحل نصب بهتر می باشد که از تراز و هموار و یکنواخت بودن سطح مورد نظر اطمینان داشته باشید.
  • نصب مخزن آب به صورت هوایی: در برخی از مناطق مخازن آب را در ارتفاعات بسیار بلندی نصب می کنند که برای این روش بایستی فنداسیون مناسبی و ایمنی را طراحی کرد. فشار آب در این روش بسیار زیاد می باشد چرا که ارتفاع تاثیر مثبتی بر روی فشار آب خواهد داشت. به ازای هر ۱۰ متر اختلاف ارتفاع ۱ بار یا ۱۴٫۵ پی اس آی فشار ایجاد می شود.

توجه به نکاتی که در نصب مخزن های آب می باشد بسیار ضروری و از الزامات می باشد به طوری که هر فرد با تجربه در این زمینه به خوبی از این نکات آگاهی دارد و می داند که بایستی از این نکات پیروی کند. از آن جایی که نصب مخازن آب یک کار تخصصی بوده،توصیه می شود که بهترین و با کیفیت ترین مخزن آب را جهت استفاده و نصب خریداری نمایید. یکی از بهترین مدل های منبع های آب، مخزن آب پلی اتیلن می باشد که با داشتن مقاومت بسیار بالا و هم چنین نصب راحت می تواند گزینه بسیار ایده آلی برای خرید شما باشد. شما می توانید فیلترهای مورد نظر خود را در ورودی آب به مخزن نصب کنید که در این صورت تعویض و تمیز کردن قیلترها نیز به راحتی امکان پذیر خواهد بود. در ادامه به نکاتی که بایستی در نصب منبع آب رعایت شود اشاره های شده است:

  • از یخ زدگی پمپ در فصول سرد جلو گیری نمایید.
  • بازدیدهای ادواری از مخزن و تاسیسات را جدی گرفته و به هیچ وجه فراموش نکنید.
  • در صورت نیاز با توجه به ابعاد مخزن تان می توانید پایه مخزن مناسبی را تدارک ببینید.
  • قطر فیتینگ و لوله خروجی از مخزن می بایست برابر یا بیشتر از ورودی پمپ آب باشد.
  • توصیه می شود پمپ و مخزن را در یک مکان بسته و سرپوشیده مانند اتاق تاسیسات نصب کنید.
  • مخزن را در مکانی که به دور از جریان الکتریسیته باشد نصب کنید تا مانع از وقوع اتفاقات ناگوار باشید.
  • قبل از نصب بایستی محل و مکان نصب مخزن را مشخص کنید طبیعتا این مکان باید پاسخگوی ابعاد و اندازه مخزن تان باشد.

در نصب تانکر آب سعی کنید طبق اصول و استاندارد ها عمل نمایید تا بتوانید از گارانتی و ضمانت نامه ی مخزن آب خریداری شده بهره مند شوید.

منبع: فروشگاه مخزن آب

پرسش های مشتریان

رضا میرهاشمی:
سلام، من می خواستم به عنوان فلاسک آب از این مخزن در کارگاه ساختمانی استفاده کنم. تا چه زمانی آب داخل مخزن سرد می ماند؟

پاسخ: با سلام. یک مخزن ۷۰ لیتری با شیر آب یک دوم می تواند به راحتی جایگزین فلاسک آب شود. جنس این مخازن به گونه ای است که در مقابل انتقال حرارت به خوبی مقاومت می کند.

محسن رحمانی:

سلام ببخشید میخاستم مخازن پلی اتلین تا چند درجه تحمل دارن برای نگهداری اب در دمای ۸۰ درجه تا ۱۰۰ درجه مناسبه

پاسخ: سلام ، دوست عزیز حداکثر دمایی که شرکت گارانتی می کند ۵۵+ درجه می باشد.

اکبر

سلام این مخازن سه لایه عایق حرارت هستند؟یعنی در معرض هوای ازاد دمای اب داخلش گرم و سرد نمیشه یا درزمستون در مناطق سرد اب توش یخ نمی زنه،؟ لطفا راهنمایی بفرمایین اگه تو ایمیل جواب بدین ممنون میشم.

پاسخ:سلام این مخازن نسبت به مخازن فلزی مقاومت دمایی بیشتری دارند و دنای آب را در زمان بیشتری حفظ می کنند. اگر نوع فومدار انها تهیه شوند این مقامت دمایی بسیار بیشتر خواهد شد.

امیری
سلام.مخزن ۱۵۰۰لیتری ایستاده با وسایل ورودی خروجی برای استفاده در آپارتمان می خواستم قیمت بپرسم.تشکر

پاسخ: سلام پاسخ خدمتتان ایمیل شد.

احمد رضا منتظری
با سلام من از شهرستان اسفراین در خراسان شمالی می باشم
می خواستم ببینم یک تانکر ۴۰۰ لیتری سه لایه را چگونه می توان خرید وطریقه ارسال چگونه است

پاسخ: سلام بله ارسال محصولات پلاستونیک از طریق نزدیکترین نمایندگی و یا انبارهای کارخانه در سراسر کشور امکانپذیر است. پاسخ های تکمیلی خدمتتان ارسال شد.

ستارزاده
با سلام لطفا”
۱-برای ۵۰ نفر در یک کارخانه مخزن ۲۰۰۰ لیتری کافی است؟
۲-مخزن یک با دو و سه لایه چه فرقی میکنه؟چه مشخصات معایب و مزیت دارند؟
۳-مشخصات پمپ جهت استفاده از خروجی تانک برای مصارف سرویس بهداشتی چه میباشد؟

سلام

پاسخ:
۱- هر نفر در یک روز ۱۵۰ لیتر آب مصرف می کند. پیشنهاد می کنیم ۵۰درصد این مقدار را برای هر نفر در نظر بگیرید و برای ۵۰ نفر حداقل ۳۰۰۰ لیتر در هر روز ذخیره داشته باشید. اگر آب لوله کشی همیشه در دسترس است و مخزن مرتب پر می شود ۲۰۰۰ لیتر کافی خواهد بود.
۲-مخازن سه لایه و بیشتر به واسطه لایه های رنگی داخلی مانع از عبور نور می شوند و اجازه رشد جلبک را نمی دهند.
۳-نیاز به کارشناسی در محل دارد.
موفق باشید

مطلب پیشنهادی

مخزن آب پلی اتیلن اصفهان

قیمت مخزن آب پلی اتیلن در اصفهان | فروش مخزن، منبع و تانکر آب در اصفهان

مخزن آب پلی اتیلن برای ذخیره سازی و نگهداری آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *